- Категорія
- Бізнес
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Польська мережа магазинів Żabka виходить на біржу: у скільки її оцінили
Американський інвестиційний фонд CVC Capital планує провести перший публічний продаж акцій на Варшавській фондовій біржі найбільшої мережі невеликих продуктових магазинів у Польщі Żabka, які працюють на основі франчайзингу. За його підсумками компанію можуть оцінити у $8 мільярдів доларів.
Про це пише Bloomberg.
Зазначається, що вихід на IPO надасть польському ритейлеру доступ до ринків капіталу у разі потенційних операцій із поглинання.
Фонд CVC Capital розпочне раунд зустрічей з інвесторами, щоб встановити ціновий діапазон продажу. Угода може оцінити Żabka у $8 млрд.
"IPO дозволить Zabka Group ще більше скористатися значними ринковими можливостями, які ми бачимо попереду", - заявив генеральний директор CVC Capital Томаш Суханскі.
Як пише Bloomberg, у Польщі традиційна роздрібна торгівля відмирає, і залишаються дискаунтери та магазини, що поєднують бакалію та їжу на винос.
Наразі у магазинах компанії продається все: від кави до готових страв, включаючи піцу, хот-доги та картоплю фрі, а також продукти.
Магазини Żabka пропонують широкий асортимент товарів повсякденного вжитку, включно з продуктами харчування, напоями та предметами першої необхідності.
Проте посилення конкуренції та відмінності в культурі купівлі продуктів харчування в Європі можуть стримати зусилля компанії з розширення та обмежити зростання, вважають деякі опитані агентством аналітики. Тому саме зараз Zabka планує вийти на ринки капіталу і розглядає потенційні можливості поглинання.
CVC купила Żabka у Mid Europa Partners у 2017 році за 1 млрд євро (1,1 млрд дол.), що стало найбільшою угодою у секторі роздрібної торгівлі продуктами харчування у Польщі. Наразі мережа магазинів Żabka налічує понад 10 тисяч магазинів.
Торік продажі групи зросли приблизно до 22,8 мільярда злотих ($5,9 мільярдів), порівняно із 4,3 мільярда злотих у 2017 році. Компанія, яка тоді була збитковою, у 2023 році заробила 2,8 мільярдів злотих прибутку.
Нещодавно Żabka також вийшла на ринок Румунії, придбавши контрольний пакет акцій дистриб'ютора споживчих товарів DRIM Daniel Distributie.
У Польщі Zabka конкурує із швидкозростаючою мережею продовольчих супермаркетів Dino Polska SA, а також із продуктовою мережею Biedronka, яка належить португальській фірмі Jeronimo Martins SGPS SA.
Понад 500 українців стали власниками магазинів Żabka
Більш як 500 українців стали власниками магазинів Żabka у Польщі, підписавши договір франшизи. Більшість із них – жінки.
Представник компанії Пшемислав Києвські зазначив, що кількість українців, які відкривають магазини Żabka, буде тільки зростати.
За даними компанії, цього року понад 86% франчайзі досягли місячного виторгу не менше 27 000 злотих (приблизно 291 000 грн). Щоб стати франчайзі, потрібно проживати у Польщі не менше двох років або мати польське громадянство. Для іноземців є деякі інші умови, зокрема, коротший термін проживання.