- Категорія
- Економіка
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Імпорт бітуму в Україну швидко відновлюється: в січні-травні був вже вшестеро більшим, ніж торік
Українські компанії у травні збільшили, за даними видання Enkorr, обсяги імпорту бітуму на 60% порівняно з минулим місяцем до 15,5 тисячі тонн. Як зазначає профільне ЗМІ, зростання постачань зумовлено сезонним збільшенням дорожніх і будівельних робіт.
Загалом за п’ять місяців в Україну було ввезено 34,8 тисячі тонн бітуму, що майже в 6 разів більше, ніж за аналогічний період 2022 року, але майже у сім разів менше порівняно з січнем-травнем 2021 року (235 тисяч тонн).
Майже весь обсяг бітуму в 2023 році було завезено з Польщі (88%, або 30,7 тисячі тонн постаченого продукту). Решту ж було імпортовано з Румунії, Болгарії та Угорщини.
Основними імпортерами бітуму в Україну за вказаний період стали компанії "Альянс Енерго Трейд" (10,7 тисячі тонн), "Тека Петролеум" (7,3 тисячі тонн) та "Бітекс" (5,4 тисячі тонн).
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.uaПри цьому видання звертає увагу, що польський PKN Orlen днями заявив, що обмежує експорт бітуму й спрямовує надлишки зі своїх нафтопереробних заводів у Чехії й Литви до Польщі задля задоволення внутрішнього попиту, що може суттєво вплинути й на український ринок.
Нагадаємо, що попереднього місяця імпорт бітуму зріс майже на дві третини порівняно з березнем, склавши 9,5 тисячі тонн, тобто майже стільки, скільки й за перші три місяці цього року.
Весь бітум в 2023 році станом на початок травня було імпортовано з Польщі. Найбільшим постачальником була "дочка" згаданого польського концерну - Orlen Asfalt, що відвантажила на той момент 17 тисяч тонн продукту. Решту поставили польські ж компанії Drog Bud, Treeden Group та Uni Bitumen.
Втім, попри швидке відновлення імпорту бітуму, прогнозується, що в 2023 році обсяги його споживання в Україні загалом будуть порівняно низькими через зменшення фінансування програми розвитку автомобільних доріг: березні Кабінет міністрів затвердив виділення 58,9 мільярда гривень на ремонт і будівництво доріг цьогоріч, що в 1,7 раза менше, ніж 2022 року.