Google і Facebook уклали секретну угоду щодо монополізації рекламного ринку

Google і Facebook уклали секретну угоду щодо монополізації рекламного ринку
Техногіганти заперечують усі звинувачення. Фото: Depositphotos

У США генерального директора Meta (Facebook) Марка Цукерберга та виконавчого директора Google Сундара Пічаї звинувачують у тому, що вони особисто схвалили секретну угоду щодо монополізації рекламного ринку в інтернеті. Про це повідомляє видання Politico.

Десять генеральних прокурорів-республіканців на чолі з Кеном Пакстоном з Техасу заявили, що угода, яку Google та Facebook уклали ще у 2018 році, є незаконною.

Обидві компанії заперечують усі звинувачення. Google назвала позов необґрунтованим і вважає, що в ньому багато неточностей.

Штат Техас подав до суду на Google та Facebook ще у грудні 2020 року. Тоді в позові компанії звинувачували в монополізації ринку рекламних технологій, інструментів, що використовуються для купівлі, продажу та відображення онлайн реклами, які фінансують багато веб-сайтів.

У листопаді 2020 року прокурори поновили свою скаргу додатковими подробицями. На початку січня 2022 року суд повторно починає розглядати справу.

"Незважаючи на три спроби генерального прокурора Пакстона переписати свою скаргу, вона, як і раніше, сповнена неточностей і не має юридичної сили", - прокоментував скаргу представник Google Пітер Шоттенфелс.

У Facebook заявляють, що всі угоди із Google відповідають нормам законодавства.

"Угода про рекламу Meta з Google та аналогічні угоди, які ми уклали з іншими платформами для ставок, допомогли збільшити конкуренцію за розміщення реклами", - наголосив представник Meta Крістофер Сгро.

Видання The Wall Street Journal проаналізувало частину нещодавньої невідредагованої версії проекту позову та з'ясувало, що таємна угода між Google та Facebook передбачала:

  • Facebook сплачує Google комісію за транзакцію у розмірі від 5% до 10% (Google заявила, що ця плата є стандартною);
  • Google допомагає Facebook розпізнавати мобільних та веб-користувачів;
  • Facebook має тайм-аут у 300 мілісекунд, щоб розпізнати користувача та зробити ставку, у деяких інших учасників тайм-аут коротше — 160 мілісекунд;
  • починаючи з четвертого року після укладання угоди Facebook почне щороку виділять 500 мільйонів доларів (не уточнюється на що).

Натомість, як стверджують прокурори у фінальному позові, Google приділив особливу увагу Facebook. Серед іншого це дозволило Facebook відправляти ставки безпосередньо в програмне забезпечення Google, що широко використовується, відоме як рекламний сервер.

Як правило, учасники торгів проходять обмін, який надсилає переможця на сервер Google. Обходячи посередника, Facebook може зіткнутися з меншою конкуренцією та заощадити гроші, сказано у позові.

Згідно з проектом позову, біржа Google стягує комісію за транзакцію у розмірі близько 20%.

Google стягує з Facebook від 5% до 10% з кожної транзакції окремо від комісії за обмін і забороняє Facebook публічно обговорювати умови ціноутворення, йдеться в проекті.

Наразі суд продовжує розглядати нові докази, тому вина Google та Facebook ще не доведена.

Фото: Depositphotos