- Категорія
- Фінанси
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
МВС попередило про нову шахрайську схему: що пропонують аферисти
Маскуючись під відомі оператори зв’язку, зловмисники почали надсилати повідомлення у месенджерах або соцмережах про можливість отримання коштів на рахунок чи підключення додаткових послуг.
Про це повідомляє Міністерство внутрішніх справ України.
У відомстві зазначають, що аферисти можуть створити фейковий сайт мобільного оператора та обіцяти бонуси за реєстрацію SIM-картки на паспорт. На сайті вони розміщують інструкції та фішингові посилання Bank-ID. Також зловмисники просять ввести конфіденційні дані, зокрема паролі та фінансову інформацію задля входу в особистий кабінет.
Як захиститися від дій шахраїв
У МВС дали декілька порад, як можна захиститись від шахраїв.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaПо-перше, потрібно перевірити цю інформацію на офіційних сайтах та соцмережах операторів. Ні в якому разі не можна переходити за підозрілими посиланнями.
У тому разі, якщо акаунт все ж було зламано або даними заволоділи шахраї, необхідно звернутися до свого оператора зв’язку та банку. Далі обов'язково потрібно повідомити про шахрайські дії до поліції.
8 з 10 українців стикались з кібершахраями
Опитування Rakuten Viber, проведене серед понад 35 тисяч українців, виявило, що 81% з них стикалися зі зловмисниками в інтернеті, і така ж кількість респондентів вважає, що за останній рік кібершахраїв стало більше.
Серед тих, хто стикався з шахрайством, 45% активно реагували на підозрілі повідомлення, тоді як 36% вибирали ігнорування таких інцидентів. Решта 19% респондентів зазначили, що не зустрічалися з подібними ситуаціями.
Також 82% опитаних вважають, що кількість кібершахраїв значно зросла за останній рік, 7% впевнені, що кількість зловмисників залишилася на тому ж рівні, і лише 1% респондентів думають, що шахраїв стало менше. Решта 10% респондентів не мають чіткої думки з цього питання.
Цікаво, що ситуація з кібершахрайством у 2024 році залишилася практично незмінною порівняно з 2023 роком. Тоді частка тих, хто отримував підозрілі дзвінки або повідомлення й реагував на них, становила 43%, а тих, хто ігнорував такі звернення, — 38%.
Фото: ua.depositphotos.com