Экономика 30 апреля, 17:04

CBRE Ukraine про приватизацію ПКМЗ: для України — добре, а для інвестора — квиток на війну

Експерт наголосив, що на відміну від найкращої міжнародної практики, в Україні держава не надає інвестору жодних сприятливих умов, натомість пропонує самотужки вирішити купу проблем

Перший київський машинобудівний завод. Фото: Вікіпедія Перший київський машинобудівний завод. Фото: Вікіпедія
Перший київський машинобудівний завод. Фото: Вікіпедія

Майбутній покупець Першого київського машинобудівного заводу (ПКМЗ, екс-"Більшовик") отримає у спадок цілу прірву проблем і судових суперечок з власниками, орендарями приміщень і містом, які підприємство, що занепадає, накопичувало роками.

Тому, хоча для України роздержавлення цього неліквідного активу — однозначно позитивний факт, та для інвестора купівля ПКМЗ — гарантований "квиток на війну". Таку думку в коментарі журналістам висловив керуючий партнер CBRE Ukraine Сергій Сергієнко.

Подпишитесь на канал DELO.UA

За його словами, для формування професійного ринку нерухомості міжнародного рівня необхідно, аби змінились відносини між державою та інвестором. Адже останні працюють у дуже негативних умовах.

"У випадках приватизації або спроб влади створити будь-які масштабні бізнес- або індустріальні парки, влада не здатна створити сприятливі для інвестування умови. Здебільшого приватний бізнес в усіх цих випадках купує "квиток на війну". Через це у нас майже немає міжнародних інвесторів, бізнес- або індустріальних парків", — переконує Сергієнко.

Експерт наголосив, що на відміну від найкращої міжнародної практики, в Україні держава не надає інвестору жодних сприятливих умов, натомість пропонує самотужки вирішити купу проблем.

"В цивілізованих країнах, у випадках приватизації або при створенні бізнес-, індустріальних парків держава надає як попередній дозвіл на обсяг забудови (що дає можливість усім зацікавленим інвесторам, як розраховувати на обсяг бізнесу, так і однаково оцінити можливості), а також забезпечує інженерні й транспортні комунікації. Такий підхід також дозволяє державі зробити справедливу оцінку об’єкту приватизації. В Україні ж інвестори купують мішок проблем без будь-яких дозволів на забудову, жодного сприяння із забезпечення комунікаціями, а також отримують гарантію максимального спротиву держави в будь-якому розвитку ділянки", — запевняє експерт.

Іншою проблемою, на його думку, є загальноприйнятий світовий підхід, коли держава виступає сервісним органом, що допомагає, тоді як у нас ця функція виглядає як "не дасте хабара — нічого у вас не вийде".

"Особливо це стосується вітчизняного ринку девелопменту нерухомості. Це також штучно відштовхує міжнародних гравців, які можуть грати лише у правовому полі", — підсумував Сергій Сергієнко.

Нагадаємо, головним активом підприємства ПКМЗ наразі є земля — 35 га майже у центрі столиці. За попередні роки завод накопичив понад 600 млн грн боргу перед містом, державою та третіми особами. До того ж, щороку ПКМЗ додає по 20% збитків. Щорічний податок на землю, на якій розташований ПКМЗ, становить 40 млн грн, більшість з яких покривається тільки за рахунок оренди приміщень третіми особами.

Приватизація ПКМЗ запланована на літо 2021-го. Наразі Фонд державного майна України (ФДМУ) та його радник з продажу "Більшовика" — "KPMG Україна" — готують об’єкт до виставлення на торги. При цьому вже наразі відомо, що новому власнику доведеться вирішувати накопичені десятиліттями проблеми: численні питання з оформлення та переоформлення землі, розірвання договорів з орендарями, судова тяганина з Київською міською радою щодо відчуження цеху №5, виплата кількасот мільйонних боргів підприємства тощо.

Загрузка...
Новое видео
Борис Шестопалов: Что сегодня делает бизнес более устойчивым?
Загрузка...