- Тип
- Ексклюзив Ексклюзив
- Категорія
- Енергетика
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Ціни на пальне в Україні падають через високий темп поставок та конкуренцію на ринку
Ціни на пальне в роздрібі продовжують падати попри зростанню котирувань на зовнішніх ринках. Головними факторами, котрі зумовлюють падіння цін є високі темпи поставок, а також конкуренція між мережами АЗС. Експерти та учасники ринку прогнозують, що в лютому тренд зміниться і ціни почнуть зростати.
Аналітик профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко говорить, що минулий тиждень(16-22 січня) відзначився падінням цін в роздрібному сегменті. Ціни на АЗС продовжили знижуватися під тиском оптових цін, що сформувалися через профіцит нафтопродуктів.
"Великі мережі АЗС, включаючи OKKO та WOG знизили ціну на 1 грн/л, а АЗС групи "Приват" та АЗС "Укрнафти" 20 січня знизилися на 2-3 гривні. В "Привату" свого часу були проблеми оскільки вони втратили Кременчуцьких НПЗ та "Укрнафту", а в "Укрнафті" останнім часом відбувалось переформатування роботи та кадрові ротації. Тож цим компаніям було не до того, щоб спілкуватися зі своїми клієнтами та утримувати їх. Зараз ситуація змінилася", - каже Сіренко.
Він зазначає, що зниження цін на АЗС зумовлено в першу чергу високою конкуренцією на ринку. Основним клієнтом АЗС є водій на середньостатистичному авто за 10-15 тисяч доларів, котрий обирає АЗС в лоукост, або ж в середньому ціновому сегменті. І за цього клієнта на ринку йде запекла боротьба.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.ua"Я думаю, що OKKO та WOG підуть далі та знизять ціну ще на гривню, оскільки попереднє зниження цін не дало їм якогось особливого результату. А "Приват" і "Укрнафта" занулити очікуваний результат. Тому ми швидше за все побачимо подальше загострення конкурентної боротьби ти зниження цін", - зазначає експерт.
Він зазначає, що наразі попри зростання цін на нафту та котирувань на нафтопродукти в ЄС, паливний ринок в Україні профіцитний. Додаткові потужності зі споживання пального не сформовані, а економіка поки не відновилася, тому падіння на ринку продовжиться.
Засновник групи "Прайм" Дмитро Льоушкін також каже, що ціни на пальне у роздріб падають.
"Усі демпінгують, бо хочуть швидко продати рештки своїх запасів. В портах гирла Дунаю стоїть багато кораблів і вони не можуть злитися. Ажіотажу на ринку додала новина про можливі ракетні обстріли Ізмаїла. Загалом це додало нервозності трейдерам і вони намагалися скинути рештки бензину", - каже бізнесмен.
Він зазначає, що зростання ціни на нафту до 87,5 долларів за барель це серйозний фактор, котрий зумовить ріст цін і на українському ринку. Зростання в отповому сегменті може початися вже поточного тижня (23-29 січня), але цей ріст не позначиться на стеллах АЗС.
"В роздріб ціни почнуть зростати 10-20 лютого. Поки незрозуміло яка на європейському ринку буде реакція на ембарго стосовно російських нафтопродуктів. З таким ми ніколи не зтикалися, тому прогнозувати подальший розвиток подій неможливо. Звісно в них є директиви, котрі забов'язують їх мати певні запаси нафтопродуктів, але ці запаси не призначені для України", - говорить Льоушкін.
Мережа АЗС | Ціна на бензин А-95 грн/л | Ціна на дизпальне грн/л | Ціна на автогаз грн/л |
---|---|---|---|
OKKO | 49,99 | 54 | 27,49 |
WOG | 49,99 | 54 | 27,92 |
Socar | 50,99 | 55,99 | - |
Motto | 47,98 | 52,98 | - |
БРСМ-Нафта | 47,99 | 52,99 | 25,99 |
Ціни на пальне в великих мережах АЗС м. Київ