Эксклюзив

Коли і як штучний інтелект опанує вашу професію

30 ноября 2017, 15:00
Увеличить размер шрифта Увеличить размер шрифта

Дуже ймовірно, що незабаром штучний інтелект буде активно впроваджений у сферу розумової праці, як це зараз відбувається з автоматизацією виробництва. Експерти компанії SAP оцінили сучасні тенденції використання штучного інтелекту. Дізнайтеся більше про те, які впровадження чекають на нас в найближчій перспективі. Чи легко буде спрацюватися з віртуальними колегами? З чого треба почати, щоб ефективно застосувати нові алгоритми та моделі для оптимізації бізнес-процесів?

Коли і як штучний інтелект опанує вашу професію | IT-решения | Дело Увеличить картинку

Відеосервіс Netflix вивів інтернет-серіали на неймовірний, з точки зору популярноcті, рівень. Але мало кому відомо, що це заслуга штучного інтелекту. Успішні проекти Netflix стали результатами роботи програмного алгоритму, який опрацював величезні колекції даних компанії про вподобання глядачів.

І це лише один з прикладів. Так, у складі японської команди агентства McCann Erickson з`явився перший креативний директор, створений на основі штучного інтелекту. Співробітник з оригінальним ім`ям AI-CD β використовує дані про ролики, які отримали нагороди, з метою створення ідей для нових кампаній.

Ще один приклад. Нещодавно фінська технічна компанія Tieto вітала у штаті свого нового підрозділу бізнес-послуг штучний інтелект із діалоговим інтерфейсом — Alicia Т. Він працює із сегментованими джерелами інформації та аналізує великі об'єми даних для покращення бізнесу клієнтів.

А у 2014 році венчурна компанія Deep Knowledge Ventures із Гонконгу заявила про поповнення в раді директорів: посаду отримала система VITAL. Цей штучний інтелект аналізував великі об'єми даних щодо потенційних інвестиційних проектів та допомагав у прийнятті фінальних рішень.

Поступово технології на основі штучного інтелекту стануть незамінним механізмом ведення бізнес-процесів. Але це зовсім не означає, що керівником одного із відділів у вашій команді стане C-3PO, а на вашому місці опиниться R2-D2.

Штучний інтелект варто сприймати як асистента чи навіть колегу, з яким необхідно буде взаємодіяти для ефективного вирішення задач.

Та з ним, на жаль, не вийде піти на каву, чи переговорити по дорозі до місця проведення наступної зустрічі. Однозначно, потрібно буде вчитися по-новому взаємодіяти з новими колегами.

Чим саме займатиметься "колега — штучний інтелект"?

За даними McKinsey & Co., ряд функцій близько 60% робочих місць можна було б автоматизувати на більш ніж 30%.

Наприклад, оброку даних, моніторинг, вимірювання деяких результатів продуктивності можна буде передавати для обробки штучному інтелекту. А ось функції, що орієнтовані на взаємовідносини, прийняття рішень і планування, скоріше за все залишаться за реальними співробітниками. Фактичний перелік позицій, на які зможе претендувати штучний інтелект, буде досить обмеженим.

Тільки уявіть, що вам більше не потрібно буде писати десятки одноманітних листів або складати та надсилати рутинні квартальні звіти. Чудово, чи не так? І це лише початок.

Томас Х. Девенпорт, професор з інформаційних технологій і менеджменту в коледжі Babson, та Джулія Кірбі — співавтори "Only Humans Need Apply: Winners and Losers in the Age of Smart Machines" — ось як пишуть про використання штучного інтелекту: "Людям необхідно буде перевіряти результати та переконуватись у тому, що моделі, алгоритми та правила працюють належним чином, а потім втручатись, якщо щось піде не так".

Розподіляйте та управляйте

Планується, що задачі будуть розподілені залежно від того, що може зробити штучний інтелект, а що — ні. Креативність, абстрактні концепції та багато інших людських якостей зараз знаходяться за межами можливостей штучного інтелекту. Складність людських взаємин, мислення та культур поки не піддається його розумінню. Що й казати про найважливішу задачу, котра базується на емпатії та досвіді, — як зрозуміти, чого хоче ваш клієнт. Вирішення такої задачі залишається виключно здатністю людини.

Те ж саме стосується механізмів прийняття рішення. "Правильне" рішення, з точки зору машини, не обов'язково буде найкращим у політичному та соціальному аспектах.

Роль штучного інтелекту в таких випадках може полягати у тому, щоб уточнити та проаналізувати варіанти, а також допомогти визначити потенційні можливості та рішення бізнес-задач.

А ви будете впроваджувати?

У книзі "Only Humans Need Apply: Winners and Losers in the Age of Smart Machines", про яку ми вже згадували, автори описують кілька категорій робочих ролей (людини), які розвиватимуться відповідно до того, як автоматизація буде впроваджуватись у робочі процеси.

Взаємодіючи зі штучним інтелектом, спеціалісти зможуть:

  • Прискорювати розвиток компанії — контролювати та направляти внутрішні процеси автоматизації так, аби вони максимально ефективно відповідали потребам бізнесу.
  • Сконцентруватися на творчості та взаємодії з людьми: штучний інтелект може взяти на себе роботу з обробки та аналізу інформації, тим самим вивільнити у співробітників час на розвиток креативного мислення, покращення навиків взаємодії та емоційного інтелекту.
  • Управляти та направляти: підтримувати роботу штучного інтелекту, контролюючи його процеси та результати, а також вносити необхідні корективи.
  • Вирішувати специфічні рутинні задачі — делегувати машині високоспеціалізовану, але малорентабельну роботу.
  • Рухатися вперед — створювати технологію штучного інтелекту наступного покоління.

Яке запитання, така й відповідь

Оскільки у штучного інтелекту буде інформація, то передбачається, що час, який ви витрачаєте на пошук відповідей, буде зводитись до мінімуму. Однак варто розуміти, що ці алгоритми та моделі будуть шукати відповіді виключно на поставлені запитання. Звідси — важливий висновок: першочерговим завданням буде вміння ставити "правильні" запитання.

Майбутні керівники вчитимуться мислити творчо, переходити від традиційного акценту на процедурних знаннях до акценту на вирішення неструктурованих задач разом зі штучним інтелектом як невтомним науковим співробітником/дослідником.

Обіцяти — не означає кооперуватися

Інноваційні рішення типових бізнес-задач дуже часто сприймаються персоналом досить скептично. Навіть погоджуючись співпрацювати зі штучним інтелектом, ймовірно, залишиться деякий опір щодо втілення цієї ідеї в життя.

Співробітникам має бути комфортно працювати зі штучним інтелектом, тож розуміння того, як він дійшов до тих чи інших висновків, може допомогти розпочати досить ефективну співпрацю з новим колегою.

Як виправдати довіру до результатів роботи штучного інтелекту
  • Прозорість має бути частиною системної конструкції штучного інтелекту. Наприклад, опціонально штучний інтелект може "обґрунтовувати" свої рішення та висновки, використовуючи систему письмових, графічних і голосових звітів. Це повинно допомогти підвищити рівень довіри до результатів роботи, виявляти рівень помилок і чому модель прогнозує або пропонує саме такі варіанти, щоб люди могли відслідковувати та перевіряти їх.
  • Зі штучним інтелектом необхідно працювати так само, як і з новими членами вашої команди. Спочатку йому можна давати невеликі, легкі завдання, а потім, поступово, їх ускладнювати. Саме так досягається певний рівень довіри у робочому процесі, і зі штучним інтелектом це не повинно бути інакше.
Із поколінням Z буде значно простіше

Застосування штучного інтелекту стане більш звичним та органічним, щойно покоління "нульових" займе своє місце на ринку розумової праці. Покоління Z виросло на цифрових технологіях, їм притаманне більш органічне сприйняття штучного інтелекту, і тому його присутність в будь-яких процесах, в тому числі робочих, сприймається як звична річ. Але з чого почати реорганізацію процесів на місцях? Чи дійсно потрібен штучний інтелект вже завтра?

Тільки те, що автоматизація можлива, не означає, що вона практична чи економічно ефективна.

Та перед тим, як відбудуться суттєві культурні зміни, підприємствам варто подумати, як будуть впроваджуватися ці технології на місцях.

Готуємо ґрунт — і вперед!

Зараз саме час розпочати планування впровадження штучного інтелекту на робочі місця, а також підготувати й навчити працівників тому, як взаємодіяти з цією технологією.

Співпраця зі штучним інтелектом виходить за рамки звичної взаємодії "керівник-підлеглий". Вона кидає виклик усім нашим уявленням про організаційну структуру бізнесу. На даний момент структура більшості компаній є жорсткою ієрархією дискретних елементів, кожен з яких виконує свої чітко окреслені завдання. Але штучному інтелекту під силу запровадити новий стиль корпоративної організації.

Бізнеси стануть менш ієрархічними, значення взаємозв"язків усередині підрозділів суттєво виросте. Динамічний характер нової організаційної структури дозволить компаніям діяти більш гнучко. Звичний підхід до роботи через формування планів окремо для кожного відділу замінить проектний підхід.

Вплив штучного інтелекту на бізнес буде неймовірним. Ми тільки починаємо отримувати досвід його застосування в реальному світі.

Компаніям, які через 5-10 років планують не тільки утримати свої позиції, але і створити нові конкурентні переваги, вже зараз слід замислитися про використання штучного інтелекту.

Раздел: >
Теги: sap , технологии , рынок труда , менеджмент

Главные новости от delo.ua
Поздравляем! Вы подписались на рассылку от delo.ua
Коли і як штучний інтелект опанує вашу професію | IT-решения | Дело
Читайте также
Комментарии Facebook
Комментарии
Вход

Если у Вас до сих пор нет аккаунта на Дело - зарегистрируйтесь

Курсы валют
покупка продажа НБУ
USD USD - - 27.11
EUR EUR - - 31.83
RUB RUB - - 0.46
Цены на топливо
ДТ СПБТ
Донецкая область 26.6 12.98
Киевская область 26.12 12.89
Львовская область 25.87 13.08
Популярные теги
3G
web-T::CMS. Проверенные решения Хостинг-партнер
Хостинг сайтов - MiroHost
© 2005-2017 Ekonomika Communication Hub.
Все права защищены
Тел.: 044 585 58 91/92
Узнай, как перепечатывать новости, и смело используй материалы из новостной ленты портала Delo.ua

— Материалы, которые отмечены этим знаком, публикуются на правах рекламы. За содержание рекламы ответственность несут рекламодатели.