НБУ курс:

USD

41,51

+0,10

EUR

45,16

--0,05

Готівковий курс:

USD

41,65

41,55

EUR

45,40

45,20

Попри війну понад половина українських бізнес-лідерів залишаються оптимістичними — KPMG в Україні

Попри війну понад половина українських бізнес-лідерів залишаються оптимістичними — KPMG в Україні

85% керівників світових компаній впевнені у перспективах зростання своїх організацій протягом наступних трьох років. 79% бізнес-лідерів українських компаній впевнені у життєстійкості їхніх організацій упродовж наступних шести місяців. 

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

На тлі тривалої невизначеності та нових викликів, спричинених війною в Україні, понад половина українських бізнес-лідерів залишаються оптимістичними – 65% кажуть, що впевнені в перспективах зростання їхніх компаній та галузей впродовж наступних трьох років. Проте, коли йдеться про світову економіку, лише 19% українських керівників впевнені у зростанні світової економіки впродовж наступних трьох років. У світі 71% вважає, що світова економіка зростатиме у трирічній перспективі, а 85% керівників впевнені в перспективах зростання їхніх компаній, галузей та країн.

Такими є результати щорічного дослідження KPMG «Погляд керівників бізнесу 2022» в Україні та світі, який цього року присвячений вивченню поглядів лідерів українського та світового бізнесу та їхньої готовності приймати глобальні виклики в часи світової кризи та геополітичної нестабільності. Звіт KPMG «Погляд керівників бізнесу 2022» підготовлено в рамках щорічного глобального дослідження KPMG 2022 CEO Outlook.

«За два попередні роки пандемії COVID-19 український бізнес скоригував стратегію розвитку компаній та бізнес-стратегії – керівники опанували нові способи роботи, адаптувались до умов сучасності та переспрямували свої інвестиції. Цей дворічний період допоміг багатьом компаніям в Україні частково підготуватись до нового виклику – повномасштабної війни в Україні, попри яку багато компаній продовжують працювати та підтримувати економіку країни», - прокоментував керуючий партнер KPMG в Україні Андрій Цимбал.

Вплив економічної ситуації

81% керівників в Україні (86% - у світі) очікують економічний спад упродовж наступних 12 місяців, а 65% українських керівників впевнені, що криза не буде короткотривалою. 51% українських та 76% світових лідерів враховували економічний спад у своїх бізнес-планах.

Попри тернистий шлях розвитку економіки України на тлі війни, 44% лідерів українських компаній переконані, що кризова ситуація ніяк не вплине на їхні очікування стосовно запланованих темпів зростання упродовж наступних трьох років. До цієї думки схиляються також 73% керівників у світі.

У своєму прагненні забезпечувати зростання, керівники стикаються також з серйозними викликами та ризиками. На думку керівників українських організацій, у 2022 році в Україні найбільшими загрозами для бізнесу є очікувана геополітична невизначеність та пов`язані з цим операційний та регуляторний ризики. Нестача кваліфікованих талантів не один рік поспіль залишається на радарі керівників в Україні.

У світі нові технології, які минулого року не входили до п’ятірки головних ризиків, підвищуються в рейтингу, як першорядна та найбільша загроза для зростання світових організацій.

Стратегії цифровізації на тлі невизначеності та змін

Попри війну апетит бізнес-лідерів щодо цифровізації не змінився у порівнянні з минулим роком – 45% керівників в Україні (72% у світі) вже мають агресивну стратегію інвестування в цифровізацію, що спрямована на забезпечення першості в сфері інновацій. Більш того, 42% (71% у світі) задоволені своїми досягненнями в технологічній сфері та можуть спрямовувати інвестиції в інші фінансові потоки. У світі чотири з п’яти керівників відзначають, що їхні компанії призупиняють або скорочують стратегії цифрової трансформації. В Україні, 72% бізнес-лідерів сказали, що не планують призупиняти або скорочувати стратегії цифрової трансформації.

Питання створення кіберкультури набирає популярності через посилення кібернебезпеки – 84% українських керівників відповіли, що створення культури кібербезпеки так само важливо, як і створення технологічних засобів контролю. Показник навіть перевищив світовий настрій (73%).

Таланти та робоче місце майбутнього

Українські та світові бізнес-лідери притримуються протилежно різних думок стосовно того, як має виглядати робоче середовище в наступні три роки. 65% світових керівників очікують, що через три роки офіс стане основним робочим середовищем. На противагу керівники українських компаній і надалі уявляють роботу в гібридному форматі (88%), що втричі перевищує очікування світових лідерів (28%). Про традиційну роботу в офісі кажуть лише 5% українських керівників.  

Стратегія впровадження ESG – на радарі керівників організацій

На запитання, чи бачать керівники сьогодні зростання вимог інвесторів, регуляторів та клієнтів, щодо надання більш детальної та прозорої звітності з питань ESG, 47% керівників в Україні відповіли, що помітили таку тенденцію у дуже незначних обсягах або ж вона взагалі відсутня (21%). У світі 69% бізнес-лідерів відзначають значне зростання попиту зацікавлених сторін на звітність та прозорість щодо питань ESG.

Бізнес-лідери світових та українських компаній приділяють велику увагу соціальній складовій у сфері ESG. В Україні градус важливості соціального питання посилився після початку повномасштабної війни в Україні. Бізнес-лідери у світі та Україні погоджуються, що прогрес у сфері різноманітності та інклюзивності просувався в діловому світі занадто повільно. 65% керівників в Україні та 73% у світі запевняють, що упродовж наступних трьох років увага до різноманітності посилиться.

Повна версія звіту «Погляд керівників бізнесу в Україні 2022» доступна для завантаження за посиланням – Погляд керівників бізнесу в Україні 2022 - KPMG Ukraine (home.kpmg)

Повна версія звіту KPMG 2022 CEO Outlook українською мовою доступна для завантаження за посиланням - KPMG 2022 CEO Outlook.

Про звіт KPMG 2022 CEO Outlook

Це 8-й випуск звіту KPMG CEO Outlook за результатами опитування, проведеного серед 1 325 керівників компаній у період з 12 липня по 24 серпня 2022 року, надає унікальне розуміння мислення, стратегії й тактики планування генеральних директорів не тільки в порівнянні з періодом, що розпочався перед пандемією, і до сьогодні, але й дозволяє порівняти з результатами опитування KPMG CEO Pulse серед 500 керівників компаній, проведеного в період з 12 січня по 9 лютого 2022 року, до повномасштабного вторгнення росії в Україну. В опитуванні брали участь керівники компаній, річний прибуток яких перевищує 500 мільйонів доларів США, а річний прибуток третини опитаних компаній перевищує 10 мільярдів доларів США. Опитування охопило лідерів одинадцяти провідних ринків (Австралія, Канада, Китай, Франція, Німеччина, Індія, Італія, Японія, Іспанія, Велика Британія та США) і одинадцять провідних галузей (управління активами, автомобілебудування, банківська справа, виробництво споживчих товарів і роздрібна торгівля, енергетика, інфраструктура, страхування, галузь медично-біологічних наук, переробна промисловість, технології та телекомунікації).

Про звіт «Погляд керівників бізнесу в Україні 2022»

Опитування проводилось в Україні вп`яте. В опитуванні в 2022 році взяли участь 43 керівника та керівниці, що працюють у різних галузях економіки. Опитування проводилося в Україні з липня по жовтень 2022 року. Його структура ґрунтується на 32 запитаннях, адаптованих із глобального опитування KPMG 2022 CEO Outlook. Зазначені вище керівники бізнесів є представниками різноманітних галузей, серед яких найбільшу частку займають: технології (16%), виробництво (14%) та продаж товарів широкого вжитку і роздрібна торгівля (14%). Серед українських підприємців 77% відзначили доходи їх організацій на рівні менш ніж 500 мільйонів доларів США, що склало левову частку результату опитаних. Решта організацій вказали дохід на рівні: від 1 до 9,9 мільярдів доларів США (12%), 10 мільйонів доларів США або більше (7%), від 500 до 999 мільйонів.

Довідка про KPMG:

KPMG – це міжнародна мережа незалежних фірм, що надають аудиторські, податкові та консультаційні послуги. Ми тісно співпрацюємо з нашими клієнтами, допомагаючи їм у питаннях зниження ризиків та реалізації можливостей для їхнього бізнесу. В офісах KPMG у 145 країнах світу працюють понад 236 000 співробітників.

До числа клієнтів фірм-членів мережі KPMG входять корпорації, державні установи, а також некомерційні організації. Ми забезпечуємо нашим клієнтам стабільні стандарти якості послуг, що надаються, засновані на високому професіоналізмі, глибокому знанні галузевої специфіки та місцевих умов.

Головною метою KPMG є забезпечення і підвищення якості професійних послуг, що надаються її фахівцями. Всі фірми, які входять до нашої міжнародної мережі, прагнуть залучати до свого штату найкращих спеціалістів.