- Категорія
- Life
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Епоха хіпстерів йде: 20 трендів розвитку суспільства, про які потрібно знати бізнесу
Експерти ресторанної індустрії розповіли про 20 значущих феноменів, які можна застосувати у сфері громадського харчування та не тільки
На сьогоднішній день хіпстери складають основну частину аудиторії у кафе та барах, тому в ресторанному бізнесі вони вважаються середньостатистичними гостем. Коли ресторатор думає, як обслужити гостей, яку краще запропонувати послугу, то сьогодні він орієнтується саме на переваги хіпстерів.
Однак, якщо проаналізувати, яким може бути відвідувач через кілька років, то вже стає зрозуміло, що хіпстерів буде набагато менше, оскільки помітно змінюється поведінка людини та її спосіб життя.
Під час Barometer International Bar Show бренд-менеджер компанії "Баядера Груп" Ірина Желдак та старший тренер у Східній Європі Diageo Bar Academy Олексій Костенок розповіли про 20 соціально значущих трендів, які вже сьогодні змінюють поведінку людини, і як ці зміни можна застосувати у ресторанній індустрії коли епоха хіпстерів пройде.
1. Боротьба з ейджизмом
Ейджизм - це дискримінація людини на підставі її віку. У соціумі часто можна почути, коли людині вказують на її вік, акцентуючи увагу на поведінці або стилі одягу, якщо вона не вписується в рамки звичного. Наприклад, якщо людина у віці одягається яскраво або поводиться зухвало.
У ресторанній культурі також існують подібні обмеження, але людям різної вікової категорії потрібно давати можливість вести вільне та активне соціальне життя. На сьогоднішній день один із київських барів Pink Freud пішов шляхом боротьби з ейджизмом. Так, цей бар на Подолі найняли жінку у віці на посаду бармена. При цьому вона ніколи не стояла за баром і не готувала коктейлі, але власники закладу дали шанс спробувати себе в цій професії. Коли жінка почала працювати за баром, це спричинило великий резонанс для суспільства. З погляду бару це був соціально відповідальний вчинок, який вказував на те, що заклад підтримує людей у віці.
Загалом власникам ресторанного бізнесу не обов'язково наймати людей у віці, але можна спробувати впровадити інші фішки, які допоможуть соціалізувати людей похилого віку. Наприклад, ввести у закладі щасливий годинник, коли дорослі онуки можуть приходити зі своїми бабусями та дідусями. У цей щасливий годинник для них може бути передбачено спеціальне меню або знижки на страви та напої. Умовно, приведи свою бабусю в четвер і отримай для неї в подарунок коктейль Cosmopolitan. Таким чином заклад може показати, що слідкує за трендами.
2. Ергономіка
Ергономіка - це наука, заснована на фізіології, техніці та психології того, як люди взаємодіють зі своїм робочим середовищем. В останні роки фрілансер стали частіше працювати віддалено в різних точках світу, при цьому не обов'язково вони працевлаштовані в одній компанії, вони можуть вести кілька проектів. Це означає, що їх трудовий ресурс не належить до однієї компанії, а розподіляється між декількома, що розвиває їх компетенції. Професія бармена в даному контексті унікальна, оскільки він може бути барменом і бренд-амбассадором. Або бармен може працювати у кількох закладах у різні зміни, створюючи загальний простір ресурсів для ергономіки.
3. Діджитальне багатство
Зараз багатство визначається не грошима, які є на рахунку людини. Наприклад, у сучасному світі є люди, які хвалиться придбанням нових костюмів для героїв в іграх, а деякі хвалиться кількістю передплатників у своїх соціальних мережах. Якщо говорити в розрізі бару чи ресторану, дуже важливо працювати над діджитальним багатством, тому що при нарощуванні передплатників заклад приваблює нових гостей.
4. Датаїзм
Датаїзм — це концепція, за якою великі дані та алгоритми обробки цих даних є найвищою цінністю. Датаїзм ще називають новою релігією, яка має на увазі бажання людей ділитися корисною інформацією. У розрізі ресторанної промисловості датаїзм можна використовувати, коли один бар став успішним і захотів поділитися своєю історією, як йому вдалося цього досягти. Таким чином, управлінці інших закладів зможуть взяти для себе щось корисне і піти шляхом успіху.
5. Технологія deepfake
Це методика синтезу зображення, заснована на штучному інтелекті, яка використовується для заміни елементів зображення бажаними образами. У ресторанній індустрії цю технологію можна застосувати для фотографування гостя на кавову пінку. Також є пивні апарати, за допомогою яких на пивну піну наносять фото гостя. У коктейльному барі можна робити знімки Polaroid та прикріплювати до келиха відвідувача. Використовуючи цю технологію, у закладі можна пограти з самолюбством гостя та порадувати його.
6. Свайпінг
Свайпінг є звичним та повсякденним заняттям людей. Це жест, за допомогою якого люди щодня гортають сторінки у соціальних мережах та пошукових системах для споживання інформації. В середньому людина витрачає одну секунду, щоб сконцентрувати увагу на постах користувачів або фотографіях. В даному випадку завдання ресторанів полягає в тому, щоб не просто робити гарні фотографії для заповнення соцмереж закладу, а створювати унікальний контент, який затримуватиме увагу користувача мережі.
7. Оцифрування свідомості
Дедалі більше інформації ми сприймаємо за допомогою оцифрування. Цифра активно використовується для налагодження роботи бізнесу та зручності клієнтів. Так, в одному київському барі запустили VR-меню, за допомогою якого гості можуть вибрати коктейлі у віртуальній реальності.
8. "Pitch watch" у перекладі з англійської "дивися на себе захлинаючись"
Цей тренд застосовується при колаборації брендів із кіноіндустрією. Таким шляхом пішов виробник віскі Johnnie Walker, коли випустив ексклюзивну лінійку напою, де на етикетці зображено герої серіалу "Гра престолів". Подібний хід міг стимулювати фанатів серіалу придбати віскі із зображенням улюблених героїв.
9. Сабатикал: емоційне вигоряння vs ВООЗ
Декілька років тому Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) прирівняла емоційне вигоряння людини до хвороби. Сабатикал - це відпочинок або перерва в роботі на певний період із збереженням робочого місця та зарплати. Вперше саббатикал застосували в Нідерландах, коли в одній компанії співробітника відпустили у тривалу відпустку із збереженням робочого місця та зарплати. Таку практику можна застосувати в будь-якій сфері, у тому числі барній, але в Україні ще жодна з компаній не практикувала це.
10. Досвід
Досвід має бути багатогранним, тому деякі компанії, які прогоряли, продовжували далі розвиватися з огляду на помилки минулого. Люди з ресторанної індустрії теж повинні боятися після помилок розвиватися далі.
11. Біохакінг
Біохакінг - це покращення роботи організму за допомогою медичних препаратів, харчування, тренувань та інших методів. Дедалі більше людей хочуть прожити довге життя, тому переходять на здоровий спосіб життя, приймають вітаміни та біодобавки. Ресторанний бізнес має враховувати цей тренд та вводити в меню продукти та страви, які підійдуть прихильникам біохакінгу. Також виробникам напоїв варто замислитися над тим, щоб створювати лінійки, які не містять ГМО та інших шкідливих речовин.
12. Тренд вічного туризму
Є люди, які здають свої квартири на довгий термін, а самі переїжджають у теплу країну та працюють там віддалено. У цьому плані професія бармена є унікальною, оскільки є хлопці, які можуть реалізувати свій потенціал у барах в інших країнах.
13. Байтінг
Байтинг - це слово походить від англійського дієслова "bite", що означає "кусати, відкушувати". Поняття "байтінг" пішло з реп-культури, коли музиканти один у одного запозичили біти. Рестораторам також можна запозичувати ідеї концепту, напоїв та страв у інших закладів та застосовувати їх у своїх ресторанах.
14. Digital detox
Через локдаун люди ще більше стали юзати телефони та сидіти в соціальних мережах і все менше звертати увагу на те, що відбувається навколо. У разі їм необхідний диджитальний детокс. З цієї причини в Україні організатори концертів та вечірок розпочали заходи, де не можна користуватися телефонами. Також у деякі українські заклади не пускають із ноутбуками, щоб не порушувати атмосферу затишку та комфорту.
15. Тренд Slow life
Під час карантину люди почали проводити вечірки вдома, а це нові можливості для барів та барменів, які можуть поставити бар у когось у квартирі.
16. Активізм
Зараз бізнес став соціально відповідальним, і ресторанний бізнес не стоїть осторонь. Сфера громадського харчування почала активнічати з гостями, виходити з ними на заходи та висаджувати дерева, а не лише пригощати коктейлями у барі.
17. Суржифікація
Суржик стає трендом у ресторанному бізнесі. Наприклад, в Одесі у деяких закладах використовують місцевий колоритний сленг. Цей тренд можна застосувати у будь-якому ресторані та інтегрувати суржик у меню.
18. Кібербезпека
Щоб особисті сторінки або облікові записи закладів не зламали, потрібно ставити двофакторну аутентифікацію в ноутбуці, якщо це можливо, і в телефоні.
19. Бути щасливим – це модно
Дедалі більше людей змінюють свої звички та працюють над своїм удосконаленням, що робить їх щасливими. Це стає трендом, який можна застосувати в ресторанній індустрії, коли заклад удосконалюється, щоб досягти успіху, а гостей зробити щасливими.
20. Азія
Коли в Україні з'явилися перші ресторани з азіатською кухнею, люди активно почали розбиратися в різновидах суші. Зараз це не є трендом, оскільки страв азіатської кухні стає більше, а люди, пробуючи їх, пізнають нові смаки. Також з'явився тренд на японський віскі та корейську косметику, які раніше споживачами не були визнані.
Наталія Лошакова, спеціально для Delo.ua
Джерело фото: Depositphotos