Як виростити команду в геометричній прогресії – досвід Unstoppable Domains

За два роки команда стартапу з продажу блокчейн доменів Unstoppable Domains збільшилася у шість разів. Зараз у компанії працюють фахівці з 15 країн, включаючи колишніх співробітників Google, Twitter та Wix. Як компанії вдалося побудувати таку команду

Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронювати участь

Коли я прийшла до Unstoppable Domains у серпні 2019 року, у нашій команді було всього 12 людей. Зараз нас уже більше 70, і ми найближчими півроку плануємо найняти ще понад 40 спеціалістів.

Це досить непросте завдання, оскільки ми хоч і молода компанія, але у нас великі амбіції, наприклад, вирости до "єдинорога", і тому ми підходимо до підбору персоналу дуже скрупульозно.

У рекрутингу ми залучимо і власну команду, агенції з підбору персоналу. До речі, зараз ми створюємо рекрутингову команду у Києві. Також ми працюємо над створенням інженерного ком'юніті, в рамках якого ми спілкуємось із програмістами, влаштовуємо хакатони та менторимо інкубатори, щоб фахівці працювали з нашими технологіями, зокрема, інтегрували наші домени.

Для будь-якої позиції ми наймаємо фахівців лише рівня senior. Ми шукаємо людей, які вже запускали власні продукти або працювали у світових корпораціях, відомих продуктових компаніях – у нас у команді є переможці хакатонів, колишні підприємці та співробітники Google, Twitter та Wix. Такі люди приносять корисний досвід, який можна перенести на наш продукт.

Наприклад, я раніше була кофаундером та СЕО у двох компаніях — Dressboom та Mydutyfree. Хоча вони працювали і в інших нішах, fashion та travel retail, все одно цей досвід запуску продукту, розвитку бізнесу та управління людьми був релевантним і для Unstoppable Domains.

Також для нас важлива комунікабельність людини та рівень володіння англійською, оскільки їй потрібно буде спілкуватися з колегами та клієнтами з усього світу.

Наш абсолютний метч, або ідеальний кандидат — це людина, яка має досвід роботи на міжнародному ринку, а також досвід роботи в стартапі і блокчейн сферою, що обов'язково цікавиться.

У свою чергу ми готові надати всі умови своїм співробітникам: конкурентну зарплату, можливість отримання акції компанії, іменний домен, медичне страхування, офіс для бажаючих його відвідувати або фінанси на створення домашнього офісу та інші бонуси.

Як компанія справляється з культурними відмінностями у команді

Робоча зустріч команди у Сан-Франциско. Фото: Unstoppable Domains

Наша компанія складається з представників різних національностей, і це наша перевага. У такому мультинаціональному ком'юніті дуже розвиваються комунікативні навички: ти вчишся краще розуміти людей як мова, так і почуття і бажання.

Ще один плюс такої мультикультурної команди – це обмін досвідом. Завдяки колегам ми дізнаємося, як живуть люди в інших країнах, як вони працюють та які у них звички. Дуже розширюється не лише кругозір, а й база потенційних партнерів та співробітників.

Звичайно, за таких умов бувають і проблеми, пов'язані переважно з різним бекграундом людей. Наприклад, іноді можна не відразу зрозуміти акцент нової людини, але згодом звикаєш, і потім набагато легше на бізнес-мітингах — швидше адаптуєшся до говірки нового колеги. Також іноді людям важко звикнути до трудового законодавства іншої країни. Однак ми намагаємося робити однакові умови в компанії для всіх і знаходимо золоту середину, яка влаштувала б усіх. Ще треба розуміти, що велика віддалена команда — це різниця в часових поясах, а отже, не завжди вдасться швидко зреагувати або попрацювати з людьми.

У таких умовах, коли ваша команда складається з громадян різних країн, головне це зробити акцент на комунікацію, щоб не виникало непорозуміння.

Насамперед, коли людина приходить до нас на роботу, вона повинна поділитися двохвилинним відео про себе — це відразу допомагає дізнатися її як особистість, а не тільки професіонала.

Також щотижня ми влаштовуємо неформальні онлайн-зустрічі, коли люди за келихом пива чи вина можуть просто поговорити. А щомісяця у нас проходить ще й ice-breaking game — це коли вас з'єднують із рандомним колегою і ви протягом 5 хвилин говорите з ним на абстрактні теми, відповідаючи на запитання, задані програмою. Крім цього, у нас також є окремий чат для неробочих тем - там ми обмінюємося фотографіями домашніх улюбленців, новинами, жартами та мемами. Такі маленькі кроки допомагають співробітникам розкріпачитися.

Лайфхаки віддаленої роботи

Офіс Unstoppable Domains у Києві. Фото: UD

Хоча у нас є фізичний офіс, багато співробітників вже давно працюють віддалено, тому пандемія мало вплинула на роботу нашої компанії.

За три роки ми виробили деякі засади віддаленої роботи.

Оскільки ми працюємо у різних часових поясах, ми побудували графік роботи так, щоби українська команда перетиналася з американською. Наприклад, деякі наші американські колеги працюють з раннього ранку (з 7 або 8 ранку), а українська команда починає пізніше (наприклад, з обіду).

Щоб уникнути міскомунікації, ми часто зустрічаємося онлайн. Крім щотижневих мітингів окремими командами, раз на квартал проводимо Quarter Business Review, де беруть участь усі співробітники компанії. Мінімум за два тижні до зустрічі команди готують презентації, записують відео та діляться матеріалами з колегами. В окремому документі ми прописуємо ключові показники ефективності кожної команди. Це дозволяє нам побачити, чого вдалося досягти, де виникли проблеми, які цілі довелося трохи змінити.

Заздалегідь ми готуємо документ з питаннями до презентацій колег. Під час Zoom-зустрічі спікер тезово розповідає про свою ідею та відповідає на запитання. Таким чином ми не витрачаємо час на ознайомлення з темою, а вже ведемо конструктивну бесіду.

Крім цього , кожен співробітник може записатися в календарі на зустріч із колегою — наприклад, з топ-менеджменту, — щоб обговорити питання, що хвилюють.

Загалом ми приділяємо багато уваги, а також інвестуємо час та гроші в те, щоб знаходити та виправляти вузькі місця у процесах – маленькі елементи, які можуть критично впливати на роботу. Розвинена комунікація в компанії допомагає виявити такі деталі ще на ранніх етапах.

Інструменти для комунікації

В офісі Unstoppable Domains у Києві. Фото: UD

Нашу комунікацію значно полегшують деякі інструменти.

Rippling: у системі Rippling ми відстежуємо дані співробітників там можна подивитися, коли у людини день народження, вихідна, відпустка або лікарняний.

Culture Amp допомагає працювати з фідбеком, ставити цілі та стежити за власним прогресом.

Pivotal Tracker та Monday.com: планування завдань та відстеження прогресу по кожній з них у нас відбувається у Pivotal Tracker та Monday.com.

Slack ми використовуємо для спілкування.

Проте, незважаючи на всі плюси віддаленої роботи, іноді корисно перенести спілкування і в офлайн, тому ми з українською командою час від часу збираємось на тімбілдінги у кафе чи ресторані.

Також до пандемії вся наша команда кілька разів на рік їздила до США, щоби разом попрацювати. Сподіваємось, що після пандемії та зняття обмежень нам вдасться так зібратися і в Україні.