НБУ курс:

USD

41,54

-0,00

EUR

45,00

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,55

41,45

EUR

45,30

45,06

В Україні спостерігається поступове зростання цін на цукор: які фактори впливають на ринок

цурок, руки
В Україні дорожчає цукор. / freepik

Відкриття ринку Європейського Союзу та внутрішній попит стимулюють ріст цін на український цукор. Наразі середній рівень умовних відпускних цін із заводу коливається в межах 24,60–25,30 грн за кілограм, проте очікується подальший підйом.

Як забезпечити розвиток і стійкість компаній: досвід TERWIN, NOVUS, Arcelor Mittal, СК ІНГО та 40 інших провідних топменеджерів та державних діячів.
11 квітня на Business Wisdom Summit дізнайтесь, як бізнесу адаптуватися до нових регуляторних вимог, реагувати на зміни та залучати інвестиції у нинішніх умовах. Реальні кейси від лідерів українського бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомляють аналітики сільськогосподарського кооперативу ПУСК, створеного в межах ВАР.

Як вважають експерти, на ринок впливає кілька ключових факторів. По-перше, зростає внутрішній попит на цуков, а по-друге, для виробників відкрився ринок ЄС і багато заводів наразі викуповують квоти під європейський ринок.

"Водночас українські виробники вже адаптувалися до зовнішніх поставок ще до відкриття ЄС – ми експортували продукцію до Туреччини, Камеруну, Кот-д’Івуару, Індонезії та Ізраїлю. Попит із цих країн зберігається, а додатковий інтерес із боку Європи лише посилює ріст цін", – зазначають сільгоспаналітики.

Крім того на ціноутворення традиційно впливає сезонний чинник: з початку року і до середини літа спостерігається зростання котирувань. На думку фахувців, умовні ціни можуть вийти на рівень 27–28 гривень за кілограм з ПДВ.

Таким чином, активний експорт і традиційні сезонні чинники створюють передумови для подальшого підвищення вартості українського цукру.

Нагадаємо, за перші шість місяців 2024/25 маркетингового року, тобто з вересня 2024 по лютий 2025 року, Україна експортувала понад 403,5 тисячі тонн цукру. Переважна більшість цього обсягу – 98,4% – була спрямована на світовий ринок, тоді як 1,6% пішло до країн Європейського Союзу.