Як змінилися ціни на продукти в супермаркетах Києва під час війни: дані Zakaz.ua

Як змінилися ціни на продукти в супермаркетах Києва під час війни: дані Zakaz.ua
Фото: Depositphotos

Ціни на продукти харчування в українських супермаркетах протягом двох місяців війни збільшилися майже по всіх споживчих товарах повсякденного попиту з продуктового кошика українця. За даними Zakaz.ua, на сьогодні ціни в Києві вже зросли в середньому на 13% в порівнянні з довоєнним періодом.

Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронювати участь

Зокрема, ціни на борошно, макаронні вироби, хліб, м'ясо, молоко та інші продовольчі товари державного цінового регулювання переважно змінилися несуттєво. Наприклад, батон та гречка коштують так само, як і станом на 23 лютого. Однак яйця та куряче м'ясо всупереч кризі навіть подешевшали - аж на 30% та на 3% відповідно.

Ціна ж на молочні продукти зросла: молоко в середньому подорожчало на 22%, вершкове масло - на 2%. Найбільше підскочили ціни на цукор - на понад 30%.

При цьому зростання цін через воєнний стан помітно позначилося на овочах та фруктах, бо велика частка цих товарів потрапляла на полиці вітчизняних магазинів саме від закордонних постачальників. В умовах закритого неба та заблокованих портів надходити імпорт може лише фурами з ЄС, а не, до прикладу, морським транспортом з Туреччини чи Єгипту.

Так, протягом двох місяців війни томати подорожчали майже вдвічі. Картопля зросла в ціні в середньому на 23%, ріпчаста цибуля та морква - на 20%.

Однак, є овочі, що всупереч динамічний статистиці здорожчання, навпаки впали у ціні. Мова йде про буряк та огірки, які подешевшали на 14% та 22% відповідно.

Що стосується фруктів, тут подорожчання спіткало майже весь асортимент товарів. Яблука зросли в ціні на 13%, цитрусові на 33%. Найбільше підскочила ціна на банани - на 66%.

Зазначимо, що за статистикою Zakaz.ua, банан - найпопулярніший фрукт серед онлайн-покупців, який зустрічається в кожній другій корзині онлайн-замовлень клієнтів. Наразі ціна на екзотичний фрукт в столичних супермаркетах коливається від 45 до 60 грн за кілограм, тоді як станом на 23 лютого вони коштували в середньому 30 грн.

Зазначимо, що стосовно згаданих соціально значущих продуктів (борошно, хліб, молоко, яйця, куряче м'ясо) Кабінет міністрів 29 квітня продовжив обмеження торгової націнки у розмірі лише 10% на весь період воєнного стану та три місяці після нього. При цьому торговий бізнес ще до війни, у січні, коли мала місце криза навколо підвищення цін на газ, закликав цей захід скасувати.

Джерело фото: ua.depositphotos.com