НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Росія не віддає західним компаніям 400 лізингових літаків на мільярди доларів

Росія не віддає західним компаніям 400 лізингових літаків на мільярди доларів

На сьогоднішній день російські авіакомпанії відмовляються повертати понад 400 літаків та безліч авіаційних запчастин, які вони орендували у західних компаній, що змушує лізингові компанії висунути страхові претензії на суму 10 мільярдів доларів.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це пише The Washington Post.

Видання зазначає, що скандал розпочався минулого місяця з рішення суду Шрі-Ланки про зупинення рейсу "Аерофлоту" до Москви. Позов був поданий ірландською компанією, яка здала літак в оренду російському "Аерофлоту". Компанія вимагала повернення літака відповідно до західних санкцій.

Як повідомляє видання, у відповідь на такі дії "Аерофлот" призупинив усі польоти на острів, а Кремль пригрозив припинити постачання енергоносіїв до Шрі-Ланки.

Після цього суд, згідно з запитом уряду, виніс нове рішення, яке дозволяє літаку літати, і він відлетів до Росії, де тепер регулярно літає між Москвою та Киргизією.

Для Шрі-Ланки, яка переживає серйозну політичну та економічну кризу, це стало "ще однією краплею в низці подій на шляху до хаосу", а для Росії - перемогою проти західної санкційної політики. Москва продемонструвала, що готова використовувати всілякі важелі тиску в уразливих країнах заради своєї вигоди.

"З огляду на згубний ефект санкцій для низки сфер промисловості, Москва тепер намагається відвоювати хоча б авіаційний сектор", - пише The Washington Post.

За даними видання, із 515 літаків, які перебували в лізингу в момент оголошення санкцій проти Росії за її вторгнення в Україну, лізингодавці змогли повернути лише близько 80 літаків.

Власники літаків дійшли висновку, що їм не вдасться повернути переважну кількість лайнерів, які зараз перебувають у країні-агресорі Росії.

Сума страхових претензій, висунутих страховим компаніям, вже досягла 10 мільярдів доларів.

Видання наголошує, що проблеми виникли не лише з поверненням літаків, а й із поверненням авіаційних двигунів, які також здавалися в оренду російським компаніям.