НБУ курс:

USD

41,65

+0,06

EUR

43,72

--0,18

Готівковий курс:

USD

41,85

41,80

EUR

44,25

44,10

"Автоцивілка стане дієвою": Верховна Рада підтримала реформу автострахування

"Автоцивілка стане дієвою": Верховна Рада підтримала реформу автострахування
Фото: Depositphotos

21 травня Верховна Рада прийняла законопроект №8300 про обов’язкове страхування цивільно- правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в другому читанні та в цілому.

Стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
Київ, 12 грудня, офлайн
Забронювати участь

Про це повідомив народний депутат від фракції "Голос" Ярослав Железняк.

За його словами, документ підтримали 294 народних обранця.

Що зміниться

"Якщо коротко – законопроєкт робить ", – підкреслив Железняк.

Зазначається, що чинний Закон України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" набрав чинності майже 20 років тому і є застарілим.

Саме тому, новим законопроєктом пропонується поступово підвищити розміри страхових сум до розмірів, встановлених в країнах ЄС.

Зараз ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю становить 320 000 грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих – 160 000 грн на одного потерпілого, але не більше 800 000 грн на одну страхову подію.

Упродовж двох років після введення Закону в дію пропонується поетапно збільшити ці суми за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб, а за шкоду, завдану майну потерпілих осіб – до 2 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб.

Також документом пропонується запровадити швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів до введення в дію Закону (зараз це роки, а пропонується до 90 днів).

Крім того, буде розширене застосування "європротоколу" – оформлення заяви про страхове відшкодування при ДТП без участі поліції.

Документом пропонується запровадити порядок розрахунку розміру страхової виплати без урахування зносу та здійснення страхових виплат у розмірі необхідному для відновлення транспортного засобу.

Железняк додав, що народні депутати також домовились, що низка важливих правок для індустрії страхування будуть додані у законодавство в найближчий час від профільного комітету.

"Діжка меду" для постраждалих в ДТП та «ложка дьогтю» для ринку

На думку експертів ринку, новий закон містить як "бочку меду" для учасників дорожнього руху, так і «ложку дьогтю» для страховиків ОСЦПВ та їх об’єднання – МТСБУ.

Спочатку про позитивні моменти. Законопроєкт розшиває ряд вузьких місць, що роками створювали проблеми для постраждалих в ДТП, а саме, строки отримання постраждалими у ДТП страхового відшкодування мають значно скоротитись: від декількох років, як це відбувається зараз, до кількох місяців.

Серед інших позитивних новацій, закріплених в новому законі: поступове збільшення страхових сум (максимальних страхових виплат) до розмірів, встановлених в країнах Європейського союзу; скорочення строків виплат, запровадження прямого врегулювання у всіх випадках дорожньо-транспортних пригод та відмова від франшизи.

Але негативні наслідки чекають на страховиків та саме МТСБУ: спірними нормами в новому законі учасники ринку вважають питання корпоративного управління Бюро. Поточні вимоги законопроєкту зроблять українське Бюро чи не найзарегульованішим серед аналогічних європейських структур.

Джерело фото: ua.depositphotos.com