- Тип
- Кейс
- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Відповідальність бренду як фактор зростання: досвід SOCAR на українському ринку
Що робить компанію “білою”, економічно та соціально відповідальною? Відповіді на ці питання є у компанії SOCAR, яка на власному прикладі показує, що означає бути брендом на паливному ринку України.
Компанія SOCAR Україна є прикладом “білого бізнесу” паливного ринку України. Фактично, SOCAR Україна несе подвійну відповідальність, оскільки є представником іноземної компанії, що накладає додаткові вимоги з точки зору підтримки репутації бренду. І це не тільки про якість пального, що реалізується в мережі АЗК. Це також історія про бренд роботодавця, відносини з партнерами та державою, високі вимоги до комплаєнсу, сплату податків та розвиток програм корпоративної соціальної відповідальності. “Ми сплачували податки і «білу» зарплатню, коли це ще не було мейнстрімом та ввозили пальне з Європи ще до початку повномасштабної війни. Ми є учасниками Нафтогазової асоціації, тому що проти «сірих» АЗК – для нас це не просто операційна діяльність, це стратегія компанії”, - запевняє Олена Осипчук, PR-директор SOCAR Ukraine.
Економіка та податки за стандартами ЄС
У компанії підтримують плани закондавців щодо підвищення акцизів на пальне. На переконання представників компанії ми маємо гармонізувати свою економічну діяльність із загальною європейською практикою. А новий законопроект передбачає підвищення ставок акцизів податку на пальне якраз до мінімального рівня, встановленого в Євросоюзі. “Збільшення акцизу буде поступовим, подорожчання бензину і дизелю не буде суттєвим, головним є вирівняти акциз на газ зі світлими продуктами. На думку експертів, вже у вересні держбюджет отримає додатково 2.8 млрд грн.”, - прогнозує Ігор Орлов, директор мережі SOCAR Ukraine.
10 добрих справ SOCAR
Компанія SOCAR зосереджує зусилля на реалізації багатьох напрямків підтримки працівників, суспільства та держави в цілому. Серед інших можна виділити 10 основних:
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.ua1. Протягом 2023 року загалом 2085 працівники взяли участь у тренінгах з підвищення кваліфікації, перепідготовки та підвищення обізнаності, що проводилися на базі навчального центру SOCAR ENERGY UKRAINE
2. Надання пального для спецтранспорту, а саме машинам швидкої допомоги та ДСНС. У тому числі й надання пального ДСНС та гуманітарної допомоги у зв'язку з катастрофою на Каховській ГЕС
3. Відновлення будівлі поліклініки у м. Ірпінь, що постраждала від обстрілів. Було завершено першу та розпочата друга фаза відновлення будівлі поліклініки у м. Ірпінь, що постраждала від обстрілів. Загалом на ремонт поліклініки благодійний фонд «SOCAR Благо» виділив 60 млн гривень;
4. Участь у програмі «Без бар’єрів» першої леді Олени Зеленської, яка запропонувала візію суспільства без обмежень, в якому забезпечуються рівні права та можливості для всіх людей у самореалізації, зайнятості, пересуванні, сервісах, здобутті освіти, спілкуванні, дозвіллі та розвитку;
5. Ремонт та утеплення будівлі ліцею №12 у м. Ірпінь - на це було виділено 112 млн грн
6. Проєкт «Діти героїв» – новорічний проєкт SOCAR спільно з благодійною платформою www.dobro.ua та фондом «Діти Героїв». В рамках ініціативи збиралися кошти на подарунки дітям, які втратили своїх батьків;
7. Відновлення зруйнованої амбулаторії у м. Макарів в колаборації з Благодійним фондом Київської школи економіки «KSE Foundation», Міністерством Охорони Здоров’я, Київською обласною військовою адміністрацією та іншими українськими і міжнародними благодійниками;
8. Встановлення разом із благодійним фондом «Ліга допомоги» у м. Макарів (Київська обл.) трьох модульних будинків для сімей, які втратили своє житло;
9. Спільний проєкт «Дім для дітей» із Катериною Осадчою та благодійним фондом «Твоя опора». На будинок для сім'ї, яка втратила своє житло через військові дії та виховує шістьох дітей-сиріт, було зібрано 3 млн 200 тис грн;
10. Спільний проєкт SOCAR та Superhumans Center. Метою ініціативи був збір грошей на високофункціональні протези для людей, які отримали травми під час війни. Кошти, отримані з продажу благодійних горняток "Мати змогу тримати цю каву" та шнурівок для взуття, передані до Superhumans Center. В рамках благодійної акції зібрано 1,5 млн грн.
Бізнес без бар’єрів
Важливим напрямком для SOCAR залишається розвиток принципів безбарєрності. Безбар'єрність у бізнесі означає дотримання кількох ключових принципів, головними з яких є різноманіття та інклюзивність. Головне завдання підтримуваних компанією ініціатив — ділитися досвідом і поширювати його, реагуючи на запит колег на такі зміни. Зокрема, як учасник спільноти «Бізнес без бар'єрів», компанія SOCAR приєдналася до Національної програми психічного здоров’я та психосоціальної підтримки — ініціативи першої леді Олени Зеленської, яка має на меті допомогти громадянам подолати стрес, пов'язаний із війною, та наслідки пережитих травматичних подій, запобігти розвитку психічних розладів.
Крім цього компанія приєдналася до Всеукраїнської програми ментального здоров’я «Ти як?» для підтримки клієнтів. Мета цієї кампанії – сприяти формуванню в суспільстві культури піклування про ментальне здоров'я, дати розуміння та показати інструменти, які допоможуть українцям дбати про свій внутрішній стан. До того ж АЗК SOCAR стали “Пунктами незламності” – місцями безпеки під час тривалого відключення електроенергії.
Бізнес має бути ближчим до людей
Бізнес з людським обличчям, який переймається проблемами та тривогами суспільства, а зрештою і власних клієнтів - це вже не пафосна мрія, а щоденна реальна робота провідних компаній. І ця робота дає напрочуд реальні результати. Сучасне суспільство цілком позитивно реагує на відповідальні бренди, які крім задач бізнесу беруть на себе багато суспільно важливих соціальних чи екологічних зобов'язань.
Проаналізувавши маркетингові показники за 2023 рік, SOCAR на власному прикладі підтверджує, шо клієнти цінують позицію та справи компанії. Про це кажуть цифри. За минулий рік клієнтська база компанії приросла на 39%, а кількість осіб, що відновили взаємодію з Програмою лояльності SOCAR збільшилася на 49%.
Не останню роль у цьому процесі зіграли й рішення, спрямовані на бажання компанії бути ближчими та доступнішими для клієнтів. Було повністю переглянуто процес роботи зі зверненнями клієнтів. В результаті було змінено ієрархію та пріоритети у процесах зовнішньої комунікації. Основна ціль для компанії – швидкість реакції на звернення, та отримання зворотного зв’язку на взаємодію компанії. При цьому було суттєво розширено повноваження менеджерів Лінії довіри.