НБУ курс:

USD

41,69

+0,05

EUR

45,14

+0,05

Готівковий курс:

USD

41,55

41,45

EUR

45,20

45,00

Формуємо українську ідентичність: Артем Колюбаєв про важливість української кіноіндустрії під час війни

Формуємо українську ідентичність: Артем Колюбаєв про важливість української кіноіндустрії під час війни
Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Задача українського кіно в умовах війни – зміцнити національну ідентичність, а отже кінематограф зараз є надзвичайно важливим, вважає Артем Колюбаєв, продюсер фільмів «Я працюю на цвинтарі», «Щедрик», «Памфір» та нової стрічки «БожеВільні», яка в жовтні виходить на великі екрани.

Ці фільми – про українців: наших сучасників, які шукають своє місце у світі та відповідь на питання, хто вони; або про українців, які зазнали впливу каральної радянської машини, та попри це боролись за свою мову, культуру, історію – за право бути українцем. А об’єднує їх те, що всі вони вийшли після повномасштабного вторгнення і посилили сплеск цікавості українців до себе самих, до своєї власної цінності, як нації.

Це фільми, за які не соромно – тут ми, українці, показані такими, як ми є і чому ми такими стали. А заодно можна знайти відповідь, куди нам рухатись далі. Вони – дієвий інструмент інформаційної війни, завдяки ним правду про події в Україні та про те, що до них призвело, дізнаються не лише самі українці, а й за кордоном. 

«Я працюю на цвинтарі» (2022 рік) - щемка історія людини, яка переживає глибоку психологічну травму. Та не його одного – в кожного з тих, з ким взаємодіє головний герой (а це і його дочка, і колишня дружина, і нова подруга, і колеги по цвинтарю) – свій біль, свої втрати і своя внутрішня боротьба. Кожен з них по-своєму переживає катарсис і шукає очищення душі. І разом з ними ці внутрішні переживання проходить і глядач, отримуючи своєрідну терапію, яка настільки необхідна під час війни.

«Щедрик» (2023) - історична драма про життя трьох родин – українців, поляків та євреїв Станіславові (тепер Івано-Франківськ) в період Другої Світової війни, коли місто опинилось між двох вогнів. Спочатку герої відчули на собі радянські репресії, а їм на зміну прийшли окупанти з Третього Рейху. Історія про виживання, підтримку одне одного, відчайдушні спроби зберегти національну ідентичність і про культуру – як форму спротиву.

«Памфір» (в прокаті з 2023) - сімейна та кримінальна драма, що досліджує корупцію та контрабанду як спосіб виживання у бідному прикордонному селі на Буковині. Історія головних героїв – батька і сина – набуває масштабів давньогрецької трагедії. А всі події у фільмі відбувається напередодні та під час традиційного українського карнавалу «Маланка». Персонажам цього карнавалу було приділено стільки уваги, що й досі триває виставка костюмів та масок «Маланки».

Фільм отримав численні нагороди на європейських кінофестивалях і став лідером прокату в Україні. 

«БожеВільні» (жовтень, 2024). Історична драма про радянську каральну психіатрію в 1970-х роках. Інакомислячих та дисидентів оголошували психічно хворими, та за лікарняними стінами вони потрапляли у справжнє пекло тортур. Перед головним героєм стоїть непростий вибір: або співпрацювати з КДБ і вийти на свободу чи пробувати розкрити правду про закатованих у психлікарні дисидентах та самому повторити їхню долю.

На рахунку картини вже є визнання на міжнародних кінофестивалях, зокрема на Варшавському МКФ вона отримала спеціальну нагороду, а також була відзначена на міжнародному кінофестивалі у Монреалі. 

Виконавець головної ролі Костянтин Темляк зараз воює в ЗСУ і своїм прикладом надихає українців на боротьбу за свободу та незалежність.

Прем’єра більшості з цих фільмів відбулась на міжнародних кінофестивалях – і доносить правду про Україну світовій аудиторії. 

Артем Колюбаєв підкреслює, що інвестування в українську кіноіндустрію під час війни – це інвестиція в майбутнє, в становлення нашої нації, а також формування в очах світової спільноти іміджу українців, як європейців, з багатою історією та самобутньою культурою. А окрім цього – це підтримка українців тут і зараз: створення нових робочих місць, можливіть бути з українським глядачем на одній хвилі.