Консультации 28 сентября 2016 в 13:45

Mr.Caramba: унікальний продукт — це не мегауспіх

Перший фіналіст конкурсу CEO4U Роман Мартинов, засновник компанії з виробництва соусів Mr. Caramba, розповідає про власне бачення менторства та ділиться болючими бізнес-питаннями напередодні своєї менторської сесії

Напередодні першої менторської сесії фіналіст конкурсу CEO4U Роман Мартинов трохи хвилюється. На зустріч він прийшов із дружиною Ритою, яка є ідейним натхненником справи.

Їхньому бізнесу з виробництва соусів Mr. Caramba три роки, і тепер засновники переймаються, як розвиватися далі. Їм би допомогли дешеві кредити, однак позика для малого і середнього бізнесу в нашій країні обійдеться надто дорого.

Подпишитесь на канал DELO.UA

Що ви знаєте про менторство?

До проекту Unlimit Ukraine та конкурсу CEO4U про менторів я нічого не знав. Я це бачу так: є топ-менеджер з досвідом і я (іноді з неправильним баченням, у мене ж досвід роботи у зовсім іншій галузі). Я розповідаю про свою ситуацію, розкриваю усі карти — а топ мені підкаже, де я схибив, або взагалі скаже, що моя справа провальна, тож мені треба шукати іншу нішу.

Чи є у вас конкретні очікування від конкурсу, крім консультування, — зв"язки, шляхи збуту товару?

Я не знаю, чи матиму те, на що розраховую. Побоююся, що отримаю якісь загальні поради. Адже у нас бізнес-знання доволі секретні. Це ж може бути і протокольна зустріч.

Я не думаю, що після зустрічі ми відразу потрапимо на полиці NOVUS. У нас є конкретна ніша, в якій є попит, — це м"ясні магазини. Ми ж виробляємо соуси для м"яса — це супутній товар.

Можливо, нам підкажуть інші шляхи, яких ми не бачимо. Наприклад, можна зайти в якусь мережу і витратити на це купу ресурсу, а потім виявиться, що нам це зовсім не потрібно.

IMG_2105

Як починався ваш бізнес?

У 2013-2014 роках нам спало на думку виготовляти соуси ( моя дружина Рита саме була в декреті). Ми налагодили невелике виробництво, а також почали самі вирощувати деякі компоненти у теплицях, скажімо, перець сорту хабанеро — в Україні він не росте. Почали робити соуси з них і з ягід, адже це класно підходить до м"яса. У нас було кілька продуктів, лише цього літа ми розширили свою товарну лінійку.

Тоді нам здавалося, що достатньо лише зробити класний унікальний продукт — і це вже мегауспіх. Ми й гадки не мали, що нам також треба бути і маркетологами, і логістами. Це, до речі, одна з наших проблем, яку ми не в змозі вирішити — ми виконуємо весь спектр операцій. З одного боку, цим можна похвалитися перед споживачем. Але ж це не можна водночас і виробляти товар, і реалізовувати його.

Більшість малих бізнесів так і живе.

Це проблема малих бізнесів. Мені здається, кожна людина має зануритися у свою нішу і зростати в ній як фахівець. Має бути розподіл праці.

Чому "Містер Карамба"?

Сіма, сестра моєї дружини, узяла ручку і намалювала етикетки. Вона й назву вигадала — "Карамба". Коли ми подавали документи на реєстрацію, нам сказали, що така назва вже є. Нам відмовили в реєстрації торговельної марки. Тоді патентний повірений сказав: "Назвіться трохи інакше, наприклад, "Містер Карамба". Так і повелося.

Як просували продукт?

Перший рік-два ми не пропускали жодного фестивалю. Там можна представити свою продукцію, зробити фото, знайти друзів-знайомих, поговорити з покупцями, дізнатися, чого вони хочуть. Лише тепер ми зменшили кількість фестивалів, бо їх стало багато і вони не завжди дають результат.

IMG_2277

Ваше виробництво у Жовтих Водах?

Так, там мешкають батьки моєї дружини, ми разом ведемо справу. Ми орендували виробничий цех та налагодили вирощування потрібних для соусів інгредієнтів. Плануємо перенести виробництво до Києва, однак нам бракує коштів.

Які проблеми ви хочете вирішити за допомогою цього менторства? Які кроки ви вже робили для розв"язання своїх питань?

По-перше, у нас немає подальшої стратегії розвитку. Або робити більш унікальний продукт, міняти кожного разу лінійку нашої продукції, щоб бути завжди цікавим, і за рахунок цього тримати високий рівень продаж. Або оптимізувати все, здешевити виробництво за рахунок масштабування. Для цього нам потрібен великий цех чи лінія.

Ми одразу почали займатися самоосвітою. Вирішували самостійно усі проблеми. Але зараз ми застрягли, нам потрібна стороння думка, порада.

Чим ви відрізняєтесь від інших виробників соусів?

Гострий соус — це не дуже популярна тема. Ми хочемо, щоб це словосполучення асоціювалося саме з нами. Ми самі вирощуємо деякі інгредієнти, зокрема, перець. Вигадуємо унікальні комбінації, приміром, мікс вишні та часнику.

Три роки тому ми були чи не єдиними у цій ніші. Тепер є конкуренти, які нам кажуть, що конкуренція — це добре, це розвиток.

Хто ваші конкуренти?

Ми конкуруємо за двома сегментами. Скажімо, "Вогняр" — прямий конкурент, бо виготовляє схожі соуси. І є також розмиті суперники, які виготовляють хенд-мейд-продукцію, приміром, арахісову пасту, яку можна купити на подарунок.

Тобто ви розцінюєте свою продукцію ще й як подарункову?

Мені приємно продавати соус, бо знаю, що ним можна здивувати людину — зроблено в Україні, аналогів немає, дивакуватий дизайн. Дуже часто я бачив таку реакцію, коли люди купують соус і хочуть поділитися з кимось своїми емоціями, зокрема, подарувати.

IMG_2167

Якою ви бачите компанію: як сімейний малий бізнес чи розвиватися далі?

Для мене це маленький, сімейний, унікальний бізнес, а для Рити — це мегакорпорація, яка захопить світ. Звісно, я жартую, але наші погляди розходяться щодо подальшого розвитку компанії.

Масштабування — це не ваше?

Ні, я не за масштабування. Мені здається, що одна з причин, чому нас цінують, — це унікальність продукту. А його не роблять багато. Я віддаю перевагу локальним виробникам, тож мені більше смакує пиво "Опілля", ніж "Оболонь".

Я хочу, щоб наш продукт вирізнявся з-поміж інших. Я завжди за те, аби товар був не масовим, а унікальним. Ми вигадали мікс абрикоса та жовтого помідора (такого немає в Україні) і його купують, тож це працює.

Заполнить анкету

Загрузка...
Новое видео
Борис Шестопалов: Что сегодня делает бизнес более устойчивым?
Загрузка...