НБУ курс:

USD

41,25

--0,08

EUR

43,56

--0,13

Готівковий курс:

USD

41,65

41,58

EUR

44,12

43,95

Мобілізація спричинила дефіцит водіїв у транспортно-логістичній сфері в 25%

Мобілізація спричинила дефіцит водіїв у транспортно-логістичній сфері в 25%
Фото: Пресслужба Міністерства розвитку громад і територій

У транспортно-логістичній сфері в Україні через мобілізацію дефіцит водіїв вже досяг 25% потреби, у сфері пасажирських перевезень у містах – до 30%. 

Відкрийте нові горизонти для вашого бізнесу: стратегії зростання від ПриватБанку, Atmosfera, ALVIVA GROUP, Bunny Academy та понад 90 лідерів галузі.
12 грудня на GET Business Festival дізнайтесь, як оптимізувати комунікації, впроваджувати ІТ-рішення та залучати інвестиції для зростання бізнесу.
Забронювати участь

Про це повідомив заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач, передає агентство "Інтерфакс-Україна".

Він зауважив, що дефіцит у 25% є попередньою цифрою, яка була отримана від перевізників та логістичних компаній. Водночас у деяких компаніях ця цифра сягає навіть більше 50%, тому що це питання мобілізації.

"У цифрах це близько 30 тис. водіїв, які потрібні як водії вантажного транспорту", - сказав Деркач на презентації пілотного проєкту з підготовки жінок-водіїв фур.

Фото: Пресслужба Міністерства розвитку громад і територій

За словами заступника міністра, у сфері громадського пасажирського транспорту не вистачає близько 30% водіїв – близько 6 тис. із 14 тис. необхідних галузі фахівців.

Як компанії виходять із ситуації

Також Деркач розповів, що компанії, які мають транспортні підрозділи у своїй структурі, самостійно навчають жінок, які бажають працювати водіями вантажних автомобілів.

Крім того, міністерство та Фундація інституційного розвитку за підтримки USAID реалізує проєкт із підготовки жінок-дальнобійниць. До участі вже відібрано 100 учасниць із понад тисячі тих, хто подав анкети. Зокрема, проєкт підтримують 25 великих українських роботодавців, які готові прийняти жінок на роботу – серед них "Укрпошта", "Нова пошта", Metro Cash&Carry, Novus, Fozzy та інші.

"Ми не прагнули цим проєктом закрити всі вакансії. Розуміємо, що глобально цю ситуацію не вирішити. Проєкт має змінити сприйняття жінки за кермом вантажного автомобіля в очах роботодавців – показати, що це можливо і може бути виходом із ситуації. Та й самі жінки, які раніше про професію далекобійниці не замислювалися, вважали її виключно чоловічою, мотивовані розглянути її для себе", - сказав Деркач.

Дефіцит робочих рук: жінок перенавчають чоловічим професіям

Мобілізація фахівців до лав ЗСУ стала важливим викликом для економіки, тому у Міністерстві економіки запропонували перекваліфіковувати жінок на ті професії, представники яких пішли воювати.

В першу чергу мова йде про жінок, які вже сьогодні опановують колись суто "чоловічі" професії. Наприклад, тілоохоронців, водіїв вантажівок, автобусів або навіть тракторів - такі зараз реалії ринку праці. Перекваліфікація спеціалістів, разом із працевлаштуванням ветеранів - це головні виклики для уряду на ринку праці.

Нагадаємо, понад 1000 жінок подали заявки на участь у пілотному проєкті з підготовки водійок вантажівок. Цей проєкт не лише дає жінкам можливість отримати водійське посвідчення відповідної категорії, але й забезпечує їхнє подальше працевлаштування в транспортні компанії.

Також додамо, що в Україні продовжили реєстрацію на участь у пілотному проєкті з підготовки водійок автобусів She Drives – подати заявку можна до 15 жовтня.

Крім того, в Україні запустили освітню програму Iron Women, яка пропонує жінкам з усієї країни безоплатно отримати нові професійні навички, а саме — управління будівельною технікою.