НБУ курс:

USD

41,53

+0,02

EUR

45,00

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,50

41,42

EUR

45,30

45,10

Ціни на пальне в Україні продовжують падати. Ринок наповнений російським пальним та очікує на ембарго щодо російських нафтопродуктів

Ціни на пальне в Україні продовжують падати. Ринок наповнений російським пальним та очікує на ембарго щодо російських нафтопродуктів

Через низький попит та високий темп поставок оптові ціни на пальне в Україні продовжують падати.Тим часом ринок очікує, що 5 лютого вступить в дію ембарго Європейського союзу щодо російських нафтопродуктів. Це може спровокувати дефіцит пального в Європі та стати причиною перебоїв з поставками пального в Україну. Разом з цим в Україну продовжує надходити російський  ресурс, котрий також тисне на ціни.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Засновник групи "Прайм" Дмитро Льоушкін каже, що зараз на українському ринку є надлишок пального. Поставки палива в країну залишаються високими, а попит низьким. 

"Бізнес зараз вийшов з періоду зимових канікул, але споживання залишається низьким. Через проблеми з електроенергією підприємства працюють не дуже активно і ми не бачимо великого вантажоперевезення ні в напрямку Європи, ні в самій Україні. І загалом низький попит на пальне є типовим для зими", - каже Льоушкін.

За його словами ціни в опті можуть почати зростати вже в кінці цього тижня(19-22 січня), що головним чином буде зумовлено зростанням цін на нафту марки Brent з 78 до 85 доларів за барель. Тож ціни на пальне в опті також подорожчають на 1,5 грн/л. Однак на роздрібному ринку це не позначиться оскільки різниця між цінами в опті та цінами на АЗС є доволі значною і роздрібні ціни мають потенціал на зниження.

"Роздрібні ціни на пальне могли б подешевшати ще на 1-2 гривні, але цього не трапиться, оскільки на початку лютого ринок очікує на вступ в дію ембарго ЄС щодо російських нафтопродуктів. Це призведе до дефіциту пального в ЄС, а також до того що деякі трейдери підуть з українського ринку", - говорить бізнесмен.

За його словами, зараз деякі трейдери закуповують російське паливо і продають його на ринку ЄС під виглядом європейського. Але після того, як ембарго вступить в дію ця схема перестане працювати.

"Як це відбувається? Танкер з російським дизпаливом заходить в порти Турції чи Греції, там для цього пального роблять російські чи грецькі сертифікати, а далі це пальне вже реалізують в Європі як турецьке чи грецьке. В Україну зараз також надходить значна кількість такого пального", - говорить Льоушкін.

Він зазначає, що після ембарго ринок очікує на дефіцит пального в ЄС, що призведе і до перебоїв поставок палива в Україну.

"Загалом ситуація нагадуватиме листопад-грудень, коли багато заправок стояли напівсухими, а ціни на пальне росли. Це також співпаде в часі з закупівлею пального аграріями, що готуватимуться до посівної кампанії, тож з середини лютого до кінця березня буде значний попит на пальне. На ринку буде певна турбулентність, однак паливної кризи не буде", - говорить засновник групи "Прайм".

Аналітик профільного видання "НафтоРинок" Олександр Сіренко говорить, що ключовим трендом на паливному ринку є обвал цін на всі види пального. Ціни продовжують падати попри зростання ціни на нафту. Найбільше падіння спостерігається на ринку скрапленого газу.

"Минулої п'ятниці(13 січня) на польському кордоні стояли два газовози й не могли перетнути кордон оскільки трейдери не могли продати газ, котрий вони везли. Це доволі знакова ситуація. Загалом обвал на ринку автогазу в Україні стався через велику кількість скрапленого газу з Росії. Українські трейдери продовжують завозити пропан-бутан російського походження. Ціна ресурсу на кордоні становить 400-450 доларів за тонну, а в Україну його завозять і розмитнюють за ціною 600 доларів за тонну", - говорить Сіренко.

Він зазначає, що російський автогаз потрапляє в Україну переважно через Польшу та країни Балтії. В ЄС цей ресурс отримує сертифікат, що він вироблений в Європі, якщо в суміші пального є 51% компонентів з країн ЄС.

"Закрити український ринок для російського ресурсу можливо, якщо заборонити ввіз в Україну пального без сертифіката виробництва. Для кожної партії газової суміші тоді потрібно буде пред'являти сертифікат з якої сировини цю суміш виготовити. До того ж у нас зараз не продовжили дію спецмита в 3%, на автогаз з Росії, котра діяла з серпня 2019 року і закінчила діяти з 2023 року", - говорить Сіренко.

Мережа АЗС Ціна на бензин А-95 грн/л Ціна на дизпальне грн/л Ціна на автогаз грн/л   
OKKO 51 55 28,49
WOG 51 55 28,48
Socar 50,99 57,99 -
Motto 48,98 53,98 26,98
БРСМ-Нафта 48,99 53,49 26,79

Ціни на пальне в великих мережах АЗС м. Київ