НБУ курс:

USD

41,65

+0,06

EUR

43,72

--0,18

Готівковий курс:

USD

41,85

41,80

EUR

44,25

44,10

Польська мережа магазинів Żabka виходить на біржу: у скільки її оцінили

Польська мережа магазинів Żabka виходить на біржу: у скільки її оцінили
Фото: retailnet.pl

Американський інвестиційний фонд CVC Capital планує провести перший публічний продаж акцій на Варшавській фондовій біржі найбільшої мережі невеликих продуктових магазинів у Польщі Żabka, які працюють на основі франчайзингу. За його підсумками компанію можуть оцінити у $8 мільярдів доларів.

Стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
Київ, 12 грудня, офлайн
Забронювати участь

Про це пише Bloomberg.

Зазначається, що вихід  на IPO надасть польському ритейлеру доступ до ринків капіталу у разі потенційних операцій із поглинання.

Фонд CVC Capital розпочне раунд зустрічей з інвесторами, щоб встановити ціновий діапазон продажу. Угода може оцінити Żabka у $8 млрд.

 "IPO дозволить Zabka Group ще більше скористатися значними ринковими можливостями, які ми бачимо попереду", - заявив генеральний директор CVC Capital Томаш Суханскі.

Як пише Bloomberg,  у Польщі традиційна роздрібна торгівля відмирає, і залишаються дискаунтери та магазини, що поєднують бакалію та їжу на винос.

Наразі у магазинах компанії продається все: від кави до готових страв, включаючи піцу, хот-доги та картоплю фрі, а також продукти. 

Магазини Żabka пропонують широкий асортимент товарів повсякденного вжитку, включно з продуктами харчування, напоями та предметами першої необхідності.

Проте посилення конкуренції та відмінності в культурі купівлі продуктів харчування в Європі можуть стримати зусилля компанії з розширення та обмежити зростання, вважають деякі опитані агентством аналітики. Тому саме зараз Zabka планує вийти на ринки капіталу і розглядає потенційні можливості поглинання.

CVC купила Żabka у Mid Europa Partners у 2017 році за 1 млрд євро (1,1 млрд дол.), що стало найбільшою угодою у секторі роздрібної торгівлі продуктами харчування у Польщі. Наразі мережа магазинів Żabka налічує понад 10 тисяч магазинів.

Торік продажі групи зросли приблизно до 22,8 мільярда злотих ($5,9 мільярдів), порівняно із 4,3 мільярда злотих у 2017 році. Компанія, яка тоді була збитковою, у 2023 році заробила 2,8 мільярдів злотих прибутку.

Нещодавно Żabka також вийшла на ринок Румунії, придбавши контрольний пакет акцій дистриб'ютора споживчих товарів DRIM Daniel Distributie.

У Польщі Zabka конкурує із швидкозростаючою мережею продовольчих супермаркетів Dino Polska SA, а також із продуктовою мережею Biedronka, яка належить португальській фірмі Jeronimo Martins SGPS SA. 

Понад 500 українців стали власниками магазинів Żabka

Більш як 500 українців стали власниками магазинів Żabka у Польщі, підписавши договір франшизи. Більшість із них – жінки.

Представник компанії Пшемислав Києвські зазначив, що кількість українців, які відкривають магазини Żabka, буде тільки зростати.

За даними компанії, цього року понад 86% франчайзі досягли місячного виторгу не менше 27 000 злотих (приблизно 291 000 грн). Щоб стати франчайзі, потрібно проживати у Польщі не менше двох років або мати польське громадянство. Для іноземців є деякі інші умови, зокрема, коротший термін проживання.