НБУ курс:

USD

41,53

+0,02

EUR

45,00

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,55

41,48

EUR

45,25

45,00

ЄС запроваджує мита до 45% на китайські електромобілі

Прапори ЄС. Фото: Depositphotos
Прапори ЄС. Фото: Depositphotos

Європейський Союз у п’ятницю, 4 жовтня, проголосував за запровадження мит до 45% на електромобілі з Китаю. Про це повідомляє Bloomberg

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Європейський Союз запровадить п’ятирічне мито на китайські електромобілі. Це рішення підтримали десять країн-членів, тоді як Німеччина та ще чотири країни висловили протест, а 12, зокрема Іспанія, утрималися від голосування.

Введення мит є результатом розслідування, яке встановило, що Китай необґрунтовано субсидує свою автомобільну промисловість. Пекін, у свою чергу, заперечує ці звинувачення і погрожує відповідними митами на європейські молочні продукти, бренді, свинину та автомобілі.

Поки ЄС та Китай ведуть переговори про альтернативи митам, обидві сторони шукають угоду, що контролюватиме ціни і обсяги експорту. Це рішення має відповідати вимогам Світової організації торгівлі (СОТ) і враховувати висновки розслідувань щодо шкідливих субсидій.

Як зазначає Bloomberg, китайські виробники електромобілів мають вирішити, чи включати нові мита у свої ціни або знижувати прибуток, оскільки зниження попиту на внутрішньому ринку негативно впливає на їхню рентабельність. Деякі автовиробники з Китаю вже розглядають можливість відкриття заводів в Європі, щоб уникнути мит.

Внаслідок нових мит продажі китайських автомобілів у Європі впали на 48% у серпні, до найнижчого рівня за 18 місяців. Проте частка електромобілів з Китаю в ЄС зросла з 3% до понад 20% за останні три роки.

Нові мита складатимуть 35% на електромобілі, що експортуються з Китаю, плюс вже існуюча ставка 10%. Проте аналітики вважають, що це підвищення не матиме істотного впливу на китайських виробників, оскільки на Європу припадає лише 1-3% їхніх загальних продажів.

Втім, Німецькі автогіганти, такі як Volkswagen, Mercedes і BMW, стурбовані можливими негативними наслідками цих мит, адже Китай становить близько третини їхніх продажів. 

Вони закликають до продовження переговорів між ЄС і Китаєм, щоб уникнути торгових конфліктів. Прес-секретар Volkswagen підкреслив, що мита не сприятим підвищенню конкурентоспроможності Європи і закликав до конструктивного діалогу.

Нагадаємо, що раніше Канада оголосила про запровадження 100% мита на імпорт китайських електромобілів, включаючи моделі Tesla, починаючи з 1 жовтня. Крім цього, країна також ввела 25% мито на імпорт сталі та алюмінію з Китаю.