Запуск пасажирських поїздів до Словаччини призвів до проблем з вантажними перевезеннями

Запуск пасажирських поїздів до Словаччини призвів до проблем з вантажними перевезеннями
Станція Чієрна над Тісоу. Фото: Вікіпедія

Після запуску трьох нових пасажирських рейсів до Словаччини з'явилися проблеми з перевезенням вантажів через пункт пропуску “Чоп - Чієрна над Тісоу” через те, що за годину до та годину після прибуття пасажирського поїзда на станції не виконують жодні операції з вантажними потягами.

Про це розповіли представники АТ "Укрзалізниця" та словацьких перевізників, пише Rail.insider.

Генеральний представник ZSSK Cargo в Україні, Йозеф Вірба, повідомив про затримки в обробці вантажів на кордоні у обидва боки. Зокрема, станом на 28 березня фіксувалося накопичення вагонів колії 1435 мм по станції Чієрна над Тісоу, передусім в напрямку України.

Вірба пояснив, що ускладнення пов'язані з тим, що за годину до і після кожного пасажирського поїзда на станції призупиняються всі операції з вантажними поїздами. Причина в тому, що на цій станції знаходиться лише один шлях. Відповідно, будь-яка зупинка будь-якого поїзда блокує рух в обидві сторони.

Він закликає залізничників обговорити стратегію вирішення цієї проблеми, оскільки в гіршому випадку Словаччини може ввести обмеження на перехід Чоп - Чієрна над Тісоу, чого вони хотіли б уникнути.

Валерій Ткачов, заступник директора комерційного департаменту "Укрзалізниці", підтримав цю ідею, нагадавши про подібний досвід на українсько-польському кордоні, де згодом було знайдено рішення.

Зазначимо при цьому, що середньодобовий обсяг передачі руди до Словаччини через прикордонні переходи, як повідомляло те ж видання, у березні скоротився приблизно на 53 вагона. 

Переважно це сталося через зменшення кількості транспортування рудних вантажів. Зокрема, на ділянці Ужгород - Матьовце добовий обсяг транспортування зменшився на 30,9 вагонів. На переході Чоп - Чієрна над Тісоу спостерігалося зниження на 22,2 вагони в день порівняно з попереднім місяцем. Також зазначено зменшення в обсягах перевезення зернових: на 3,4 та 8,4 вагони на добу відповідно.

Зазначимо, що Словаччина нині здійснює прикордонний контроль не на станції Чієрна-над-Тісоу, а на перегоні між нею та українською станцією Чоп, безпосередньо біля лінії державного кордону. При цьому ця ділянка одноколійна, без будь-якого розгалуження колій, і зупинка будь-якого поїзда, таким чином, блокує рух в обидві сторони.

Наразі через ділянку прямують поїзди №960/961 та №962/963 Мукачево - Кошице словацького формування, а з 28 березня було запущено маршрут Чоп - Прага чеського перевізника RegioJet.

Більш того, у той же день було повідомлено, шо уряд Словаччини схвалив пропозицію щодо запровадження прямого залізничного сполучення за маршрутом Київ – Кошице. Втім, цей поїзд планується запускати через ділянку Ужгород - Матьовце.