- Категорія
- Агро
- Дата публікації
- Змінити мову
- Читать на русском
Аграрії заявляють, що можуть втрачати близько 2 млрд грн за сезон через підвищення залізничних тарифів
Аграрії виступають проти чергового підвищення тарифів на вантажні перевезення, яке ініціювала АТ "Укрзалізниця", наголошуючи на негативному впливі на обсяги виробництва, експорт і робочі місця в галузі АПК, яка формує більше половини експортної виручки країни.
Про це повідомляє "Український клуб аграрного бізнесу".
Вартість перевезення зерна зросте на 50-60 грн/тонну
Зазначається, що відповідно до ініціативи АТ "Укрзалізниця", поданої до уряду, тариф перевезення порожніх вагонів для аграріїв збільшиться щонайменше на 67%.
За підрахунками УКАБ, такі "реформи" підвищать вартість перевезення зерна на 50-60 грн/тонну та загалом призведуть до збільшення витрат аграріїв під час війни орієнтовно на 2 мільярди гривень за сезон.
Підписуйтесь на Telegram-канал delo.ua"Підвищення тарифів для покриття фінансових втрат підприємства замість впровадження ефективного менеджменту є справжньою суттю цієї "тарифної реформи", незважаючи на привабливі гасла про "уніфікацію" та "зближення тарифних класів"", - підкреслює Олег Хоменко, генеральний директор УКАБ .
Він нагадав, що "Укрзалізниця" вже неодноразово намагалася вирішити свої фінансові проблеми за рахунок зростання тарифів. Через це аграрії закликають Антимонопольний комітет переглянути рішення щодо тарифних змін, оскільки вони можуть мати ознаки зловживання монопольним становищем. Попередньо УКАБ вже подав позов до суду щодо перегляду рішення АМКУ, яке відмовилося відкрити розслідування проти "Укрзалізниці" через її порушення закону про економічну конкуренцію. Але наразі ця заява залишається без розгляду.
УКАБ вважає неприйнятним підвищення тарифів у такий складний період для аграріїв та аграрного сектору загалом.
Натомість, асоціація пропонує "Укрзалізниці" зосередити зусилля на відкритті ринку залізничних перевезень, що дозволить залучити додаткові кошти з боку приватних інвестицій, скороченні операційних витрат, зростанні вантажної бази та на заходах щодо покращення конкурентних переваги перед автотранспортом, як основних конкурентів залізничного транспорту.
Зауважимо, Українська зернова асоціація також виступає проти чергового підвищення тарифів на перевезення збіжжя залізницею, оскільки це ще більше вдарить по аграріях, які і так зазнають збитків внаслідок війни.
Крім того, Федерація роботодавців транспорту України (ФРТУ) звернулася до ключових представників українського уряду та керівництва "Укрзалізниці" з проханням знизити тарифи на вантажні залізничні перевезення на 20%.
В "Укрзалізниці" розповіли, які вантажі будуть возити дорожче
АТ "Укрзалізниця" планує до кінця року змінити модель тарифоутворення на перевезення вантажів, за якою компанія працювала з 1997 року, що дозволить їй отримати додатково 4 мільярдів гривень.
Серед пропозицій: єдиний тариф на порожні вагони та поділ за класами перевезень залежно від технології перевезення, а не від особливості продукту або бізнесу, який замовляє вагони УЗ.
АТ "Укрзалізниця" надала пропозиції до Мінінфраструктури щодо уніфікації тарифів на вантажні перевезення, щоб спростити розрахунок та прибрати велику диспропорцію між вартістю перевезення різних класів вантажів.
Уніфікація найбільше вплине на вартість перевезення будматеріалів, вугілля та руди, а також частково — на агропродукцію.
Натомість, як прогнозують в УЗ, для бізнесу витрати сумарно можуть зрости приблизно на 7%.
Зауважимо, востаннє "Укрзалізниця" індексувала тарифи на вантажні перевезення у липні 2022-го – одразу на 70%.