НБУ курс:

USD

41,41

+0,05

EUR

46,12

+0,12

Готівковий курс:

USD

41,80

41,72

EUR

46,60

46,44

Українські перевізники зможуть забронювати своїх працівників: Мінінфраструктури змінило критерії

Українські перевізники зможуть забронювати своїх працівників: Мінінфраструктури змінило критерії
Заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач. Фото: facebook /serhiy.derkach

Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України оголосило про зміни в критеріях визнання транспортних підприємств критично важливими для економіки. 

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

Про це повідомив заступник міністра Сергій Деркач.

Відтепер перевізники, що виконують нерегулярні перевезення, а також автостанції можуть подавати заявки на бронювання своїх співробітників від мобілізації.

Підприємства, що відповідають новим критеріям, можуть подати необхідний пакет документів до Міністерства, щоб отримати статус критично важливих. Після цього вони зможуть забронювати співробітників через портал "Дія".

За словами Деркача, наразі статус критично важливих отримали близько 170 підприємств, ще приблизно 80 очікують на затвердження. З початку роботи механізму бронювання до Міністерства надійшло близько 500 заявок. У 2023 році – було не більше 40.

За його словами, однією з ключових змін є зменшення кількості критеріїв, необхідних для отримання статусу критично важливого підприємства, з трьох до двох. Крім того, тепер підприємства мають можливість подавати документи на бронювання, навіть якщо вони розпочали свою діяльність лише у 2023 чи 2024 роках. Також скасовано вимогу про підтвердження оформлення трудових відносин з працівниками за 180 днів до подачі документів.

Ці зміни будуть закріплені у новій редакції наказу №303 Міністерства, який набуде чинності після реєстрації в Міністерстві юстиції. Практично це означає, що підприємства можуть подавати документи лише після офіційного набуття чинності оновленого наказу.

Водночас за роз'ясненнями Мінекономіки, фізичні особи-підприємці, включно з перевізниками, аграріями та будівельниками, поки не можуть отримати статус критично важливих через обмеження, встановлені законом. Для зміни цієї ситуації необхідне внесення змін до законодавства, що дозволило б бронювати не лише підприємства, установи та організації, а й ФОП.

Через мобілізацію водії відмовлялися від міжнародних рейсів

З набранням чинності закону про мобілізацію серед українських водіїв розігралися панічні настої, оскільки бронь від мобілізації мають менше 5% водіїв міжнародних рейсів, а решта відмовляється їхати.

"Останнім часом ми бачимо тенденцію до скорочення кількості вантажного транспорту у міжнародному напрямку. Наприклад, в "є-Черзі", незважаючи на сезон, зменшується кількість реєстрацій. Водії відмовляються виходити в рейси, бо бояться, що їх зупинять на пунктах пропуску, а такі випадки вже є, або, перетнувши кордон, кидають транспортні засоби, вантаж і не повертаються в Україну", - зауважив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників України Володимир Балін.

Він вважає, що така ситуація вже незабаром може призвести до певного колапсу не лише транспортної галузі в Україні, а й в економіці загалом, якщо не буде створена прозора та зрозуміла системи бронювання.

За словами Баліна, існуюча система бронювання не враховує того факту, що переважна кількість підприємств є малими і середніми, в ній працюють багато ФОПів. У той час як постанова Кабінету міністрів №76 щодо бронювання військовозобов’язаних під час воєнного стану не регулює питання надання броні саме для фізичних осіб підприємців.

Станом на 6 травня до Міністерства з розвитку громад, територій та інфраструктури звернулося 18 компаній, з яких статус критично важливого отримали тільки 5. Наразі, за оцінками учасників ринку автоперевезень, бронь від мобілізації мають десь менше 5% працівників галузі.