УЗ викрили в порушеннях під час продажу електронних квитків

УЗ викрили в порушеннях під час продажу електронних квитків
УЗ викрили в порушеннях під час продажу електронних квитків

Продаж електронних квитків через сайт “Укрзалізниці” booking.uz.gov.ua проводиться з порушенням прав споживачів. Зокрема, до них не доводиться інформація про ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати.

Ми продовжуємо воювати з окупантом на інформаційному фронті, надаючи виключно перевірену інформацію та аналітику.
Війна позбавила нас можливості заробляти, просимо Вашої підтримки.
Підтримати delo.ua

Про це повідомляє Головне управління Держпродспоживслужби у Києві.

"За результатами планової перевірки акціонерного товариства "Українська залізниця" встановлено, що при придбанні "електронного проїзного документу" через сайт підприємства booking.uz.gov.ua до споживача не доводиться інформація про ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати", — йдеться у повідомленні.

Зокрема, йдеться про відсутність інформації щодо:

  • вартості постільної білизни;
  • вартості напоїв за категоріями вагонів (люкс, купе, плацкарт, сидячі першого класу, сидячі другого класу).

Крім того, споживачам не надається необхідна доступна, достовірна та своєчасна інформація про продукцію для можливості свідомого та компетентного вибору. Це порушує п. 3 ч. 2 ст. 13 та п. 6, ч. 1 ст. 15 Закону України „Про захист прав споживачів”.

В даний час вирішується питання про притягнення компанії до адміністративно-господарської відповідальності відповідно до п. 7 ст. 23 Закону України „Про захист прав споживачів”.

Крім того, фахівці Держпродспоживслужби направили запит до Державної податкової інспекції щодо вартості реалізованих проїзних документів (квитків) "Укрзалізниці". Це необхідно для розрахунку штрафних санкцій у розмірі тридцяти відсотків вартості отриманої для реалізації партії товару, виконаної роботи, наданої послуги відповідно до статті 23 Закону України "Про захист прав споживачів" з метою об'єктивного прийняття рішення.

Зазначимо, частка покупок залізничних квитків через електронні сервіси в Україні за підсумками 2021 року становила 68,5% від загального обсягу.

Нагадаємо, що продаж квитків у Facebook Messenger та Apple Messages УЗ запустила зовсім недавно, у грудні, а через чат-боти у Viber та Telegram з жовтня.