- Категорія
- Агро
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Аграрії виступили проти підвищення залізничних тарифів: УЗ має оптимізувати власні витрати
Українська зернова асоціація виступає проти чергового підвищення тарифів на перевезення збіжжя залізницею, оскільки це ще більше вдарить по аграріях, які і так зазнають збитків внаслідок війни.
Про це повідомила пресслужба УЗА.
Там нагадують, що "Укрзалізниця" (УЗ) значно підняла тарифи на перевезення зерна в 2021-2022 роках, що призвело до зростання вартості перевезення зерна на 96%.
Згодом, з початком війни "Укрзалізниця" вдалася до підвищення тарифів у зв’язку з падінням обсягів перевезення через блокаду РФ українських морських портів.
Але з відкриттям українського морського коридору, експорт зерна з українських портів практично відновився до передвоєнних обсягів, і, відповідно, зросли і обсяги перевезень зерна залізницею в напрямку портів.
Підвищення тарифів вдарить по аграріям
УЗА вважає, що запропоноване Укрзалізницею підвищення тарифів на 11% для перевезення зерна сильно вдарить по українських аграріях, які зазнають збитків через війну, зниження світових цін на зерно та погіршення врожайності культур в цьому році.
"Таке підвищення зробить ціну зерна неконкурентоздатною на світовому ринку, адже експортери вимушені будуть знизити закупівельні ціни в зв’язку зі зростанням вартості логістики, і як результат аграрії, які вирощують зерно зазнаватимуть ще більших збитків", - наголошують в УЗА.
Там нагадують, що аграрний сектор є одним з локомотивів української економіки і забезпечує продовольчу та економічну безпеку країни, яка знаходиться в стані війни і вкрай потребує податкових надходжень, збитки аграріїв приведуть до падіння обсягів виробництва та експорту.
"В результаті, зменшаться податкові надходження до бюджету країни, і відповідно країна зіштовхнеться з дефіцитом коштів на фінансування збройних сил України та закупівлю озброєння", - переконані в УЗА.
На думку аграріїв, "Укрзалізниця" з відкриттям українського морського коридору значно розширила базу вантажних перевезень і збільшила власні доходи. Тому найкращим способом уникнути збитковості "Укрзалізниці" – це оптимізація власних витрат компанії та підвищення ефективності виробничих процесів.
В "Укрзалізниці" розповіли, які вантажі будуть возити дорожче
АТ "Укрзалізниця" планує до кінця року змінити модель тарифоутворення на перевезення вантажів, за якою компанія працювала з 1997 року, що дозволить їй отримати додатково 4 мільярдів гривень.
Серед пропозицій: єдиний тариф на порожні вагони та поділ за класами перевезень залежно від технології перевезення, а не від особливості продукту або бізнесу, який замовляє вагони УЗ.
АТ “Укрзалізниця” надала пропозиції до Мінінфраструктури щодо уніфікації тарифів на вантажні перевезення, щоб спростити розрахунок та прибрати велику диспропорцію між вартістю перевезення різних класів вантажів.
Уніфікація найбільше вплине на вартість перевезення будматеріалів, вугілля та руди, а також частково — на агропродукцію.
Натомість, як прогнозують в УЗ, для бізнесу витрати сумарно можуть зрости приблизно на 7%.
Зауважимо, востаннє "Укрзалізниця" індексувала тарифи на вантажні перевезення у липні 2022-го – одразу на 70%.