НБУ курс:

USD

41,29

+0,03

EUR

43,47

--0,10

Готівковий курс:

USD

41,60

41,55

EUR

44,05

43,81

Українські школярі виграли 15 медалей на міжнародному цифровому конкурсі: що показали

Українські школярі виграли 15 медалей на міжнародному цифровому конкурсі: що показали

На конкурсі комп'ютерних проектів Infomatrix представили віртуальну лабораторію, кишенькову сонячну батарею і навіть програму для найменших програм.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Пам'ятаєте генератори, що вічно не працюють, на шкільних лабораторних роботах з фізики? А практичні хімії, які вчителям доводилося пояснювати на пальцях через відсутність потрібних реагентів? Сайт з віртуальною лабораторією, який вигадав український школяр, може вирішити проблему недообладнання шкіл, а заразом зробити навчання ефективним і захоплюючим.

Розробнику — киянину Руслану Мельнику — лише 16 років, але за свою ідею він уже отримав гран-прі міжнародного конкурсу комп'ютерних проектів Infomatrix, обійшовши 37 проектів із десяти країн. До речі, не він один. Цього року українська команда здобула аж 15 медалей, серед яких одна платинова (гран-прі), чотири золоті, п'ять срібних та п'ять бронзових нагород. Розповідаємо про змагання та проекти, які показали українські школярі.

Призер конкурсу про свій проект та нагородження під час уроків

Руслан навчається у Політехнічному ліцеї КПІ. Delo.ua школяр розповів, що його хобі - створення сайтів та програмування загалом. "Взагалі, програмування має дуже багато сфер розвитку. Особисто мені більше подобається кодувати, коли відразу бачиш результат своїх старань, тобто front-end. Ще є бажання спробувати себе в розробці ігор на ПК, додатків на телефон. Крім цього, люблю відкривати нові місця, катаючись на велосипеді", - поділився фіналіст, додавши, що завжди радий спробувати щось нове у вільний час.

Раніше він уже брав участь у різноманітних конкурсах, але більше цікавився інженерними питаннями, йому подобалася фізика. "У мене був науковий керівник, у якого завжди повно ідей щодо вирішення проблем з погляду фізики, інженерії. Але незабаром я почав програмувати і повністю поринув у цей світ, тому що розробки у сфері програмування були не просто теоретичними, як це зазвичай буває в фізиці, а могли дати реальний продукт уже зараз", - каже Мельник.

Якось під час брейншторму на тему вибору нового проекту науковий керівник поскаржився, що під час карантину студентам дуже незручно виконувати лабораторні роботи, а іноді й неможливо. Тоді з'явилася ідея проекту Virtual Lab. "На той момент я вже повідомив керівнику, що хочу піти у сферу програмування і не хочу зв'язуватися з інженерними проектами, а він ненароком запропонував мені створити віртуальну лабораторію. Мені сподобалася ця ідея, і я став її розвивати", - розповідає Руслан.

Про конкурс Infomatrix він дізнався вже від іншого наукового керівника – вчительки інформатики. У внутрішній чат групи, де постійно надсилають пропозиції взяти участь у багатьох конкурсах, скинули інформацію про це. Руслан не замислюючись вирішив спробувати, хоч нічого й не знав про змагання.

Мельник подався на номінацію Computer Programming із проектом онлайн-лабораторії. По факту це веб-сайт (його можна подивитися за посиланням ), де можна досліджувати різні об'єкти, проходити лабораторні роботи і просто користуватися часом. За словами школяра, основна ідея проекту – за допомогою гейміфікованого інтерфейсу навчати людей практичною складовою шкільних предметів, таких як фізика, хімія, біологія та інші. "Сучасна освіта неможлива без інтерактивного навчання. Водночас найважливішим у навчанні є розуміння практичної складової: це те, що знадобиться нам у повсякденному житті. Часто можна почути від учнів щось на кшталт: "А навіщо це мені?". Цю проблему покликані вирішити лабораторні роботи", - пояснює Руслан. Він додає, що далеко не кожна лабораторія може забезпечити належну атмосферу та обладнання для комфортного навчання.