НБУ курс:

USD

41,42

--0,06

EUR

44,83

+0,08

Готівковий курс:

USD

41,35

41,25

EUR

45,05

44,80

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

"Кернел" хоче вже 2023 року збудувати новий перевантажувальний термінал в Рені

порт рені
Фото: Тимофій Бесп'ятов, Delo.ua

Один з найбільших в Україні агрохолдингів "Кернел" планує до кінця 2023 року побудувати перевантажувальний термінал у морському порту "Рені" (Одеська область).

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Як повідомляє "Інтерфакс-Україна" з посиланням на спікера компанії Катерину Співакову, завдяки цьому планується збільшити, за умови стабільної роботи "зернового коридору" в Чорному морі, річний обсяг експорту вантажів до 600 тисяч тонн.

За її словами, термінал "Девелопмент Рені Термінал" буде побудовано на земельній ділянці, орендованій холдингом на 49 років. Для реалізації проєкту з нуля заплановано залучити близько 10 мільйонів доларів власних коштів, при цьому розглядаються також варіанти співпраці.

Передбачається, що після завершення будівництва потужність одноразового зберігання зернових і гранульованого шроту в оперативних силосах нового термінала становитиме 9,6 тисячі квадратних метрів, соняшникової олії в резервуарах - до 6 тисяч тонн.

Проєктна добова потужність прийому становитиме до 2 тисяч тонн зерна й шроту та до 1,5 тисячі тонн олії, що еквівалентно розвантаженню близько 100 вантажних автомобілів і 50 автоцистерн.

В свою чергу, добова потужність відвантаження зерна або шроту на річковий транспорт становитиме до 8 тисяч тонн, а соняшникової олії - до 4 тисяч тонн. Фронт одночасного завантаження буде розрахований на два річкових судна.

Нагадаємо також, що на початку березня "Кернел" оголосив про придбання терміналу "Дунай Пром Агро" у ренійському порту. Натомість Співакова зазначила, що його було куплено та запущено в екстреному режимі ще минулого року.

"У стислі терміни ми адаптували цей низькоефективний актив під бізнес-потреби компанії, розпочавши модернізацію наявних потужностей для перевалювання. За рік використання нового об'єкта ми переконалися в експортному потенціалі річкових перевезень, особливо в умовах нестабільної роботи "зернової ініціативи", - констатувала вона.

Нагадаємо також, що наприкінці квітня Україна та Молдова домовилися про скасування прикордонного контролю вантажних поїздів, що прямують ділянкою до/через Рені, якщо вони слідують з України до України через територію Молдови або, навпаки, з Молдови транзитом через Рені до єдиного молдавського порту Джурджулешти.

В Міністерстві розвитку громад, територій та інфраструктури при цьому прогнозують, що обсяг перевалювання вантажів у дунайських портах в 2023 році може збільшитися до 20 мільйонів тонн проти 16 мільйонів минулого року (що, в свою чергу, втричі більше довоєнного рівня).

У портах "Ізмаїл" та "Рені" наразі проведено днопоглиблювальні роботи, відновлено всі паспортні характеристики портів і каналів, прохідна осадка становить 6,5 метра.

За даними відомства, в цих портах також підготовлено необхідну інфраструктуру та організовано перевалку нових вантажопотоків - контейнерів, наливних, зернових та інших вантажів, розпочато експлуатацію понад 20 терміналів, застосовуються нові технології перевантаження з використанням плавкранів, мобільних перевантажувачів, ліхтерів та суден-накопичувачів як плавучих складів. У портах побудовано нові тимчасові склади, обладнані вагами, та лабораторії.