- Категорія
- Банки
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
У НБУ відреагували на інформацію про те, що банки почали штрафувати українців за порушення фінмоніторингу
Національний банк наголошує, що інформація, яка розповсюджується у медіа, про те, що банки нібито почали штрафувати своїх клієнтів за порушення з питань фінансового моніторингу та стягують на свою користь 20% від суми коштів, які зберігаються клієнтами на їхніх банківських рахунках, не відповідає дійсності.
Про це повідомляє пресслужба НБУ.
Як наголошують у регуляторі, законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це "штрафу".
"Тобто банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторингу", - підкреслюють в НБУ.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaВодночас Закон про фінансовий моніторинг передбачає обов’язок та право банку розірвати ділові стосунки з клієнтом та припинити його обслуговування, в тому числі закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках.
"У цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Механізм повернення коштів банком передбачений у пункті 6 додатка 12 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу. Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції!, - уточнюють в НБУ.
Там додають, що регулятор зі свого боку також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Всі заходи впливу НБУ, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються виключно фінансових установ.
У Нацбанку просять українців з обережністю ставитися до непідтвердженої інформації та перевіряти її на офіційних джерелах.
Нагадаємо, Національний банк України вирішив встановити з 1 жовтня тимчасово на пів року ліміт у 150 тисяч гривень на місяць для переказів фізичних осіб "з карти на карту" (також відомі як P2P, C2С).