Компаньйон Ілона Маска назвав головні загрози зростанню виробництва електромобілів

Tesla
Автомоиль Tesla. Фото: Вікіпедия

Співзасновник компанії Tesla Джеффрі Брайн Страубел вважає, що виробництво електромобілів поки не може встигати за зростаючим попитом на цю техніку. Про це повідомляє CNBC.

Забезпечте стрімке зростання та масштабування компанії у 2024-му! Отримайте алгоритм дій на Business Wisdom Summit.
10 квітня управлінці Арсенал Страхування, Uklon, TERWIN, Епіцентр та інших великих компаній поділяться перевіреними бізнес-рішеннями, які сприяють розвитку бізнесу під час війни.
Забронювати участь

За словами бізнесмена, автомобільна промисловість розвивається недостатньо швидко, щоби виробництво встигало за нею.

Страубел каже, що оцінки продажів у галузі, що передбачають, що до 2025 року електромобілі становитимуть 12,7% від усіх продажів автомобілів у США, може бути занадто низьким.

Він зазначив, що високий попит його компанія Redwood Materials витратила 1 мільярд доларів на будівництво нового заводу, який випускатиме мідну фольгу для виробництва акумуляторних елементів. Ними в результаті комплектуються блоки, що випускаються на заводі Tesla Gigafactory у Неваді.

Планується, що на якому працюватиме понад 500 осіб, зможе випускати досить мідну фольгу для виробництва 1 мільйона електромобілів на рік.

Тим часом виробництво літій-іонних акумуляторів прагне не відставати від автовиробників електромобілів. За даними AlixPartners, консалтингової фірми автомобільної промисловості, минулого року глобальні потужності з виробництва літій-іонних акумуляторів склали 713 гігават-годин. До 2025 AlixPartners очікує, що це число збільшиться більш ніж втричі до 2273 гігават-годин, а виробництво акумуляторів для електромобілів у США збільшиться більш ніж у чотири рази.

Експерти зазначають, що зростання світових потужностей з виробництва літій-іонних акумуляторів має сприяти зниженню ціни електромобілів. Але є й тривожні прогнози.

"При такому високому рівні попиту на акумулятори, який очікується протягом наступного десятиліття або близько того, сировина, яка йде на ці акумулятори, потенційно може опинитися в дефіциті", - сказав Стівен Браун, старший директор Fitch Ratings .

Страубел теж не впевнений, що індустрія акумуляторів для електромобілів буде готова задовольнити попит, що збільшився.

"Абсолютно існує ризик того, що ми можемо побачити повторення дефіциту напівпровідників, який може знизити та загальмувати зростання електромобілів", - поділився він.

Незважаючи на дефіцит напівпровідників у світі, компанія Tesla вийшла на обсяг продажу майже 1 млн автомобілів у 2021 році. Вона виробила рекордні 930 422 електромобілів - з них 906 032 моделі Model 3/Y і 24 390 Model S/X.

У 2022 році компанія планує запустити новий завод у передмісті Берліна. Для цього компанія Ілона Маска купила для будівництва Gigafactory близько 300 га землі у комуні Грюнхайді. Багато хто в Німеччині підтримує проект. Фабрика планує створити до 40 тисяч робочих місць. Мер міста Грюндхайде називав це "унікальним шансом" стимулювати місцеву економіку.