НБУ курс:

USD

41,37

+0,09

EUR

43,63

--0,02

Готівковий курс:

USD

41,69

41,63

EUR

44,19

44,00

Найнижчий показник з березня: імпорт дизпалива до України у вересні знизився на чверть

Найнижчий показник з березня: імпорт дизпалива до України у вересні знизився на чверть
Ілюстрація: ua.depositphotos.com

У вересні 2024 року імпорт дизельного пального до України скоротився на 25,8% порівняно з серпнем, досягнувши найнижчого рівня з березня цього року.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомляє "НафтоРинок Daily Fuels&LPG".

Загальна вартість імпорту дизпального у вересні становила $389,36 млн, що на 29,5% менше, ніж у серпні ($552,40 млн). Однак, порівняно з вереснем 2023 року, ця сума зросла на 27%.

За перші дев'ять місяців 2024 року імпорт дизельного пального збільшився на 7,3% порівняно з аналогічним періодом 2023 року і на 42,3% порівняно з 2022 роком.

Значна частка імпорту, близько 18,9%, традиційно припадала на грецьке дизельне пальне, вироблене Hellenic Petroleum і Motor Oil (Hellas). Однак, це на 24% менше, ніж у серпні, коли частка Греції становила 24%. Також знизилися обсяги поставок з Туреччини.

Натомість імпорт дизпального зі США зріс у півтора рази і склав 15% загального обсягу. Більшість американського пального надійшло через Польщу — 97%.

Окрім цього, у вересні знизилася і кількість імпортерів нафтопродуктів в Україну порівняно з серпнем на 12%, до 245 компаній, що стало це найменшим показником із червня 2022 року. Проте, аналітики нафтового ринку зауважують, що кількість імпортерів залишається значно більшою, ніж до початку повномасштабного вторгнення: у січні-лютому 2022-го нараховувалось всього 114-117 імпортерів. Їх кількість зросла унаслідок зміни географії імпорту пального, зокрема завдяки можливості імпортувати автомобільним транспортом.

Експерти також пояснюють скорочення кількості імпортерів пального із суттєвим профіцитом його на ринку.

Джерело фото: ua.depositphotos.com