НБУ курс:

USD

41,41

+0,05

EUR

46,12

+0,12

Готівковий курс:

USD

41,80

41,72

EUR

46,60

46,44

"Нібулон" не планує змагатися за приватизацію Білгород-Дністровського морпорту

"Нібулон" не планує змагатися за приватизацію Білгород-Дністровського морпорту
ДП "Білгород-Дністровський морський торговельний порт". Фото: ФДМУ

Зернотрейдингова та суднобудівна компанія “Нібулон” не планує брати участь в аукціоні з приватизації Білгород-Дністровського морського порту, яка відбудеться 16 вересня зі стартовою ціною активу в 89 млн грн. Про це представники компанії розповіли в коментарі для Delo.ua.    

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

В "Нібулоні" уточнюють, що компанія не братиме участь в приватизаційному аукціоні 16 вересня, оскільки більше не розглядає покупку цього активу. 

Раніше видання Liga.net зазначало, що приватизацією Білгород-Дністровського порту цікавляться ТОВ "МСП Ніка-Тера" Дмитра Фірташа, олієекстракційний  завод "Потоки" Вадима Єрмолаєва та "Нібулон" Андрія Вадатурського.

Аукціон стане десятою спробою продати Білгород-Дністровський порт у рамках малої приватизації. Раніше Delo.ua вже вивчало причини невдалих спроб приватизації Білгород-Дністровського порту. Зокрема, через наступні фактори:

  1. Порт має заборгованість у розмірі 121 млн грн, в тому числі перед бюджетом та по зарплатні працівникам. Вимога погасити цю заборгованість як умову продажу відлякує потенційних інвесторів, оскільки це збільшує фінансові ризики та витрати на придбання активу;
  2. Міст через Дністровський лиман пошкоджений через військові дії, що унеможливлює суднозахід в акваторію порту. Відсутність днопоглиблювальних робіт обмежує тоннажність суден, які можуть заходити в порт, що робить його менш привабливим для великих агрохолдингів, які експортують продукцію до Азії.

Хоча порт має значну територію та технічну базу, що дозволяє розширити його потужність, обмежена тоннажність суден та проблеми з інфраструктурою роблять його менш привабливим для українських агрохолдингів. Іноземні інвестори, попри інтерес до інвестицій в Україну, можуть бути стримані через військові ризики та необхідність значних вкладень у модернізацію порту.

Про Білгород-Дністровський морпорт

Білгород-Дністровський морський торговельний порт – міжнародний універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевантаженні лісових, сипучих, будівельних та зернових вантажів, а також залізорудних окатків та металопродукції. Перевалка здійснюється як з сухопутних видів транспорту на морські судна, так і у зворотному напрямку.

Єдиний майновий комплекс розташований на території площею 64,4 га. Він складається з 59 га основної виробничої території порту у місті Білгород-Дністровський та 5,4 га території портового пункту Бугаз, розташованого в селищі Затока. Загальна площа будівель становить 31,3 тис. кв.м.

Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини – 14,5 км. Глибина підхідного каналу становить 3.0 м (паспортна 3.5-4.5 м).

Порт має розвинену інфраструктуру, власні залізничні колії, а також інженерні мережі: водопровід, теплотрасу, кабельні лінії 0,4 кВт та високовольтні лінії потужністю 10 кВт.