НБУ курс:

USD

41,53

+0,02

EUR

45,00

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,50

41,42

EUR

45,30

45,10

У мовного омбудсмена відзвітували про попередження бізнесу за обслуговування недержавною за два роки

У мовного омбудсмена відзвітували про попередження бізнесу за обслуговування недержавною за два роки
Тарас Кремінь. Фото: ЄБА

Протягом двох років дії норми закону, якою було встановлено обов’язкове використання української мови у сфері обслуговування споживачів, уповноважений із захисту державної мови, яким є Тарас Кремінь, здійснив 141 захід державного контролю, зокрема 56 у 2021 році, а 85 - у 2022.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Як ідеться у повідомленні мовного омбудсмена, за результатами цих заході у 49 (35%) випадках відповідним суб’єктам господарювання було винесено попередження.

Зазначено, що в половині випадків суб’єкти господарювання усувають порушення до завершення заходів держконтролю, а щодо інших застосовується санкція у вигляді попередження з вимогою усунути порушення протягом 30 днів. У випадку повторного порушення протягом року щодо таких суб’єктів має накладатися штраф у розмірі від 5100 до 6800 гривень.

Втім, вказано, що саме за результатами звернень громадян адміністративні санкції на порушників було накладено лише двічі у вигляді попереджень та двічі у вигляді штрафів.

Точної кількості таких звернень саме щодо порушень норми про обов'язковість обслуговування українською в уповноважного не наводять, вказуючи, що це "близько 50% від усіх звернень громадян". Останніх у 2021 році було 3574, а у 2022 - 2844.

"Переважна більшість із них - [стосуються] обслуговування через інтернет. Звернення громадян також стосувалися здійснення обслуговування мовою, відмінною від державної, зокрема у закладах харчування та торгівлі, що реалізують різні види товарів; надання інформації про товари, роботи чи послуги недержавною мовою та складання супровідних документів до товарів та послуг (накладних, квитанцій, чеків тощо) іншою мовою, ніж державна", - йдеться в повідомленні.

Найбільша кількість звернень щодо таких порушень, а саме 647, було зафіксовано саме в січні 2021 року, коли відповідні вимоги закону у сфері обслуговування лише набрали чинності.

Нагадаємо також, що штраф за звернення російською мовою до мешканців свого міста у розмірі 3400 гривень отримав мер Харкова Ігор Терехов. Днями стало відомо, що він як приватна особа оскаржив дії мовного омбудсмена в суді.