НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

На електромобілі Tesla чекає жорстка конкуренція: китайські автовиробники звернулися за допомогою до Nvidia

Чіпи Nvidia
Чіпи Nvidia. Фото: Nvidia

Декілька китайських виробників електромобілів звернулися до американського виробника мікропроцесорів Nvidia для оснащення його продукцією систем своєї техніки. Це необхідно для конкуренції з моделями Tesla на найбільшому у світі автомобільному ринку, повідомляє CNBC.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Китайські стартапи Xpeng та Nio використовують чіп Nvidia Drive Orin у своїх останніх автомобілях. Компанія Baidu, яка минулого року запустила автомобільний підрозділ під назвою Jidu, також оголосила про плани використовувати той самий чіп Nvidia у своїй новій моделі. Аналогічну заяву зробив також Polestar, бренд китайського автогіганта Geely.

Але ці виробники не випускають повністю автономних автомобілів. Вони зосереджуються на так званій удосконаленій системі допомоги водієві або ADAS, яка дозволяє автомобілю виконувати деякі функції напівавтономно. Наприклад, ADAS Tesla називається Autopilot, а система Xpeng - Xpilot.

"Більшість моделей електромобілів сьогодні конкурують у цінових сегментах, де наявність ADAS має вирішальне значення з погляду очікувань клієнтів", — сказав керуючий директор та партнер Boston Consulting Group Аакаш Арора.

За його словами, системи ADAS, поряд з іншими функціями, такими як швидка зарядка та запас ходу, є "ключовими відмінностями" у сфері електромобілів високого класу.

Конкуренція на китайському ринку посилюється, і в цьому випадку Nvidia може відіграти важливу роль.

Tesla Ілона Маска, яка має завод у Шанхаї, продала рекордну кількість електромобілів автомобілів китайського виробництва в грудні. При цьому бренд не використовує чіпи Nvidia. Натомість він розробляє власні варіанти Full Self-Driving (FSD).

Але інвестиції у розробку чіпів нереальні для всіх компаній, які виробляють електромобілі, особливо стартапів, які зосереджені на нарощуванні виробництва та доставці машин клієнтам. Ось чому вони звертаються до Nvidia за мікропроцесорами для підтримки функцій ADAS, щоб конкурувати з Tesla.

Приріст автомобільного сектора багато в чому сприяв тому, що найбільший постачальник комп'ютерних чіпів, тайванська компанія TSMC, планує витратити на розширення виробничих потужностей у 2022 році рекордні $44 млрд. Причому TSMC вже отримала $6,7 млрд авансу від замовників.

Попит на чіпи різко зріс за останні два роки після того, як пандемія коронавірусу призвела до глобальної нестачі мікропроцесорів. Але зростання продажів наприкінці 2021 року дає надію на вихід із кризи.