Drive Ukraine 2030

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян — про Національну транспортну стратегію України Drive Ukraine 2030, майбутнє галузі та логістику завтрашнього дня

Що сучаснішими стануть транспорт і логістика, то конкурентнішою буде Україна на міжнародній арені, міцнішою її економіка та заможнішими громадяни. Вкрай важливо, щоб коли 2030 року Транс'європейські транспортні мережі і Новий шовковий шлях запрацюють на повну, Україна була у центрі їхнього перетину, а не на узбіччі.

Відповідь на запитання "Як досягти цієї амбітної мети і створити нову інфраструктурну реальність?" дає Національна транспортна стратегія України  до 2030 року — Drive Ukraine 2030. 

Стратегія передбачає вирішення низки надважливих завдань і реалізацію масштабних інфраструктурних проектів протягом наступних 12 років.

По-перше, буде сформовано сучасну та зрозумілу законодавчу базу, запроваджено справедливе нормативно-правове регулювання розвитку ринку транспортних послуг і створено конкурентне сприятливе середовище для бізнесу. Услід за лідерами світової транспортної індустрії General Electric та Ryanair, які вже працюють в Україні, зайдуть Hutchison Ports, DP World, Bombardier, Tesla та інші компанії-гіганти. Очікуваний обсяг інвестицій у транспортну сферу становитиме майже $60 млрд. 

По-друге, ми повністю імплементуємо директиви та регламенти ЄС відповідно до Угоди про асоціацію. Для цього уже підготовлені 10 євроінтеграційних законопроектів, реалізація яких надасть українцям європейську якість і забезпечить інфраструктурну євроінтеграцію. Транспортна інфраструктура України стане одним цілим з інфраструктурою ЄС і розвиватиметься у гармонійному поєднанні.

Швидкість, якість, безпека пасажирських і вантажних перевезень буде за європейськими стандартами. Замість маршруток — неолайнери, громадський транспорт — повністю електричний. Знадобиться в середньому лише 10 годин, щоб перетнути Україну з півдня на північ, із заходу на схід. Українські автошляхи стануть одними з найрозумніших і найбезпечніших у Європі: з дитячою смертністю буде покінчено, і на 90% зменшиться травматизм.

По-третє, інфраструктура буде повністю цифровізована та відповідатиме технічним вимогам та економічним реаліям 2030 року, задовольнятиме потреби людей і запити підприємців. Авіація, залізниця, автомобільний, морський і внутрішній водний транспорт працюватимуть прозоро і як єдина система, що дозволить бізнесу розвиватися, створювати нові робочі місця та рухати країну вперед.

Цифрові технології на транспорті та застосування інноваційних методів ведення логістики забезпечать високу мобільність населення та бізнесу. По всій країні будуть запроваджені електронні системи онлайн-замовлення транспортних послуг, контролю та безпеки руху. Єдиний електронний квиток для всіх видів транспорту, широкосмуговий інтернет, використання big data у системі контролю трафіку та smart-технології на всіх об'єктах транспортної інфраструктури зроблять пасажирські та вантажні перевезення в Україні одними з найбільш швидких, безпечних і ефективних серед країн Центральної і Східної Європи. Частка електрокарів у продажу автомобілів становитиме понад 50%. Почнеться будівництво smart-roads — інтелектуальних доріг для руху безпілотного транспорту, що генерують електроенергію. Українськими морськими та річковими е-портами, е-залізницею та інтелектуальними автодорогами проходитимуть міжнародні цифрові транспортні коридори.

Отже втілення у життя Стратегії Drive Ukraine 2030 дозволить здійснити справжню інфраструктурну революцію. Якщо сьогодні транспортна інфраструктура на 90% застаріла та зношена, то у 2030 році вона на 90% буде модернізованою та новою. 

50 працюючих аеропортів, 10 автобанів і розгалужена мережа сучасних автошляхів, цифрова інфраструктура, технологія Hyperloop і високошвидкісна залізниця з оновленим на 100% рухомим складом і євроколією, розвиненим морським і річковим транспортом зроблять з України логістичний хаб номер один у сполученні Європа — Азія.