- Категорія
- Авто
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Електромобілі займають вже 8,6% світового авторинку
Продажі електроавтомобілів минулого року зросли більш ніж удвічі — з 3,1 млн до 6,6 млн штук. Їхня частка ринку зросла з 4,1% у 2020 році до 8,6% у 2021-му. Найбільш продаваним у світі електрокаром став седан Tesla Model 3.
Про це повідомляє Аutoreview.
Міжнародне енергетичне агентство IEA опублікувало звіт про світові продажі електрифікованих автомобілів у 2021 році. Мова як про чисті електромобілі, так і про гібриди, що заряджаються: у багатьох країнах вони прирівнюються до "електричкам", адже у них теж є можливість тривалого пересування на електротязі і підзарядки акумулятора від мережі.
За даними IEA, продаж електрифікованих машин минулого року зріс більш ніж удвічі — з 3,1 млн до 6,6 млн штук. Їхня частка ринку зросла з 4,1% у 2020 році до 8,6% у 2021-му.
Як відзначають в IEA, то продані за весь 2012 рік 130 тисяч електрокарів зараз розходяться приблизно за тиждень, а до кінця 2021 року на дорогах світу знаходиться 16 мільйонів електромобілів і гібридів, що заряджаються в сумі, споживають 30 терават-годин (ТВт∙ч) електроенергії в рік. Приблизно стільки електрики виробляє Ірландія протягом року.
Зазначається, що головний споживач електрифікованих автомобілів – Китай. Минулого року тут було продано 3,4 млн електромобілів і гібридів, що підзаряджаються (майже триразове зростання), тобто більше, ніж у всьому світі в 2020-му.
За даними агентства JATO Dynamics, чистих електромобілів тут продано 2,34 млн штук. До кінця року частка електрифікованих моделей у загальному обсязі продаж досягла 20%. Швидше за все, цього року приріст сповільниться, бо з січня держсубсидії на покупку електрокарів зменшились на третину. Але, з іншого боку, найпопулярнішим електромобілем у КНР став мініатюрний хетчбек Wuling Mini EV (470 тисяч штук), на який субсидії взагалі не поширюються.
Другий за обсягом ринок для електромобілів і гібридів, що заряджаються, — Європа: 2,3 млн машин у 2021 році, зростання на 70% і частка ринку 17%. Хоча на чисті електромобілі припадає лише половина цього обсягу. Проте у грудні частка "розеткових" машин уже досягла 21% і вперше стала більшою, ніж у дизельних автомобілів. У Норвегії частка електрифікованих моделей минулого року становила 72%, у Швеції – 45%, у Нідерландах – 30%, у Німеччині – 25%, а у Франції та Великобританії – по 15%.
На ринку США минулого року продано близько 700 тисяч електрифікованих автомобілів. З них 450 тисяч чистих електромобілів, причому 361 тисяча – марки Tesla. В інших регіонах світу "розеткові" машини поки не шанують: за даними IEA, їх реалізовано лише близько 300 тисяч штук.
Як повідомляє IEA, найбільшим продавцем електрифікованих автомобілів минулого року стала Tesla із результатом 936 тисяч штук. На другому місці – концерн Volkswagen (763 тисячі), на третьому – китайська фірма BYD (598 тисяч), а слідом йдуть концерни General Motors (517 тисяч) та Stellantis (385 тисяч). А в агентстві JATO Dynamics склали рейтинг найбільш продаваних у світі електромобілів за 2021 рік. Бестселером став седан Tesla Model 3.
Експерти IEA прогнозують, що божевільне зростання продажів батарейних автомобілів вже скоро сповільниться. Насамперед через зростання цін на самі машини, зумовлене подорожчанням сировини для виробництва тягових акумуляторів. Минулого року літій додав ціни на 150%, нікель — на 25%, графіт — на 15%. А ще в агентстві IEA підрахували, що з нинішніми темпами електрифікації транспорту дефіцит літію настане вже 2025 року.
Нагадаємо, Tesla відкликає у США понад 817 тисяч автомобілів через те, що звуковий сигнал може не спрацювати, якщо водій не пристебнув ремінь безпеки, коли машина заводиться.