НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

ЄС запроваджує мита до 45% на китайські електромобілі

Прапори ЄС. Фото: Depositphotos
Прапори ЄС. Фото: Depositphotos

Європейський Союз у п’ятницю, 4 жовтня, проголосував за запровадження мит до 45% на електромобілі з Китаю. Про це повідомляє Bloomberg

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Європейський Союз запровадить п’ятирічне мито на китайські електромобілі. Це рішення підтримали десять країн-членів, тоді як Німеччина та ще чотири країни висловили протест, а 12, зокрема Іспанія, утрималися від голосування.

Введення мит є результатом розслідування, яке встановило, що Китай необґрунтовано субсидує свою автомобільну промисловість. Пекін, у свою чергу, заперечує ці звинувачення і погрожує відповідними митами на європейські молочні продукти, бренді, свинину та автомобілі.

Поки ЄС та Китай ведуть переговори про альтернативи митам, обидві сторони шукають угоду, що контролюватиме ціни і обсяги експорту. Це рішення має відповідати вимогам Світової організації торгівлі (СОТ) і враховувати висновки розслідувань щодо шкідливих субсидій.

Як зазначає Bloomberg, китайські виробники електромобілів мають вирішити, чи включати нові мита у свої ціни або знижувати прибуток, оскільки зниження попиту на внутрішньому ринку негативно впливає на їхню рентабельність. Деякі автовиробники з Китаю вже розглядають можливість відкриття заводів в Європі, щоб уникнути мит.

Внаслідок нових мит продажі китайських автомобілів у Європі впали на 48% у серпні, до найнижчого рівня за 18 місяців. Проте частка електромобілів з Китаю в ЄС зросла з 3% до понад 20% за останні три роки.

Нові мита складатимуть 35% на електромобілі, що експортуються з Китаю, плюс вже існуюча ставка 10%. Проте аналітики вважають, що це підвищення не матиме істотного впливу на китайських виробників, оскільки на Європу припадає лише 1-3% їхніх загальних продажів.

Втім, Німецькі автогіганти, такі як Volkswagen, Mercedes і BMW, стурбовані можливими негативними наслідками цих мит, адже Китай становить близько третини їхніх продажів. 

Вони закликають до продовження переговорів між ЄС і Китаєм, щоб уникнути торгових конфліктів. Прес-секретар Volkswagen підкреслив, що мита не сприятим підвищенню конкурентоспроможності Європи і закликав до конструктивного діалогу.

Нагадаємо, що раніше Канада оголосила про запровадження 100% мита на імпорт китайських електромобілів, включаючи моделі Tesla, починаючи з 1 жовтня. Крім цього, країна також ввела 25% мито на імпорт сталі та алюмінію з Китаю.