- Тип
- Ексклюзив Ексклюзив
- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
GR-менеджмент: які інструменти вже не допомагають українському бізнесу достукатися до влади
На Business Wisdom Summit під час панельної дискусії "Корисні відносини: як бізнесу побудувати співпрацю з державними органами" спікери обговорили, як на сьогоднішній день держава веде діалог з бізнесом, які інструменти допомагають достукатися до влади, але чому вони працюють не завжди.
Delo.ua обрало основні тези.
Пандемія продовжує змінювати усталені рельєфи економіки та політики. Змінюються і відносини корпоративного сектору та держави. Які принципи тактичного та стратегічного GR-планування (government relations — вибудовування та налагодження взаємин із державними органами влади) сьогодні? Як змінився обрій планування? Що потрібно враховувати у сучасних реаліях, коли режим роботи бізнесу дедалі більше залежить від рішень держорганів?
Про все це розповідають директор зі співпраці з органами державної влади та зв'язків з громадськістю "МЕТРО Україна" Олеся Оленіцька, керівник групи з корпоративних комунікацій та зв'язків з органами державної влади BASF Олена Прихненко, директор з правових питань групи компаній Нова Пошта Інна Хомич та менеджер з питань фіскального регулювання «Філіп Морріс Україна» Михайло Поляков.
Почала дискусію Олеся Оленіцька . Вона вважає, що Україна у плані власного розвитку — держава специфічне, оскільки влада досі не може виключити низку помилок у багатьох індустріях.
Оленіцька додала, що виступає за регулювання GR, але сьогодні його немає. Компанії та профільні асоціації стоять в умовній черзі, тому що зараз адвокацію здійснюють лише великі асоціації, які працюють із великими корпораціями та міжнародними компаніями. А GR відбувається фактично більше в економічній сфері, а не в політиці.
Олена Прихненко зазначила, що у 2020 році бізнес почав шукати нові інструменти та шляхи, щоб вести діалог та підтримувати стосунки зі своїми стейкхолдерами.
"Мені здається, що зараз золотий час для фахівців GR та HR, оскільки наша експертиза допомагає компаніям підтримувати стратегічний та активний діалог зі своїми колегами, співробітниками, клієнтами та органами державної влади", - вважає Прихненко.
Інна Хоміч погодилася з колегами і додала, якщо питання компанії може вирішити контролюючий орган, то потрібен їй не GR, а юрист. Але якщо завдання бізнесу з його допомогою не вирішуються, тільки тоді потрібно підключати спеціаліста з GR.
Достукатися до політиків можна через бізнес-асоціацію, вважає менеджер з питань фіскального регулювання «Філіп Морріс Україна» Михайло Поляков. За його словами, найкраще це робити за допомогою галузевих асоціацій. Але не просто розповісти про проблему, а запропонувати пакет рішень, а потім спільно з асоціацією презентувати його чиновникам, щоби загальними силам дійти вирішення проблеми.
Поляков навів приклад неефективної комунікації держави із бізнесом. За його словами, законопроект №5600 "Про внесення змін до Податкового кодексу України" - це epic fail, оскільки, на його думку, цей законопроект бізнес-спільнота різко розкритикувала.
Поляков підсумував: в українському GR не все однозначно, адже держава хоч і прислухається до бізнесу в деяких моментах, але вирішує проблеми не завжди зрозумілими і логічними для цього способами.