НБУ курс:

USD

41,29

-0,00

EUR

43,47

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,65

41,60

EUR

43,75

43,51

ФОП, фермери та закордонні компанії: хто і навіщо звертається до офісу бізнес-омбудсмена

ФОП, фермери та закордонні компанії: хто і навіщо звертається до офісу бізнес-омбудсмена
Офіс бізнес-омбудсмена надає послуги безкоштовно. Фото: Pixabay

Близько 75% скарг, які отримує офіс бізнес-омбудсмена від українських компаній, надходять від малого та середнього бізнесу. Найчастіше скаржаться невеликі будівельні фірми, фермерські господарства та фізичні особи-підприємці. Про це повідомив бізнес-омбудсмен в Україні Роман Ващук в інтерв'ю НВ.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Він зазначив, що із загальної кількості скарг 15% припадає на компанії з іноземними інвестиціями. Зокрема надходила скарга від американської глобальної тютюнової компанії Philip Morris International. 85% випадків, що залишилися, — це заяви українських компаній.

"Це щоб люди розуміли, що ми не елітарна служба. Часто йдеться про малі будівельні фірми, фермерські господарства, ФОП. У нас є фінансування від Європейського банку реконструкції та розвитку, тому надаємо свої послуги безкоштовно і цим, зокрема, виконуємо важливу роботу для малого та середнього бізнесу", — розповів Ващук.

На що скаржиться бізнес в Україні

Найчастіше до офісу бізнес-омбудсмена надходять повідомлення про проблеми з податковою. Ващук пояснює, що це визначено структурно, бо податкова інспекція охоплює майже всіх українців. Тому логічно, що неоднозначних ситуацій та проблем завжди багато.

"Щодо проблем, то тепер вони вже не стосуються величезних сум повернення ПДВ, звичних ще шість-сім років тому, це була найбільша проблема як українського, так і міжнародного бізнесу тут", — додав омбудсмен.

При цьому він наголосив, що залишаються питання реєстрації табеля платника податків, виконання судових рішень, коли вже відсудили ПДВ. Вони найчисленніші серед тих скарг, які отримує офісу бізнес-омбудсмена, підсумував Ващук.