НБУ курс:

USD

41,08

--0,11

EUR

45,05

--0,50

Готівковий курс:

USD

41,05

40,93

EUR

45,50

45,25

Файли Cookie

Я дозволяю DELO.UA використовувати файли cookie.

Політика конфіденційності

"Нібулон" не планує змагатися за приватизацію Білгород-Дністровського морпорту

"Нібулон" не планує змагатися за приватизацію Білгород-Дністровського морпорту
ДП "Білгород-Дністровський морський торговельний порт". Фото: ФДМУ

Зернотрейдингова та суднобудівна компанія “Нібулон” не планує брати участь в аукціоні з приватизації Білгород-Дністровського морського порту, яка відбудеться 16 вересня зі стартовою ціною активу в 89 млн грн. Про це представники компанії розповіли в коментарі для Delo.ua.    

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

В "Нібулоні" уточнюють, що компанія не братиме участь в приватизаційному аукціоні 16 вересня, оскільки більше не розглядає покупку цього активу. 

Раніше видання Liga.net зазначало, що приватизацією Білгород-Дністровського порту цікавляться ТОВ "МСП Ніка-Тера" Дмитра Фірташа, олієекстракційний  завод "Потоки" Вадима Єрмолаєва та "Нібулон" Андрія Вадатурського.

Аукціон стане десятою спробою продати Білгород-Дністровський порт у рамках малої приватизації. Раніше Delo.ua вже вивчало причини невдалих спроб приватизації Білгород-Дністровського порту. Зокрема, через наступні фактори:

  1. Порт має заборгованість у розмірі 121 млн грн, в тому числі перед бюджетом та по зарплатні працівникам. Вимога погасити цю заборгованість як умову продажу відлякує потенційних інвесторів, оскільки це збільшує фінансові ризики та витрати на придбання активу;
  2. Міст через Дністровський лиман пошкоджений через військові дії, що унеможливлює суднозахід в акваторію порту. Відсутність днопоглиблювальних робіт обмежує тоннажність суден, які можуть заходити в порт, що робить його менш привабливим для великих агрохолдингів, які експортують продукцію до Азії.

Хоча порт має значну територію та технічну базу, що дозволяє розширити його потужність, обмежена тоннажність суден та проблеми з інфраструктурою роблять його менш привабливим для українських агрохолдингів. Іноземні інвестори, попри інтерес до інвестицій в Україну, можуть бути стримані через військові ризики та необхідність значних вкладень у модернізацію порту.

Про Білгород-Дністровський морпорт

Білгород-Дністровський морський торговельний порт – міжнародний універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевантаженні лісових, сипучих, будівельних та зернових вантажів, а також залізорудних окатків та металопродукції. Перевалка здійснюється як з сухопутних видів транспорту на морські судна, так і у зворотному напрямку.

Єдиний майновий комплекс розташований на території площею 64,4 га. Він складається з 59 га основної виробничої території порту у місті Білгород-Дністровський та 5,4 га території портового пункту Бугаз, розташованого в селищі Затока. Загальна площа будівель становить 31,3 тис. кв.м.

Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини – 14,5 км. Глибина підхідного каналу становить 3.0 м (паспортна 3.5-4.5 м).

Порт має розвинену інфраструктуру, власні залізничні колії, а також інженерні мережі: водопровід, теплотрасу, кабельні лінії 0,4 кВт та високовольтні лінії потужністю 10 кВт.