НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

В Україні почнуть діяти європейські габаритно-вагові норми

В Україні почнуть діяти європейські габаритно-вагові норми
Норми максимальної фактичної ваги тягачів із напівпричепами. Фото: прес-служба Мінінфраструктури

У рамках процесу лібералізації перевезень великогабаритних та великовагових вантажів в Україні запроваджують європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень.

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Відповідну ухвалу прийняв Кабінет міністрів, повідомляє пресслужба Міністерства інфраструктури.

Документ уточнює максимально допустимі навантаження на вісь залежно від кількості осей та міжосьової відстані.

Зокрема, максимальна фактична вага для двоосьового вантажного автомобіля становить 18 тонн, чотириосьового – 32 тонни.

Норми максимальної фактичної ваги для вантажівок. Фото: пресслужба Мінінфраструктури

Крім того, встановлено максимальну фактичну вагу для тягачів із напівпричепами. Для двоосьового вантажного автомобіля з 2-осьовим причепом - 36 тонн, для тривісного тягача з 2-х або 3-вісним напівпричепом - 40 тонн, для контейнеровозу - 44 тонни.

Норми максимальної фактичної ваги тягачів із напівпричепами. Фото: пресслужба Мінінфраструктури

Перехід на європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень – це наступний крок у рамках реформи системи габаритно-вагового контролю.

З 1 жовтня 2021 року в Україні набули чинності закони, які запроваджують автоматичну фіксацію порушень у сфері габаритно-вагового контролю. Зокрема, ці зміни передбачають:

  • запуск фіксації правопорушень на дорогах за допомогою системи зважування у русі (WIM);
  • запровадження паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
  • посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
  • за відмову або ухилення від проходження ДВК передбачається відповідальність;
  • посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів та вантажів без необхідних документів.

Уточнюємо, у рамках реалізації пілотного проєкту зважування вантажівок у русі WiM "Укравтодор" запустив у тестовому режимі перші два майданчики ще у 2019 році.

А з жовтня 2021 року відповідальні за порушення норм ДВК почали отримувати перші штрафи.