- Тип
- Важливо Важливо
- Категорія
- Політика
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Рада ухвалила "військовий пакет" законів: мобілізація, конфіскація майна РФ, послаблення податкових звітів та покарання для зрадників і мародерів
3 березня 2022 року у Верховній Раді України відбулося пленарне засідання, під час якого прийнято 14 законів та одну постанову.
Про це повідомила пресслужба ВР.
Зокрема, парламентом ухвалено Постанову Про Звернення Верховної Ради України до Організації Об’єднаних Націй, Верховного комісара ООН у справах біженців, Міжнародного комітету Червоного Хреста, Європейського парламенту, міжнародних організацій та їх парламентських асамблей, парламентів та урядів іноземних держав щодо термінової необхідності забезпечення захисту цивільного населення України від збройних нападів російських загарбників.
Верховна Рада України також прийняла:
- Закон про затвердження указу Президента України "Про загальну мобілізацію" № 7113;
У своєму указі президент України Володимир Зеленський оголосив про загальну мобілізацію на території всіх областей України та міста Києва. Мобілізація проводиться протягом 90 діб з дня набрання чинності цим указом (указ набирає чинності після його затвердження Верховною Радою). Відповідно до указу Служба безпеки України здійснює заходи контррозвідувального забезпечення під час виконання заходів загальної мобілізації.
- Закон про схвалення Указу Президента України "Про використання Збройних Сил України та інших військових формувань" № 7115;
Зокрема закон дозволяє використовувати Збройні сили України та інші військові формування, створені відповідно до законів України для відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України. Відповідно до закону, завдання органів державної влади та органів військового управління вживати заходів для відсічі збройної агресії РФ.
Відповідно до закону, завдання органів державної влади та військового управління повинні вживати заходів для відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України.
- Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо забезпечення відповідальності осіб, які здійснювали колабораційну діяльність) № 5143;
- Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо встановлення кримінальної відповідальності за колабораційну діяльність) № 5144.
Зокрема, ухвалені законопроекти № 5143 та 5144 передбачають, що публічне заперечення громадянином України збройної агресії проти нашої країни та підтримка держави-агресора (а також співпраця з ним) карається позбавленням права обіймати певні посади терміном аж до 15 років. Аналогічний захід буде вжито, якщо українець добровільно обійме посаду в незаконних органах влади на тимчасово окупованих територіях (у тому числі в окупаційних адміністраціях держави-агресора). У цьому законодавство також допускає конфіскацію його имущества.
Передбачається покарання за пропаганду збройної агресії проти України у навчальних закладах. У такому разі може загрожувати арешт терміном до півроку або позбавлення волі терміном до трьох років. За передачу майна незаконним озброєним чи воєнізованим формуванням доведеться заплатити штраф до 17 тисяч грн або позбудеться волі на строк до п'яти років.
Якщо людина буде помічена в організації або проведенні політичних акцій разом із представниками держави-агресора, то їй загрожує від десяти до дванадцяти років ув'язнення. Якщо ж щось із перерахованого вище призвело до загибелі людей або інших важких наслідків, то тюремний термін може бути збільшений аж до довічного.
- Закон про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони виготовлення та поширення інформаційної продукції, спрямованої на пропагування дій держави-агресора) № 5101;
Передбачає заборону виробництва та розповсюдження інформаційної продукції, спрямованої на пропаганду дій держави-агресора. В ефірах радіо та телебачення забороняється виправдання чи визнання правомірною збройною агресією РФ проти України у 2014 році. Також заборонено називати війну в Україні "внутрішнім конфліктом" або "громадянською війною". Відповідальність загрожує також за глорифікацію осіб, які брали участь в агресії РФ, представників її іррегулярних незаконних збройних формувань та представників підконтрольних РФ самопроголошених органів.
Їх заборонено називати «повстанцями», «ополченцями» чи «ввічливими» військовими людьми. Цим же законом передбачається, що центральні органи виконавчої влади можуть ліквідувати політичну партію, якщо її дії спрямовані на: ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу, порушення суверенітету та територіальну цілісність нашої країни. Подібні обмеження стосуватимуться і громадських організацій, які пропагують аналогічні дії.
- Закон про внесення змін до Кримінального процесуального кодексу України та інших законодавчих актів України щодо додаткового регулювання забезпечення діяльності правоохоронних органів у складних умовах воєнного стану № 7118;
Законопроектом вносяться зміни до статті 615 Кримінального процесуального кодексу України, а саме:
1) прокурор має право здійснювати передбачені повноваження слідчого судді, наділивши таким правом керівника відповідного органу прокуратури;
2) розширюється перелік злочинів, за які може бути застосовано утримання під вартою до 30 днів: навмисне вбивство, навмисне тяжке тілесне ушкодження, тортури, незаконне позбавлення волі або викрадення людини, насильницьке зникнення, захоплення заручників), зґвалтування, грабіж, розбій та інші;
3) продовжується термін досудового розслідування, термін утримання під вартою.
- Закон України "Про внесення змін до Закону України "Про судоустрій і статус суддів" щодо зміни підсудності судів" № 7117;
Законопроект передбачає, що у зв'язку з військовими діями робота суду може бути припинена з одночасною ухвалою іншого суду, який здійснюватиме правосуддя.
- Закон України "Про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за злочини проти основ національної безпеки України в умовах дії режиму воєнного стану" № 7116;
Законопроектом предлагается предусмотреть наказание за государственную измену и диверсию в условиях военного положения максимальное наказание в виде лишения свободы сроком на пятнадцать лет или пожизненное лишение свободы, с обязательной конфискацией всего имущества. Также предлагается запретить любую амнистию к лицам, совершившим государственную измену и диверсию.
- Закон України "Про забезпечення участі цивільних осіб у захисті України" № 7120;
Пропонується передбачити можливість отримання вогнепальної зброї та боєприпасів до неї цивільними особами протягом дії військового стану в Україні, а також обов'язок їх повернення протягом 10 днів після припинення або скасування такого стану. Громадянські особи не відповідатимуть за застосування отриманої вогнепальної зброї проти осіб, які здійснюють збройну агресію проти України. Громадянські особи зобов'язані повернути отриману ними вогнепальну зброю до органів Національної поліції України протягом 10 днів після закінчення дії воєнного стану в Україні.
- Закон про основні засади примусового вилучення в Україні об'єктів права власності Російської Федерації та її резидентів № 7122;
Передбачає націоналізацію об'єктів права власності РФ та російських резидентів. Україна зможе націоналізувати: рухоме та нерухоме майно, коштів, вклади в банках, цінні папери, корпоративні права та інші активи.
- Закон про внесення змін до Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за мародерство № 7124;
В умовах воєнного часу за крадіжку можуть позбавити волі на строк від п'яти до восьми років, а за пограбування дадуть термін від семи до десяти років.
- Закон про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни № 7121;
- Закон про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану № 7125.
Як повідомив депутат Данило Гетманцев, законопроекти №7121-1 і №7125 щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану передбачають:
• ✅надання можливості подання звітів та інших документів через 90 днів після припинення чи скасування воєнного стану;
• ✅у період воєнного стану не здійснюватимуться будь-які перевірки щодо своєчасності та повноти подання звітів чи документів звітного характеру;
• ✅звільняються від відповідальності платники у разі неможливості виконання своїх обовʼязків;
• ✅податкові перевірки не розпочинаються, а розпочаті перевірки зупиняються;
• ✅операції з добровільної передачі коштів, товарів, у тому числі підакцизних, надання послуг на користь ЗСУ та підрозділів територіальної оборони, без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування;
• ✅врахування у складі витрат у повному обсязі коштів та майна, що передається ЗСУ та іншим підрозділам;
• ✅сума відшкодування вартості пального, витраченого при наданні послуг з перевезення для забезпечення потреб ЗСУ та підрозділів територіальної оборони, не включається до складу оподатковуваного доходу фізичних осіб, які надають такі послуги;
• ✅подовжується дія ліцензій на виробництво підакцизної продукції.