Найкращий засіб захистити бренд – зареєструвати торгову марку. Ось 5 причин, чому це потрібно зробити

Відкриваєте ресторан чи туристичну агенцію? Займаєтеся прокатом автомобілів, збираєтеся виробляти системи сигналізації для дому або випустити мобільний додаток? Хоч би який стартап ви запланували, ви розраховуєте на те, що справа буде успішною, а ваше ім'я незабаром стане цінним активом. А найкращий спосіб захистити його – зареєструвати торгову марку. Ось п'ять реальних причин це зробити.

1. Впізнаваність бренду

Торгова марка – це бренд, під яким ви працюєте. Назва вашої компанії або продукту, послуги. Вона може бути словесна чи графічна, комбінована – якщо вирішите зареєструвати назву та логотип разом. Понад те, корпоративний колір і навіть звук теж може бути її елементами. Все це те, що дозволяє споживачам вас ідентифікувати і відрізняє вас від інших на ринку.

Наприклад, ТМ Microsoft складається зі слова та зображення – чотириколірного квадрата, а зовнішній вигляд шоколадних цукерок Ferrero Rocher – приклад об'ємної (тривимірної) торгової марки. У той же час у Tiffany під охороною колір – бірюзовий.

2. Захист від конкурентів

З першим успіхом з'являються перші конкуренти. Не дивуйтеся, якщо на хвилі свого успіху побачите у продажу свій продукт, але чужого виробництва. Причому дешевше за оригінал. Якщо ТМ зареєстрована, ви маєте всі шанси захистити свій бізнес. Оскільки будь-яке використання ТМ без дозволу власника є незаконним та тягне за собою відповідальність.

3. Мінімізація ризиків

Відсутність реєстрації ТМ залишає бізнес відкритим для судових позовів із боку тих компаній, які першими зареєстрували марку. Якщо це станеться, бізнес буде змушений змінити все, що раніше створено і в що вкладені гроші та час. У кращому разі – змінити вивіску, у найгіршому – виплатити компенсацію.

Сьогодні у світі налічується близько 60 млн. ТМ. Щорічно подається на реєстрацію понад 10 млн. заявок. Швидше за все, ви не єдина чи не єдина, хто думає зараз про конкретну назву. Якщо хтось зареєструє навіть схоже у важливій для вас країні, на яку плануєте виходити, це може стати проблемою для вас.

Зрештою, інвестори більше цінують ті компанії, які захищають свою інтелектуальну власність.

4. Свобода дій

Зареєструвавши ТМ, ви стаєте щасливим володарем виняткових прав на використання. Іншими словами, ви і тільки ви маєте право розпоряджатися нею. Наприклад, ви вирішили запустити франшизу та отримувати дохід від масштабування бізнесу. Як це зробили KFC, Burger King, Marriott, Rozetka та багато, багато компаній.

Або навпаки, на якомусь етапі побажали розвиватися в іншій сфері, а ТМ вирішили здати до «оренди», видавши виняткову ліцензію – право використовувати ТМ для товарів та послуг – іншій особі. Ще один варіант – продати ТМ, якщо вона більше не потрібна. Повністю чи частково. Це ваш актив, який має вартість.

5. Домен у зоні .ua

В Україні зареєструвати домен у зоні .ua можна лише за наявності такої самої ТМ. Без попередньої реєстрації ідентичної словесної торгової марки - не вийде. А наявність домену поряд із ТМ підвищує цінність вашого бренду.