НБУ курс:

USD

41,41

+0,05

EUR

46,12

+0,12

Готівковий курс:

USD

41,60

41,50

EUR

46,15

46,00

"Секретний" договір на ремонт тунелів червоної гілки метро у Києві: генпідрядника підозрюють у розкраданні 60 млн грн

"Секретний" договір на ремонт тунелів червоної гілки метро у Києві: генпідрядника підозрюють у розкраданні 60 млн грн
Фото: Поліція Києва

Правоохоронці повідомили про підозру директору будівельної компанії, яка завищила вартість матеріалів під час ремонту тунелів “Святошинсько-Броварської” лінії столичного метрополітену на понад 60 мільйонів гривень. 

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

За інформацією поліції Києва, у 2022 році Київський метрополітен уклав договори з будівельною компанією на розроблення проектної документації та виконання капітального ремонту тунелів "Святошинсько-Броварської" лінії. Підрядник мав здійснити ремонт та закупити матеріали, конструкції й обладнання.

Як додали у Київської міської прокуратурі, договір мав статус «для службового користування», що дозволяло уникнути публічного відбору генпідрядника, як цього вимагає Закон України «Про публічні закупівлі».

Крім того, одним з елементів капітального ремонту, була заміна кабелю на суму понад 100 мільйонів гривень. Генпідрядник, знаючи про відсутність публічного контролю, вніс завідомо завищені ціни на кабельно-провідникову продукцію в акти виконаних робіт.

Товарознавча та економічна експертизи підтвердили, що вартість кабелів, поставлених метрополітену, була завищена на понад 60 мільйонів гривень.

В результаті розслідування слідчі за процесуального керівництва Подільської окружної прокуратури повідомили директору будівельної компанії про підозру за частиною 5 статті 191 Кримінального кодексу України. 

Згідно з цією статтею, директору фірми може загрожувати покарання у вигляді позбавлення волі на строк до 12 років, позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до 3 років, а також конфіскація майна.

Також наразі вирішується питання про обрання йому запобіжного заходу.

Лінія була спроектована для покращення транспортного сполучення між різними районами міста та забезпечення зручного доступу до центральних і житлових зон.

Про Святошинсько-Броварську лінію

Святошинсько-Броварська лінія, яка також відома як лінія метро №3 у Київському метрополітені, є важливою транспортною артерією міста. Її будівництво розпочалося в 1960-х роках і було завершено в 1965 році.

Ця лінія сполучає західну частину Києва від станції "Святошин" до східної частини, закінчуючи на станції "Бровари".

Лінія була розроблена для покращення транспортного зв'язку між різними частинами міста та забезпечення легкого доступу до центральних і житлових районів.