НБУ курс:

USD

41,53

--0,01

EUR

44,98

--0,02

Готівковий курс:

USD

41,65

41,55

EUR

45,35

45,16

"Молокія" до літа не очікує змін в ціноутворенні молочної продукції

"Молокія" до літа не очікує змін в ціноутворенні молочної продукції
Продукція "Молокії". Фото надане компанією

Компанія “Молокія”, яка займається виробництвом молочних продуктів на Тернопільскому молзаводі, не очікує до літа 2025 року значних змін у ціноутворенні готової продукції. Про це виданню Delo.ua розповів співвласник компанії Віталій Ковальчук.  

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

"Зараз ми не плануємо підвищення цін на готову молочну продукцію — молоко, сир, кисломолочні вироби. До літа ми не очікуємо значних змін у ціноутворенні, хоча можливі точкові коригування. Проте остаточні рішення залежатимуть, зокрема, від ситуації на зовнішньому ринку", — уточнив співрозмовник видання.

За його словами, вартість молочної продукції в Україні визначають три основні фактори: 

Купівельна спроможність населення.

Експортні ціни на біржові молочні продукти. Приблизно третина сирого молока в Україні переробляється на біржові продукти — масло, сухі молочні продукти, сухі молочні білки, казеїн, сири напівтверді та кормові тощо. На їх вартість молокопереробні підприємства орієнтуються при оцінці витрат на виробництво готової продукції.

Якщо ці біржові ціни ростуть — сире молоко дорожчає в закупівлі для європейських компаній, а потім і в Україні. Якщо ж ціни на міжнародних ринках падають  вартість сировини знижується і на українському ринку. У такому разі немає підстав для підвищення цін на готову продукцію, а навпаки  можливі тривалі акційні пропозиції для споживачів.

Повномасштабне вторгнення РФ. Війна теж впливає на ціни: скорочується економіка України та кількість споживачів харчових продуктів, люди виїжджають за кордон, працівники підприємств долучаються до Сил оборони. Цей фактор впливає одночасно на всю молочну галузь країни.

Повну розмову з Віталієм Ковальчуком про стан справ в молокопереробці — читайте в інтерв'ю "ЄС буде зацікавлений отримувати з України сире молоко, а не розвивати тут переробку". 

"Молокія" — українська сімейна компанія, з 1999 року займається виробництвом молочних продуктів на території колишнього Тернопільського молзаводу, а також їх дистрибуцією. Її асортимент перевищує 80 позицій. Компанія співпрацює з більшістю продуктових ритейлерів, постачає продукцію в заклади HoReCa. Має 11 власних філій, роздрібні магазини та широку дистриб'юторську мережу. Закордонні ринки збуту: ЄС, Велика Британія, США, Китай, країни MENA.

Нагадаємо, в Україні на початок березня ціни на молочні продукти перевищили показники минулого року. Проте в березні очікуються знижки на молочні продукти, що може посприяти пожвавленню попиту на внутрішньому ринку.

Середні ціни на молочні продукти в Україні змінились наступним чином:

  • молоко жирністю 2,5% — 59,05 грн/кг, що на 8% більше порівняно з попереднім місяцем і на 28% більше, ніж минулого року;
  • кефір — 69,04 грн/кг (+3% і +30% відповідно);
  • сметана — 168,56 грн/кг (+4% і +33% відповідно);
  • йогурт питний — 109,12 грн/кг (+5% і +21% відповідно);
  • сир кисломолочний — 271,68 грн/кг (+1,2% і +19% відповідно);
  • вершкове масло — 566,29 грн/кг (+4% і +40% відповідно).