НБУ курс:

USD

41,24

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,66

41,60

EUR

44,20

44,00

ІСЕ перевірив якість бензинів на заправках: третина проб не відповідає нормам

ІСЕ перевірив якість бензинів на заправках: третина проб не відповідає нормам

Експерти Інституту споживчих експертиз у вересні перевірили якість бензину А-95 у 19 АЗС-мереж України – від загальнонаціональних до регіональних.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

У пробах, відібраних у 7 брендів, було виявлено відхилення від чинних нормативів. Показники ще 6 компаній експерти занесли у зону ризику, оскільки вони балансують на граничній межі допустимих нормативів. До мереж, чиє пальне відповідає стандартові Євро-5 з запасом міцності, потрапили ОККО, також SOCAR, WOG.

Зокрема, в ОККО зафіксовано найнижчий вміст сірки у бензині – 3 мг/кг. Норматив допускає не більше 10 мг/кг, адже надмір сірки у пальному може негативно впливати на деталі двигуна й спричиняти шкідливі викиди. У бензину від ОККО підтверджено високий показник октанового числа А-95, отриманого дослідницьким методом, інші показники також на рівні. Таким чином, заправлятися у цієї мережі абсолютно безпечно для вашої автівки.

Відхилення від стандартів якості пального перевірка виявила у таких мережах, які працюють по всій Україні – БРСМ-Нафта, U.GO, АВІАС, BVS, та у трьох локальних мережах – 24/7, KCEM, DNIPRO OIL GROUP. Найбільше порушень стосуються таких показників як октанове число і вміст сірки. По кожному з них відхилення були у 4 компаній. І якщо у BVS та U.GO ці відхилення невеликі, то на заправках 24/7 та KCEM октанове число бензину А-95 не дотягувало навіть до 90 одиниць. Із вмістом сірки у пальному порушення ще масштабніші: у пробі, взятій на АЗС KCEM, вміст сірки перевищував норму більш як у 50 разів. В інших – до 3 разів.

За два місяці, які минули з моменту відновлення ставок ПДВ та акцизу, пальне на українських АЗС здорожчало більш ніж на 8 грн/літр. Експерти Інституту споживчих експертиз на фоні змін в оподаткуванні прогнозують збільшення обігу "тіньового" пального, оскільки дохідність фальсифікування значно виросла. Податки "бодяжники" не платять, тому одномоментно почали заробляти на літрі на 8 гривень більше. Чимало автолюбителів помітили, що ціна на багатьох АЗС, особливо в регіонах, менша, ніж у великих трейдерів.

"Є всі ознаки того, що ріка контрафакту починає виходити з берегів", – констатують в ICE.

Однак експерти застерігають від сумнівної економії на буцімто дешевому пальному, оскільки така "економія" загрожує ще більшими фінансовими витратами у разі ремонту авто через неякісний бензин.