- Категорія
- Креативні індустрії
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Зеленський хотів нас купити, але ми відмовилися та перемогли — інтерв'ю з "Дизель Студіо"
Співзасновники "Дизель Студіо" — шеф-редактор Олексій Бланар та художній керівник, актор Єгор Крутоголов — про те, який гумор дає високі рейтинги, а що зовсім не смішно, про агресивних конкурентів, своїх амбіціях та молодих стендаперів
2021 рік розпочався для "Дизель Студіо" з великої перемоги: телеверсія святкового гумористичного концерту "Дизель Шоу", згідно з цифрами рейтингу, вперше стала найкращою новорічною програмою, залишивши позаду "Вечірній квартал" студії "95 квартал" Володимира Зеленського.
Про те, що не так із конкуренцією у сфері українського гумору, про те, хто робив замовлення на інформаційні атаки на "Дизель Студіо", як вдалося випередити "Вечірній Квартал", а також про те, як команда "Дизель Студіо", яка відзначила в минулого року 5-річчя, жила у 2020-му році і чим займається зараз, Delo.ua запитала в інтерв'ю у Олексія Бланаря, співзасновника та шеф-редактора "Дизель Студіо" та Єгора Крутоголова, співзасновника, художнього керівника та актора "Дизель Студіо" . Також вони розповіли, навіщо ризикували, запускаючи нове шоу у незвичному для себе форматі night live (та ще й на СТБ, а не на детально вивченому ICTV), і що з цього вийшло, чому не зняли свій перший фільм, коли чекати на запуск їхнього власного телеканалу та хто в нього інвестує.
Як "Дизель Студіо" прожила минулий коронокризовий рік, що почався з жорсткого локдауну, заборони зйомок і концертів, які потім обмежуючих заходів і закінчився новим локдауном. Чи довелося щось міняти у бізнес-моделі?
Підписуйтеся на YouTube-канал delo.uaОлексій Бланар: Не можна, звичайно, сказати, що ми ще у 2015 році, коли починали будувати компанію, спрогнозували коронавірус із низкою карантинів, але ми від початку взяли за основу, що корпоративний та концертний бізнеси не повинні впливати на нашу діяльність.
Чому?
Олексій Бланар: Тому що ці напрямки хоч і прибуткові, але не стабільні — корпоративи, тобто їх немає, концерти — сьогодні люди мають гроші, завтра не мають.
І там висока конкуренція, хоча були роки, коли ми були єдиними, хто збирав аншлагові тури, у нас було і 30, і 40 міст, більше ста концертів на рік. Корпоративи займають мізерну частку в нашому бізнесі, ми на них не розраховуємо, тому щодо нас їхня відсутність минулого року не вдарила. Навіть скептики у нашій компанії, які казали: чому ми цим не займаємося, визнали, що так, прибутково, але не стабільно.
Давнє партнерство зі StarLightMedia та створення трохи більше року тому спільного з медіа-холдингом підприємства – продюсерського центру "Супер Дизель" – допомогло у важкі часи?
Олексій Бланар: Ми взаємно допомагаємо один одному. Торік у медіа-холдингу деякі проекти прикривали, деякі відкладали, деякі скорочували фінансування. Наші продукти залишилися недоторканими. У нас виконані усі бюджети. І це чудово. Хоча не можна сказати, що була якась мега-допомога.
Робимо вічний гумор
Говорячи про те, що гумор зараз особливо потрібний, ви завжди уточнюєте - "якісний гумор". За якими критеріями визначаєте якісний він чи ні?
Єгор Крутоголов: Мені здається, що якісним можна назвати той гумор, який можна подивитися неодноразово. Якщо тобі смішно і вдруге, і втретє, то, мабуть, це якісний гумор.
Олексій Бланар: Ми домовилися з першого дня, з першого свого концерту, що робимо вічний гумор, який дивитимуться і через десять, і через двадцять років. Він буде зрозумілий, адже якщо якісь команди наголошують на політичному гуморі, то сьогодні дивно виглядають їхні повтори з Януковичем, з Ющенком, там є персонажі, яких вже немає на політичному Олімпі або навіть вже немає в живих, а їх продовжують "обшуковувати" ".
Домовилися, що жартуватимемо на вічні теми: про взаємини людей, якщо про чиновників, то як про систему, яка не змінюється. І сьогодні можемо сказати, що ми вгадали. Це як старі комедії, які продовжують дивитися, і сьогодні вони нормально сприймаються.
Єгор Крутоголов : Хоча сумніви були великі, що в Україні добре сприйматимуть гумористичний проект без політики. Суспільство політизовано, зокрема, і "Вечірній Квартал" цьому сприяв. Мої партнери вважали і продовжують вважати, що політика - це великий пласт гумору, особливо в нашій країні, коли політики постійно підкидають у вугілля. І жартувати тут досить просто – вони всі самі за тебе фактично роблять.
Але я вважаю, що політика — велике зло, і завжди намагався уникати цієї теми. Хоча ми розуміємо, що і в нашій аудиторії є прошарок, яким цікавий політичний гумор, тому іноді щось закидаємо. Щоразу актори проти цього, але результати працюють, на жаль.
Олексій Бланар: Нещодавно почали знімати 12-й сезон скетчкому "На трьох", і коли тарілку розбивали, я сказав: "Це вічний продукт. Його можна знімати нескінченно". Куди його не постав, він скрізь працює: може в праймі замінити когось, витримує величезну кількість повторів, є в інтернеті. Ми вже шість років показуємо ці скетчі і не набридаємо.
Телеканал погодився, що у вас не буде політичного гумору?
Олексій Бланар: Політику на телеканалі і не хотіли, але казали, що ми маємо бути актуальними і не вірили у довге життя проекту, який було запропоновано. Але ми спочатку домовилися, що вони не втручаються у редакційну політику. За це їм можна подякувати. Ми довго боролися та продовжуємо за це боротися.
Іноді у них бувають якісь сумніви, але коли вони в суботу вранці дивляться підсумки телепоказу, всі їхні сумніви зникають.
Які найпоказовіші цифри?
Олексій Бланар: Наші шоу йдуть щоп'ятниці. Прем'єр у нас виходить на рік – 17, а п'ятниць на рік – 52. Відповідно, 35 п'ятниць закриті нашими дайджестами. Але при цьому ми продовжуємо вигравати навіть повторами — повторюємо номери з випусків 2015, 2016, 2017 років і так далі. Мікшуємо їх. І ці випуски дайджестів дають найвищі цифри рейтингів. Навіть краще за прем'єрні шоу: краще за "Маски", краще за "Голоси", "Танці".
Все це і є, на мій погляд, показник якісного гумору, коли ти можеш подивитись шоу один раз, другий, третій, а за кілька років згадуєш, що є такий номер, над яким колись сміялися, і кажеш: давайте подивимося його ще . Нічим іншим це пояснити неможливо, коли щоп'ятниці 4-5 мільйонів людей дивляться "Дизель шоу" на ICTV.
А неякісний гумор – це який?
Олексій Бланар: Це один раз "хайпануть".
Концерт без глядачів — чи то пальто
Скільки за п'ять років створили годинника "вічного гумору", який можна нескінченно мікшувати?
Олексій Бланар: Близько п'ятисот годин.
А чи є специфіка у менеджменті гумористичних проектів усередині компанії? Ви часто використовуєте в комунікації такий термін як "Дизель-сім'я".
Олексій Бланар: Ми маємо певні функціональні обов'язки, певну ієрархію, але вона включається в якихось спірних питаннях або в той момент, коли потрібно рушити вперед, і хтось має дати "чарівний пендель". А так нам у кайф робити те, що ми робимо. Ми досі не перетворилися на завод, на конвеєр, який робив бовдури за інструкцією.
Ось зараз пишемо сценарій майбутнього концерту, і починається пошук: що цікаво, а що банально і не піде.
Єгор Круглоголов: Потрібні не просто слова, треба розуміти, що переживають люди, щоби зуміти розслабити їх, відволікти від проблем.
Олексій Бланар: Нам люди пишуть у YouTube, у Facebook: "Дивлюся вас і забуваю, що відбувається навколо - усі ці страхи, новини жахливі" або "я завдяки вам відпочиваю від роботи". Багато хто пише, тисячі таких коментарів: "Я дивлюся вас щодня."
А на концерти яка публіка приходить?
Олексій Бланар: Хоча у нас недешеві квитки — від $10 до $100, виходиш до зали та бачиш — приходить небагата публіка. Іноді в першому-другому рядах сидять бабусі, яким, зважаючи на все, квитки діти купують. І сидять, сміються молоді люди досить просто одягнені, які прийшли компанією.
Дивно, що у нас найдорожчі квитки на перші лави розкуповують першими. У тому ж Києві найдешевші можуть лежати до кінця: зарплату отримали, купили і побігли. А найдорожчі — тільки виставили, за тиждень-два їх уже немає.
Ми днями монтували три прем'єри, і монтажер каже: "Ти подивися, які вони щасливі". Та ж одеська публіка, вона така чесна, ви просто не уявляєте. Якщо їм не смішно, вони посидять, подивляться на тебе, перетерплять якихось п'ять хвилин. Але якщо їм кумедно, їх неможливо зупинити.
Без публіки концерти минулого року не записували?
Олексій Бланар: Записували єдиний раз – 30 листопада (а 1 грудня я зліг із ковідом). Це зовсім інша історія: дуже порожньо у залі, дуже холодно з погляду енергетики.
Єгор Крутоголов: Концерт без глядачів — чи то пальто. У мене був один номер, добре вивчений, добре поставлений. І коли ми його працювали без глядачів, я почав забувати якісь шматки, доводилося зупинятись, робити дублі. А просто тому, що немає мобілізації мозку, адреналін не йде, як від публічного виступу. І це впливає на нашу гру. Тому ми потребуємо глядачів, вони потребують нас.
Олексій Бландар: Гумор "Дизелів" не сплутаєш ні з ким. Коли ми почали вигравати у наших конкурентів ("Вечірнього кварталу" - Delo.ua), вони спробували піти з політики у побутовий гумор, у соціалку - це було 2017 року, Зеленський тоді ще не був президентом. Не вийшло. Шоу братів Шумахерів було просто змальовано з "Дизель-шоу": три дівчинки - руденька, біленька, велика. І теж нічого не виходило.
Купити "Дизель-шоу" не пропонували?
Олексій Бланар: Пропонували і купити, нинішній президент особисто ми відмовилися.
"Найкращий у цьому номері Вася"
Де грань, за якою починається вульгарність?
Олексій Бланар: Складно визначити, чи намагаємося на внутрішніх відчуттях працювати. Щось я забираю вже на монтажі. Нас часто зупиняє те, що шоу люблять діти, дорослі часто приходять на концерт із дітьми, тому ми іноді щось недоказуємо. Іноді навпаки, перегинаємо, нам про це пишуть, ми зменшуємо. Але, знову ж таки, ми не можемо орієнтуватися лише на юного глядача.
Чому діти вас люблять?
Олексій Бланар: Діти сприймають наших акторів як "мультяшок". Вони ж у нас різні: один товстий, другий — худий, один високий, другий — низький, є блондинка, маленька руденька. Діти кажуть: вони у вас такі кумедні.
А як склалися типажі? Аналітики рекомендували такі?
Олексій Бланар: Колектив склався з перших днів, ніхто його структуру не прораховував спеціально. Так трапилось. Існувала команда КВК "Дизель". Хлопці були знайомі і з Вікою Буліткою, і з Мариною Поплавською, і з Женею Сморігіним. Не з КВК ми запросили лише Яну Глущенку. До цього у "Дизелі" усі жіночі ролі грав Женя Гашенко. Потім каже: "Робимо хороше шоу, нам потрібна блондинка". Було кілька кандидатур. Яна вперше вийшла і якось одразу стало зрозуміло: наша, беремо.
Хлопці з "Повітового міста" потрапили в команду, бо товаришували з "Дизелем" за часів КВК, були їхніми наставниками. Вони з мого покоління, я грав у 90-х — на початку 2000-х, а "Дизель" прийшов трохи пізніше. Відповідно, коли у нас побільшало ефірного часу, збільшилося навантаження за проектами, то запропонували їм. Тому що складно потрапити до колективу "Дизеля" і там прижитися.
А хто ж прижився?
Олексій Бланар: Нещодавно взяли до себе Юлю Мотрук, яка у проекті "Країна У" засвітилася і у "Шумахерів". Вона колись грала у КВК під керівництвом Михайла Шинкаренка (креативний продюсер "Дизель Студіо"), до цього запрошували її на епізодичні ролі у "Дизель-шоу", потім у Dizel Night. Вона кілька тижнів попрацювала, як я говорю, "потрапилася" разом з нашими акторами, і влилася до колективу.
Вася Вірастюк — силач, спортсмен, але він так гармонійно вписувався в наші номери, з таким задоволенням завжди до нас йшов. Отримували тисячі хвалебних відгуків. Бувало навіть пишуть: "Найкращий у цьому номері Вася". Знімався багато у нас у "Дизель-шоу", навіть у Dizel Night вже встиг зіграти. Запрошували його на лютневі концерти, а він відповів: "Вибачайте, не можу, їду у передвиборчий тур". Мабуть, вирішив, що йому треба пограти у цю історію – це його вибір. Ось Притула награвся вже, знову на "Новому каналі" всі передачі веде.
Dizel Night: ризикнули та пішли на СТБ
Цей рік розпочали із запуску на СТБ шоу у новому для вас форматі – Dizel Night. Чому за це взялися?
Олексій Бланар: Проект народився давно, під нього у медіа-холдингу шукали фінансування, шукали місце, думали, на якому каналі показувати.
Єгор Крутоголов: Взялися, бо багато хто з нас любить американське телебачення та американські гумористичні прийоми. За кордоном у форматі Light Night Show працює багато проектів. Вечірнє шоу для кожного каналу в американців це нормальна історія. В Україні всі досвіди такого формату успішними назвати складно. Тому, звісно, було ризиковано робити цю штуку. А почали робити, бо стратегічна мета компанії — нарощування контенту.
У цьому форматі ми побачили потенціал. Можемо робити багато різного контенту, інші методи та прийоми: пародії, інтерв'ю з гостями, більше музичних номерів. Для мене це дуже цікаво, я особисто хотів би в цьому рости, бути цікавим глядачам.
Які перші підсумки? Далі продовжуватимете?
Олексій Бланар: Dizel Night — на сьогодні це чотири експериментальні випуски на СТБ, рахуйте — це чотири пілоти. Поки що важкувато, але ми намацуємо, перевіряємо. Дивимося - щось заходить краще, щось гірше, де збирається аудиторія, де вона йде. Я очікував більшого, очікував, що глядачі швидше зберуться, швидше відреагують. Можливо, ми пізно розпочали кампанію з розкрутки, можливо, не встигли зібрати свого глядача. Можливо, надто пізній час.
Те, що Dizel Night запустили на СТБ, де переважає жіноча аудиторія, не зіграло мінус?
Олексій Бланар: Ми "Папанек" перевели з ICTV на СТБ і, навпаки, найкраще стало. Другий сезон "Папанек" за рік витримав чотири покази. І щоразу все краще, СТБ задоволений. Успіх наших шоу у тому, що ми збираємо різну аудиторію. Аналітики можуть підтвердити, що цього року "Дизель-шоу" на ICTV, на чоловічому каналі, переважає жіноча аудиторія. Трохи на пару відсотків, але жінок більше. Саме на цю програму жінка наводить чоловіка. Ми хочемо, щоб і на СТБ чоловік до нас також прийшов.
Поки що цього не вийшло: десь є більш вдалі моменти, десь менше.
Єгор Крутоголов: І зустрічаємо такі хвилі хейтерства, які складно пояснити. Ми пробуємо, експериментуємо, хочемо розважити глядачів по-різному, намагаємось не приїстись. А хтось пише: плагіат, все це фігня, "Дизель-шоу" краще.
Мені здається, якби ми це на ICTV зробили, то аудиторія запитань мала б набагато менше. Але ми ризикнули і пішли на СТБ, тому що хочемо розширювати свою географію. Вийде це чи ні, ми маємо ще побачити, але коли ми це робили, було кайфово.
Цікаво, а пародії, яких ви раніше не робили, працюють? Які їх глядач сприймає?
Олексій Бланар: Якісь пародії вистрілюють. Пародія на серіал "Сліпа" працює вже чотири випуски. Пародія на Зеленського чудово спрацювала. Є пародії, які збирають відмінні цифри, вони лідери слота.
Dizel Night – дорогий проект?
Олексій Бланар: Не можна сказати, що він мега дорогий. Якщо взяти вартість години, то на рівні вартості простенької мелодрами. У цьому плані, можливо, ми тому й стоїмо конкурентам кісткою у горлі, що знімаємо свої продукти не за всі гроші світу. А ці проекти приносять рейтинги, дають прибуток телеканалу.
Найбільша "чуйка" у Зеленського
Інструменти для аналітики стають все більш сучасними. Чи можна за їх допомогою створити формулу сміху?
Олексій Бланар: Гумор складно піддається аналітиці. Жоден аналітик не міг спрогнозувати частку "Дизель-шоу" наперед, а я це роблю з 2016 року: чітко навесні говорю, яка буде частка восени, а восени — яка навесні. Використовую свій досвід та свою інтуїцію.
Колись давно ще до "Дизель-шоу" спілкувалися з маркетологами каналу "Україна", які сказали, що на телеканалі ніколи не буде гумору, бо його неможливо прорахувати. Це не мелодрама, де все робиться за законами — тут потрібен такий сюжетний поворот, тут такий кадр. Якщо вам хтось скаже, що зможе прорахувати гумор, не вірте. У цій справі має бути "чуйка".
А хто має таку "чуйку"?
Олексій Бланар: Найбільша "чуйка" в нашій країні на цю історію - це у Зеленського. Щодо гумору, розважального телебачення рівних йому немає. Решта — повз. Вони ж двічі очолювали телеканал "Інтер", бралися до інших шоу — це все не працює. Коли кажуть: їм зараз просто не можна жартувати про політику — ні, вони просто не розуміють, що робити і як робити. Немає того мірила, який би сказав, це так, а це ні. Ми втратили хорошого конкурента (Зеленського — Delo.ua), але не придбали хорошого політика.
На "Папаньках" не заощадиш
12 квітня виходить третій сезон серіалу "Татунки". Вже вирішили, чи зніматимете наступний сезон?
Єгор Крутоголов: Ми вже близькі до того, щоб увійти у передвиробництво, бо розуміємо, якщо вже почали, то зупинятися не можна — діти ростуть дуже швидко, а вони дуже важлива частина серіалу. У соцмережах усіх, хто бере участь у "Папаньках", завалюють питаннями, не коли наступне "Дизель-шоу" або Dizel Night, а саме "Папаньки".
По-перше, персонажі дуже близькі до нас, реальних людей, по-друге, є щось для дітей. Оскільки діти — це не комерційна аудиторія, телебачення на них забило, вони грошей не заробляють і товари не купують. В американців, наприклад, зовсім інший підхід до цього. Діти наводять батьків, кажуть, що їм треба і батьки це купують. Ми зробили експеримент та раді, що така мила сімейна історія заходить людям. Намагатимемося рости в якості, сподіваюся, це буде помітно в третьому сезоні.
Олексій Бланар: До "Папаньок" готуємось довго, майже дев'ять, навіть десять місяців пишуть сценарій, переписують, доводять. На цьому проекті не вдається заощадити. На "Папаньках" спочатку ми не те, що не заробляємо, ми вкладаємо свої. І мені як продюсеру доводиться з цим скріпляючи серце погоджуватися.
Але це знаковий продукт, який ми вкладаємося із задоволенням. І він вкладення відіграє: бачимо реакцію глядачів, рейтинг, бачимо його повторюваність, він ще продається на якісь ресурси, приносить ще якісь доходи.
А "Вижити за всяку ціну" також відносите до "довгограючих"? Зніматимете четвертий сезон?
Олексій Бланар: Це класна історія – симбіоз наших акторів та запрошених: Віталіна Біблів, Коля Боклан, Рима Зюбіна. Це наш україномовний продукт, затребуваний, який знайшов свого глядача і на телевізорі, і на YouTube. Він сімейний. Його можна повторювати багато разів. Наразі другий-третій сезон (їх поспіль пустили), закінчилися, а на YouTube каналі вже кажуть: дайте четвертий. Отже, готуємось знімати.
На яких майданчиках монетизується товар, а на яких ні? Куди вам заходити цікаво і куди результативніше?
Олексій Бланар: У YouTube монетизується чудово. Але доходи почали зростати, коли ми забрали YouTube у телеканалу у своє управління, тому що ми розуміємо свій продукт, знаємо, як його продати ( на сьогодні у youtube-каналу "Дизель Студіо" - 2,75 млн передплатників - Delo.ua ).
Ми так ведемо свою політику в YouTube, що коли на початку 2019 року YouTube зробив для популярних каналів, які йому приносять гроші, преміальну надбавку і почав платити більше, ніж усім іншим, ми потрапили до цієї групи.
А що із платформами? Окрім M egogo плануєте ще з кимось працювати?
Олексій Бланар: Megogo на рік викупили архіви нашого контенту за попередні роки. Прем'єри ми їм не продавали. Але й інші платформи виходили на нас. У травні закінчується договір, будемо у квітні приймати рішення, куди рухатись далі: працювати з Megogo або співпрацюємо з платформою "Телепортал" (платформа для відеоконтенту продуктів телеканалів StarLightMedia - Delo.ua), якщо вона зміниться. Нині нас не влаштовує, як вона працює.
Така конкуренція нікому не потрібна
Як складаються стосунки із "Кварталом"? За ідеєю, конкуренція має "драйвити"?
Олексій Бланар: Зараз ми перші, а вони нас наздоганяють (восени 2017 вони почали втрачати, а ми набирати перегляди). Але така конкуренція, як зараз, нікому не потрібна. Я ж працював у "Кварталі", і у них все будується на тому, що вони мають бути монополістами. Нас, як казав, намагалися купити. Нині вони мають певний вплив на "Мамахохотала", ще на когось. Вони постійно мали бажання зробити нам упоперек. Ми маємо концерт у Палаці "Україна" — вони ставлять свій концерт прямо перед нами. Щоправда, зараз від цього втекли. Ми поставили концерти на лютий та квітень, вони – на березень. Але тут втрутився локдаун.
Домовились так зробити?
Олексій Бланар: Ні, не домовлялися. Мабуть, вони щось зрозуміли, може, здалися. Вони мали величезні недопродаж квитків. Потрібна здорова конкуренція: провели кожен свої концерти, дивимось результати, аналізуємо. А так: я тебе зараз виб'ю, задавлю… Навіщо? Самі ж від цього постраждали. Жоден їхній хід, щоб протиставити себе нам у турі Україною, жодного разу не спрацював — ні 2017 року, ні 2018-го, ні 2019-го. А 2020-го особливо концертів і не було.
Як пояснюєте, що виграли Новий рік?
Олексій Бланар: Ми двічі робили новорічний випуск та двічі програли. Але нічого від нас не відпало, не прийшли глядачі на наступний концерт і не сказали: "Дизель", ви програли!" Все одно глядач нас підтримував. Два роки ми пропустили. Цього року оголосили всім наперед: ми знімаємо Новий рік. мети перемогти досягли.
Здолали звичку, коли новорічні ефіри дивляться усі на різних телеканалах. Але як тільки час наближається до звернення президента, всі біжать на "Плюси" або "Інтер", на кшталт двох головних кнопок - такий умовний рефлекс, закріплений у підсвідомості. Причому ми виграли два дні з однією програмою — її показали в новорічну ніч і наступного дня, 1 січня ввечері, повторили цей же концерт і він знову став найкращою програмою дня.
Єгор Крутоголов: Ми раді, що ми перемогли. Це був довгий марафон, і на початку шляху мало хто вірив навіть серед нас, що вдасться подолати таку махину, як "Вечірній квартал". Та й у телевізійному просторі навряд чи хтось на це сподівався. Але терпіння та праця все перетруть. Ми дійсно багато орали. У кожного свій досвід, і більшість із нас дозріли, щоб бути цікавими дорослою, платоспроможною, комерційною аудиторією.
Слідкуєте, що нового народжується на ринку? Чи є потенційно сильні молоді коміки? Чи вам вони цікаві?
Єгор Крутоголов: Блогерів до хрону, артистів - ні хрону. Я не бачу цих спалахів. Не знаю чому. Можливо, простота виходу до аудиторії. Ті, хто пройшли КВК, ще на плаву. Але підживлення я не бачу. У "Ліга сміху" є прикольні хлопці, але я поки що не бачу їх після "Ліги сміху". Що вони ще вміють робити, як брати участь у такому проекті?
Олексій Бланар: Ми на осінь хочемо зробити гумористичне шоу, яке допоможе розкритися молодим талантам — якимось одиночкам, дуетам. Потрібна нова хвиля. Хто раніше давав нові кадри? Це робив КВК. У нас це 90% тих, хто прийшов. У "Дизель Студіо" у КВК не грала лише Яна Глущенко і все, мабуть.
Згоден з Єгором, що "Ліга сміху", на жаль, не виконує цієї функції. Якщо ти грошей не приносиш, то ти не цікавий. Ресурси не поповнюються. І якщо з'являється хтось талановитий, він не має ніші для реалізації. Ми хочемо спробувати створити цю нішу, кузню кадрів, пошук молодих гумористів.
Навіщо вам це?
Олексій Бланар: Це можуть бути нові проекти для нас. Ми пройшли певні етапи, і зараз наша мета – побудова розважального телеканалу. А телеканал на 11 артистах не виживе.
Єгор Крутоголов: Була "Дизель"-родина, тепер потрібна "Дизель"-всесвіт.
Олексій Бланар: Для того, щоб був "Дизель"-всесвіт, нам потрібні різні форми життя, різні напрямки. Звичайно, можна висмикнути тих, хто вже працює на різних каналах: Притулку з його розважальними програмами, "Вар'яті-шоу" тощо. Але ми хочемо зробити глобально великий розважальний канал, тому хочемо пошукати таких хлопців.
На якому етапі зараз створення каналу? Чи є вже якісь терміни запуску? Він буде кабельним чи супутниковим?
Олексій Бланар: На етапі опрацювання бюджету. У нього буде максимальне покриття із можливих сьогодні.
StarLight Mediа інвестуватиме в цей проект?
Олексій Бланар: Це, скоріше, питання до холдингу. Але ми віримо у добрі наміри наших партнерів. Тим більше, що вони прописані у наших договорах та меморандумах.
А стендапери вам цікаві?
Олексій Бланар: Усі спроби зробити в Україні стендап, на жаль, провалилися. Андрій Шабанов, найталановитіша людина, колись щось спробував із цього зробити. Не вийшло. За ці роки спроб п'ять інших хлопців було точно. Не працює.
Те, що я бачу у наших стенаперів, мені не дуже подобається, хоча є дуже талановиті хлопці. Але вони дуже норовливі, вони не хочуть розуміти, що телебачення має свої закони, певні рамки, це як прокрустово ложе. Вони тричі можуть виступати на своїх майданчиках, але вони не потрібні телевізору.
Хоча зараз ми до стендаперів придивляємось. Багато хто з них навіть пройшов через роботу авторами в нашій структурі, але не витримав. Тільки один хлопець, який до нас прийшов у 2015 році, Діма Зеленов – він був дуже відомим стендапером, виступав на одній сцені з Комісаренком – став нашим автором. І зараз ми з ним намагаємося вигадати цікавий формат для стендаперів, бо він у цьому розуміє.
Ви спростували інформацію у ЗМІ, що "Дизель Студіо" продала свій контент на російський канал, давши журналістам короткий коментар: ми цей контент не продавали. Права на продаж - у ICTV. Негативна хвиля спала, але далі з цією ситуацією щось робитимете?
Олексій Бланар: Якщо коротко: ми його не продавали, тому що на цей контент навіть не маємо прав. Якщо докладніше, це рекомендована кампанія проти нас. Бажання відвернути увагу від інших продажів у Росію, від запуску там відомих гумористичних форматів. А на нас вирішили відігратися. Наприклад, наші юристи звернулися до Інтерфаксу, який опублікував інформацію, що "Дизель Студіо" продала права на показ "Дизель-шоу" медіа-холдингу "СТС Медіа" з питанням: на підставі яких документів опубліковано таку інформацію? У відповідь – мовчання. Хлопці, тоді ми подаємо на вас до суду і ви будете зобов'язані надати документи, на підставі яких надрукували ту інформацію. У результаті вони відповіли, що вони не мають доказів. Ми говоримо: тоді зніміть цю інформацію. Почули у відповідь, що вони не можуть зняти, бо цей матеріал проплачено. Ми говоримо: якщо це проплачений контент, ми подаємо до суду з вимогою пред'явити замовника. До суду не дійшло, тому що Інтерфакс прийняв наше спростування. І таких прикладів багато.
Нам одна розумна людина сказала правильну річ: не боріться. Ви раніше боролися проти "Кварталу", вони робили вам гидоти (це була не перша "замовлення"). Нині проти вас бореться система. Система непереможна. Тобто це замовлення на якомусь державному рівні.
Сказати, що нас поменшало любити глядачі — ні, це не так. З мінусів: з нами відмовилися працювати ЗМІ Західної України, зокрема дуже шановане мною видання "Високий замок".
Мене найбільше розчаровує ставлення до цього. Свого часу ICTV продав досить багато випусків "На трьох" на російський "Ю-канал", але тоді ніхто не обурювався. Величезна кількість українського продукту продається до Росії: шоу, фільми, серіали, які знімають одразу на два ринки. І всі мовчать. Не люблю подвійних стандартів.
А у вас є права на прямі продажі частини контенту?
Олексій Бланар: Ми в Прибалтику, Казахстан разом з каналом продаємо досить багато продуктів. І спеціально готуємо їх для показу на цих ринках. Ось за цей продаж готові відповідати.
Ви не маєте наміру як творці контенту заборонити продавати його в РФ?
Олексій Бланар: Ми можемо рекомендувати обмежити продажі і свого часу це робили. Зараз я прихильник того, щоб організувати панель: зібрати журналістів, активістів, усіх, кого це хвилює, посадити телевізійників та поговорити. Щоб отримати реальну картину, що і як відбувається, аби розібратися, що ми можемо робити, а що не можемо. Потрібні правила гри, а чи не анархія на користь одного виробника.
Державне фінансування телепроектів через Держкіно вам цікаве?
Олексій Бланар: У 2019 році спробували. Виграли конкурс із гарними оцінками. Але українські закони вимагали, щоб ми торік зняли кіно, що за нашого графіка, зіпсованого карантином, було нереально, а халтуру ми знімати не хочемо.
Для нас це перший фільм "Дизеля", і він повинен був вийти в потрібний час, з потрібною розкруткою. Якщо в турі ми збираємо 100 тисяч людей, продаючи недешеві квитки (у деяких містах до 2 тисяч доходять ціни), то порахуйте, з огляду на те, що квиток у кіно коштує в середньому 85 грн, який масштаб відвідувань кінотеатрів має бути. Ми привели б цього глядача, але нам потрібно, щоб він сказав: "Вау!" І наступного разу, побачивши афішу з фільмом від "Дизель Студіо", щоб пішов на нього одразу ж, бо йому дуже сподобався перший.
Ми пропонували перенести зйомки на 2021 рік. Але нам сказали: "Ні так не можна". Тому ми повернули всі гроші, що лежали на спецрахунку — це 2,8 мільйона (40% фінансування Держкіно). Зараз нам кажуть, щоб із цією ж ідеєю ми приходили на наступний пітчинг.
Підете?
Олексій Бланар: Поки не знаю. Ідея класна, вічна, але, може, ми прийдемо з чимось іншим, може це буде драма, а може, справжнє патріотичне кіно. Ми звикли себе не обмежувати.
- Проекти "Дизель Студіо"
- "Дизель-шоу" — з 2015 року на ICTV, має найвищу частку серед продуктів телеканалу, лідер п'ятничного прайм-тайму.
- Dizel Night - суботнє праймове шоу, що стартувало з 4-х сезонів на СТБ у березні 2021 року.
- "Папаньки" - прем'єра 3-го сезону пройде 12 квітня 2021 року на СТБ, у планах - зйомки 4-го сезону.
- "На трьох!" — скетч-шоу, з 2015 року на ICTV, в ефірі 9-й сезон, зараз знімають 12-й сезон.
- "Вижити за всяку ціну" - ситком, з 2019 року на ICTV, в ефірі 3-й сезон, у планах - зйомки 4-го сезону.
- "Медфак" – молодіжний ситком, з 2019 року на Новому каналі.
- "Дизель Ранок" - рубрика в ефірі ранкового шоу телеканалу на ICTV з 2015 року.
Розмовляла Олена Гладських, спеціально для Delo.ua