НБУ курс:

USD

41,53

+0,02

EUR

45,00

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,55

41,48

EUR

45,25

45,00

Київ лишається “антилідером” за кількістю критичних мостів, в інших регіонах теж проблемна ситуація

Міст Патона в Києві. Фото: uadepositphotos.com
Міст Патона в Києві. Фото: uadepositphotos.com
Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Комісія з перевірки мостових споруд розпочала огляд мостів в регіонах. Зокрема, експерти виявили, що ключові мости в Житомирі і Рівному також перебувають в критичному стані.

При цьому Київ продовжує залишатися “антилідером” за кількістю аварійних і непридатних для пересування мостів. Якщо в середньому по країні таких 10%, то в Києві - 15%, повідомили в Мінінфраструктури.  

Зокрема, експерти «ДерждорНДІ» зафіксували корозію робочої арматури в прогонових будовах і ригелях на шляхопроводі в Житомирі, який збудували 66 років тому, а остання реконструкція відбулася в 1977 році. Стійки опор мають поздовжні тріщини, відшарування зруйнованого бетону, оголену та іржаву арматуру, йдеться в повідомленні. 

Комісія також перевіла міст через річку Кам’янка. Він побудований у 1983 році. За словами експертів, експлуатаційне утримання мосту – на дуже низькому рівні. Металеві стійки руслових опор та балки прогонової будови потребують очищення від іржі і покриття їх антикорозійними фарбами. Берегові опори мають часткове руйнування бетонної поверхні, відзначають у відомстві.  

В критичному стані перебуває і один із найважливіших мостів у Рівному, який був побудований ще в 1964 році. Спостерігається руйнування опор, ригелів, асфальтобетону, гідроізоляції тротуарів і швів, сказано у повідомлені. 

«Комісія продовжує працювати на мостах, які мають важливе значення для логістики та мобільності населення. У порівнянні із мостами в Києві, ситуація менш критична, проте, технічний стан об’єктів також викликає чимало запитань. Акти за результатами огляду будуть розглянуті на засіданні Комісії для ухвалення відповідних рішень», – зазначив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач.

Усі мости, які оглядала Комісія в Рівному та Житомирі, перебувають на балансі органів місцевого самоврядування. Їхній обов’язок – щороку проводити обстеження мостових споруд та підтримувати належний експлуатаційний стан.

«Органи місцевого самоврядування дуже часто неналежно ставляться до обстеження мостів та їх експлуатаційного утримання. Наприклад, обстеження шляхопроводу у Житомирі не проводилося жодного разу. Міст у Рівному востаннє перевіряли в 2017 році. Влада на місцях забуває, що безпечна робота мостів – це питання обороноздатності країни», – наголосив директор «ДерждорНДІ» Артем Безуглий.

У Мінінфраструктури нагадали, що щонайменше 10% мостів в країні знаходяться у непрацездатному стані. В Києві відсоток аварійних мостів є критичним – 15% від загальної кількості. Зокрема, в аварійному стані – 2 столичні позакласові мости – міст Патона та міст Метро. 

Комісія з перевірки мостових споруд створена на виконання рішення РНБО від 23 червня 2023 року. Її очолив Віце-прем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков. До складу Комісії входять представники Мінвідновлення, Міністерства оборони, МВС, Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій, Агентства відновлення, Укртрансбезпеки, ДІАМ, ДСНС, обласної та Київської міської військових адміністрацій.