- Категорія
- Креативні індустрії
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Як зумери змінюють івент-індустрію: через 10 років івенти будуть простішими - за часів Метаверсу зросте цінність живого спілкування.
Івент-індустрія, одна зі сфер, які найбільше постраждали в попередні два роки від пандемії і тільки починає відновлюватися, стикається з новими викликами: метавсесвіти, і нові цінності покоління Z. Що інноваційного прийде в заходи в найближчому майбутньому і що роблять їх організатори, щоб зробити їх залишатися у тренді, обговорили учасники мітапу PMHUB Talk 2022
Як покоління Z змінить івенти
Сергій Слупський, засновник івент-агентства Slupsky, упевнений, що в івенти прийде метавсесвіт: «Це абсолютно точно. Питання: на якому я боці. Це як у китайській притчі — якого собаку ми відгодовуємо, та й стає сильнішим, а інший чахне».
Засновник Slupsky вибирає офлайн-світ, де можна сходити на рибалку, зібрати в лісі ягоди та гриби і приготувати на вогнищі справжнісіньку офлайн-вечерю. «Поки весь світ розвиватиме метавсесвіти, я розвиватиму офлайн-івенти», - заявив він.
При цьому він усвідомлює, що величезний вплив на івент-індустрію має покоління Z (народжені в 1995-2010 роках), у якого відмінні від попередніх поколінь устремління та цілі.
Наприклад, для зумерів важливо, щоб усе було екологічно, просто і не напружено. Через 10–20 років івенти будуть простішими та мінімалістичнішими, адже за часів Метаверсу люди більше цінуватимуть живе спілкування, вважає Сергій Слупський. Наш час називає початком кінця епохи «динозаврів», які заморочуються над кожною деталлю, бо це покоління перфекціоністів, що не живе в онлайн, і тому що конструює “справжність”.
Як івентам конкурувати з YouTube та Netflix?
Олександр Котолуп, засновник кейтерингової компанії Figaro-Catering, навів приклад «фейкової реальності», яка супроводжуватиме івенти майбутнього. На одній із конференцій, яку робив локальний гравець міжнародної компанії сталася затримка на 30 хвилин. «Організатор сказав режисерові: роби, що хочеш, але дай мені ці пів години часу. І той поставив концерт Бейонсе. Після цього у чаті величезна кількість гостей дякувала організаторам за запрошення зірки такого масштабу. Звісно, ніхто нікого не запрошував».
Таких фейків у метавсесвіті буде багато, вважає Олександр, наводячи приклад дипфейк Тома Круза, який грає в гольф та зустрічається з Горбачовим.
«Але цього року маятник качнеться в інший бік – людям потрібні люди, ми кинемося в обійми одне одного», – зазначає Олександр.
Але у офлайн-івентів з'явилися сильні конкуренти - це відеоконтент на Netflix та YouTube. За словами Олександра, після того, як його 12-річний син побував на 12-мільйонному онлайн-концерті у Fortnite, його вже не витягнеш на традиційну офлайн-подію.
Як зробити захід, який буде цікавішим за серіал на Netflix?
Треба зробити гостя головним персонажем усього, що відбувається, рекомендує Олександр Котолуп.
Креатив перемагає бабло
Володимир Нечипорук, генеральний продюсер Ukrainian Fashion Week, розповів, що пандемія змусила команду UFW придумати формат фіджитал-івент в офлайні та онлайні одночасно.
Тепер онлайн-покази Тижня моди можна побачити на стримінговій платформі Megogo, аудиторія якої становить 100 тисяч глядачів у 62 країнах.
На офлайн-івенти організатори UFW можуть привезти дуже обмежену кількість зарубіжних інсайдерів, журналістів та баєрів. Онлайн дозволяє на весь світ розповісти про таланти українських дизайнерів.
Старі маркетингові інструменти не працюють, вважає Володимир Нечипорук. Як приклад нової ефективності він наводить такий кейс:
UFW у партнерстві з Epson зробили довгостроковий великий проєкт власну Академію. Набрали 20 студентів по всій Україні, дали їм знання, інструменти та технології та запропонували створити свої колекції. Бренд отримав можливість генерувати контент і таким чином просувати себе, а інформаційний шлейф тривав ще багато тижнів після закінчення UFW. Компанія показала, що вона причетна до креативних індустрій. І дуже добре, коли бренди розуміють, що креатив перемагає бабло.
Бізнес-івенти цінні нетворкінгом
Юрій Пивоваров, генеральний директор Київського міжнародного економічного форуму (КМЕФ), зазначив, що команда КМЕФ не є амбасадорами онлайн-івентів для бізнесу, оскільки не бачить у цьому форматі перспективи. На думку Пивоварова, для бізнес-аудиторії цінність форуму - нетворкінг: зустрічі, обмін думками. Але при цьому багато заходів настільки пішли в нетворкінг, що контент перестав бути ключовим, зазначив глава КМЕФ. Він підкреслив, що команда форуму прагне максимально урізноманітнити контент, пропонує різні формати — дебати, дискусії, презентації.
Він наголосив на такому тренді: у бізнес-івенти прийшли інструменти шоу-бізнесу, оскільки аудиторії вже не цікаво просто говорити про серйозні речі. На допомогу організаторам приходять сучасні технології: наприклад, голограми чи «спікери з майбутнього» – як це було на одному із КМЕФ, коли бізнесмен Василь Хмельницький спілкувався із Василем Хмельницьким із майбутнього.