НБУ курс:

USD

41,28

+0,05

EUR

44,81

+0,09

Готівковий курс:

USD

41,55

41,50

EUR

45,35

45,20

Найбільший інфраструктурний проєкт. Завершено будівництво мостового комплексу на Десні (ФОТО)

Найбільший інфраструктурний проєкт. Завершено будівництво мостового комплексу на Десні (ФОТО)
Фото: facebook.com/shkil.maksim

Компанія "Автострада"повністю завершила будівництво мостового комплексу на річці Десна біля Чернігова, який є одним з найбільших інфраструктурних проєктів країни.

Про це повідомив засновник компанії "Автострада" Максим Шкіль.

"628-метрова споруда вже стала новою візитівкою Чернігова та має важливе значення для відновлення та розвитку регіону. Це найкоротший шлях з київської траси прямо в центр міста", - наголосив Шкіль..

Він нагадав, що рух першою чергою було запущено ще в травні. Відтепер працюють обидва проїзди моста - на дві смуги в кожну сторону.

Процес відбудови старого мосту

За словами Шкіля, перш ніж почати будівництво, фахівці забезпечили тимчасовий проїзд, відновивши старий міст, зруйнований росіянами у березні 2022 під час облоги Чернігова. Для цього розчистили дно Десни від уламків - підняли з води 400-тонні шматки металевих конструкцій. Піротехніки підривали їх під водою. Водолази розрізали ці замулені конструкції на 11-метровій глибині. Ми навіть сконструювали спеціальний тяговий пристрій, щоб дістати з річки ті уламки, які неможливо витягнути будь-яким іншим способом. 

"Всього за 5 місяців інженери проєктного інституту “Автострада” розробили проєкт нового моста. Його спорудження тривало майже 2 роки - за системою DESIGN&BUILD, яка дозволяє проєктувальникам та будівельникам працювати паралельно. Це надкороткі терміни. Зазвичай 2 роки триває тільки проєктування таких об’єктів!", - підкреслив Шкіль.

Мостовий комплекс на Десні 

Як розповів Шкіль, мостовий комплекс на Десні поєднав у собі всі технології будівництва доріг та мостів. Щоб забезпечити рівень судноплавства, висоти води та всі геометричні параметри, найдовший 106-метровий прогін над руслом річки зробили металевим без опор у воді. Балки для цього прогону були виготовлені з останньої довоєнної партії металу легендарної маріупольської “Азовсталі”.

Монолітними залізобетонними виконано прогони мосту над берегами. При спорудженні цих прогонів використали конструкції пост-напруженого бетону.

"Оскільки цей міст має унікальну форму - з віражами та поширеннями - саме ця технологія дозволила реалізовувати складні архітектурні рішення. Пост-напружена конструкція легша, міцніша, довговічніша та естетичніша", - пояснив засновник "Автостради".

Він додав, що інженери продумали кожну деталь цього моста, зробивши його комфортним для всіх. Місцеві жителі можуть виїхати у будь-якому напрямку завдяки розвʼязкам з обох сторін моста, скористатися підземним переходом, велодоріжками та проїздами для маломобільних осіб. Житлові будинки поряд з мостом захищені шумозахисними екранами.

Також на мачтах освітлення встановлено декоративні скляні панно із зображенням історичних пам’яток Чернігова.

Крім того, мостовий комплекс оснащено системою моніторингу, яка контролює стан елементів конструкції під час транспортного навантаження, та метеостанцією, що фіксує та відображає на табло температуру дорожнього покриття, погодні показники, сповіщення про ДТП, обмеження руху тощо.

17 жовтня 2023 мостовий комплекс на Десні було внесено до Книги рекордів України. Мостобудівельники "Автостради" забетонували найдовшу суцільну монолітну прогонову будову довжиною 122,493 м. Цей процес тривав безперервно майже 2 доби.

Перед запуском руху мостовий комплекс успішно пройшов спеціальні випробування, які підтвердили точність розрахункових параметрів.

Як наголосив Шкіль, термін експлуатації нового мосту – не менше 100 років!

Зауважимо,  міст у Чернігові був зруйнований в березні 2022 року.  В квітні 2022 року, одразу після звільнення Чернігівщини, компанія "Автострада" почала відновлювати інфраструктуру області

Новий міст через Десну буде довшим за попередній на 56 метрів. Вартість будівництва нового мосту становитиме 4,8 мільярда гривень.