НБУ курс:

USD

41,20

+0,01

EUR

45,22

--0,21

Готівковий курс:

USD

41,49

41,43

EUR

45,80

45,65

Колишні АЗС Коломойського купила маловідома компанія: які плани у нового власника

Колишні АЗС Коломойського купила маловідома компанія: які плани у нового власника
Фото: nefterynok.info

Компанія "Макс Енерго Ресурс" перемогла на торгах на придбання 245 автозаправних станцій групи "Приват" (мережі ANP та "Авіас") та 33 земельні ділянки, що перебували у заставі ПриватБанку, запропонувавши на аукціоні найвищу ціну 695,9 млн гривень. Торги відбулися в п’ятницю, 27 вересня.

За умовами аукціону, повний розрахунок за придбане майно має бути здійснений протягом 10 банківських днів після затвердження протоколу про результати торгів. Важливо зазначити, що у випадку невідповідності фактичного складу майна відомостям із Державного реєстру речових прав, переможець не зможе скасувати результати торгів.

Станом на ранок 2 жовтня ні ДП "Сетам", ні ПриватБанк не підтвердили та не спростували інформацію про переможця. При цьому в ПриватБанку зазначили, що перед підписанням договору переможця перевірять на причетність до групи "Приват".

За даними ЗМІ, компанії з групи "Приват" Ігоря Коломойського на умовах лізингу роками користувалися цими автозаправками. А сам ПриватБанк, який був їх формальним власником, нічого з цього не отримував, адже адвокати Коломойського знаходили лазівки в законодавстві, аби не виплачувати борги.

Що відомо про компанію-покупця

Компанія "Макс Енерго Ресурс" була зареєстрована у квітні 2022 року. Вона займається імпортом нафтопродуктів та роздрібною торгівлею пальним. Обіг компанії торік склав близько 1,5 млрд грн.

 Власник компанії Ігор Супруненко розповів в інтерв'ю "Економічній правді", що  купівля такої кількості АЗС дозволяє компанії не лише закріпитися на українському ринку, а й зайняти нові позиції та розвивати мережу. За його словами,  компанія вже провела обстеження об'єктів у регіонах, за винятком окупованих територій, і готова до поетапного запуску.

На першому етапі, який триватиме пів року, компанія планує відновити роботу близько 55-60 АЗС. В межах другого етапу планується відкрити ще 50-60 заправок. Загалом, як підкреслив новий власник, протягом року компанія має намір запустити близько 50% від усіх придбаних станцій.

На першому етапі планують інвестувати 500 млн грн, а загалом у проєкт буде вкладено близько 1,2 млрд грн. Окрім ремонту та оновлення обладнання компанія планує ребрендинг АЗС та поступове введення сучасних стандартів обслуговування. Також заплановано повне переобладнання та розвиток інфраструктури.

 "Ми хочемо якнайшвидше запустити ці заправки, але все залежить від того, як швидко отримаємо погодження від Антимонопольного комітету", — пояснив Супруненко.

Заправки з сумнівними перспективами

Багатьох претендентів відлякувало те, що більшість заправних станцій не працюють понад рік, і частина з них розташована на окупованих територіях та в регіонах активних бойових дій, що робить їх експлуатацію ризикованою.

"Цей лот нецікавий, бо більшість з цих АЗС не працюють вже понад рік, а велика частина з них знаходиться на окупованих територіях. В ці заправки треба вкласти дуже багато сил, щоб привести їх до ладу і щоб туди приїздили автомобілісти. За нашими підрахунками окупність інвестицій складе 8-9 років", — каже директор з маркетингу мережі АЗС "БРСМ-Нафта" Олександр Мельничук.

За словами директора консалтингової групи "А-95" Сергія Куюна, абсолютна більшість об’єктів знаходиться поза містом, тож ці АЗС ніколи не згенерують продажів, які необхідні для прибуткової роботи АЗС. При цьому Куюн зазначає, що з вказаних АЗС лише 20-30 є перспективними. 

"Також треба розуміти, що по факту йдеться про земельні ділянки, будівництво нового невеличкого комплексу коштуватиме від $500 тис. Якщо навіть йдеться про 50 АЗК, це $25 млн. Це на додачу до сплачених $17 млн", — зауважив Куюн.

Варто зауважити, що 17 вересня Верховна Рада підтримала у першому читанні законопроєкт №11416-д, котрий серед іншого передбачає сплату податку на прибуток для АЗС авансом. Якщо закон почне діяти, власникам АЗС необхідно буде вносити до державного бюджету від 30 до 80 тис. гривень за одну АЗС щомісяця незалежно від фінансових результатів та обсягу реалізації.

Експерти та учасники ринку вважають, що після того, як закон почне діяти, близько третини АЗС можуть закритися або піти в тінь. В першу чергу це стосується дрібних гравців, у яких велика частина заправок знаходяться поза містом. Таким чином, купівля 245 АЗС вимагатиме від власника платити у державну скарбницю щонайменше 7,35 млн гривень щомісяця, навіть якщо АЗС не будуть генерувати прибуток.