НБУ курс:

USD

41,36

+0,01

EUR

45,99

--0,16

Готівковий курс:

USD

41,73

41,67

EUR

46,62

46,50

Білгород-Дністровський морський порт водинадцяте не змогли приватизувати

Білгород-Дністровський морський порт водинадцяте не змогли приватизувати
Білгород-Дністровський порт. Фото: Facebook голови ФДМУ Віталія Коваля

Фонд державного майна скасував третій етап торгів у рамках пʼятого аукціону з продажу ємкостей ДП “Білгород-Дністровського морського порту”, який мав відбутися 24 вересня 2024 року. Про це йдеться у повідомлені пресслужби порту.

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

Згідно з наказом регіонального відділення ФДМУ від 20.09.2024 проведення електронного аукціону скасовано.

Дата наступного аукціону поки невідома.

Нагадаємо, що ФДМУ 16 вересня продовжив до 24 вересня прийом заявок на участь в аукціоні з приватизації єдиного майнового комплексу "Білгород-Дністровський морський торговельний порт". 

Причиною стала відсутність інтересу з боку потенційних покупців. 

Додамо, що у матеріалі Delo.ua ФДМУ зазначав, що якщо після 24 вересня не надійдуть заявки від учасників, фонд перегляне умови продажу активу, знизить його стартову ціну та оголосить повторний приватизаційний аукціон.

У чому проблема продажу

Раніше у матеріалі Delo.ua вже наводились причини невдалих спроб приватизації Білгород-Дністровського порту. Зокрема, були виділені такі фактори:

По-перше, порт має значну заборгованість у розмірі 121 млн гривень, що включає борги перед бюджетом та по зарплатні. Вимога погасити цю заборгованість як умову продажу відлякує потенційних інвесторів, оскільки це збільшує фінансові ризики та витрати на придбання активу.

По-друге, військові дії призвели до пошкодження мосту через Дністровський лиман, що унеможливлює суднозахід в акваторію порту. Крім того, відсутність днопоглиблювальних робіт обмежує тоннажність суден, які можуть заходити в порт, що робить його менш привабливим для великих агрохолдингів, які експортують продукцію до Азії.

Хоча порт має значну територію та технічну базу, що дозволяє розширити його потужність, обмежена тоннажність суден та проблеми з інфраструктурою роблять його менш привабливим для українських агрохолдингів. Іноземні інвестори, незважаючи на інтерес до інвестицій в Україну, можуть бути стримані через військові ризики та необхідність значних вкладень у модернізацію порту.

Навіть після завершення війни відновлення повноцінного суднозаходу в порт може зайняти значний час через необхідність проведення днопоглиблювальних робіт та відновлення інфраструктури. Це створює додаткову невизначеність для інвесторів щодо термінів окупності їхніх вкладень.

Про Білгород-Дністровський морпорт

Білгород-Дністровський морський торговельний порт – міжнародний універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевантаженні лісових, сипучих, будівельних та зернових вантажів, а також залізорудних окатків та металопродукції. Перевалка здійснюється як з сухопутних видів транспорту на морські судна, так і у зворотному напрямку.

Єдиний майновий комплекс розташований на території площею 64,4 га. Він складається з 59 га основної виробничої території порту у місті Білгород-Дністровський та 5,4 га території портового пункту Бугаз, розташованого в селищі Затока. Загальна площа будівель становить 31,3 тис. кв.м.

Захід суден здійснюється підхідним каналом морської частини Дністровсько-Царгородського гирла довжиною 1,5 км і Дністровсько-Лиманської частини – 14,5 км. Глибина підхідного каналу становить 3.0 м (паспортна 3.5-4.5 м).

Порт має розвинену інфраструктуру, власні залізничні колії, а також інженерні мережі: водопровід, теплотрасу, кабельні лінії 0,4 кВт та високовольтні лінії потужністю 10 кВт.