НБУ курс:

USD

41,44

-0,00

EUR

46,24

-0,00

Готівковий курс:

USD

41,73

41,67

EUR

46,62

46,50

Перевезення зернових до Румунії та Угорщини залізницею скорочується

Перевезення зернових до Румунії та Угорщини залізницею скорочується
Залізничні перевезення зерна до Румунії та Угорщини скоротилися

У вересні спостерігається зниження середньодобових обсягів перевезення зернових залізницею через прикордонні переходи з Румунією та Угорщиною.

Економічна відповідальність: Топ платників податків 2024
Якщо ваша компанія входить до топ-10 підприємств своєї галузі, якщо вона свідомо будуєте “білий бізнес” та чесно платить податки задля підтримки держави — запрошуємо взяти участь у проєкті “Економічна відповідальність: Топ платники податків 2024”
Заповнити анкету

Про це пише Rail.insider.

За інформацією від представників АТ "Укрзалізниця", кількість вагонів із зерном, що направляються до цих країн, значно зменшилася.

Зокрема, середньодобовий обсяг перевезення зернових до Румунії скоротився на 3,4 вагона, досягнувши 49,6 одиниць на добу. В Угорщину надходить 25,3 вагона на добу, що також на 3,2 вагона менше, ніж у серпні.

Натомість через прикордонні переходи з Польщею та Словаччиною спостерігається зростання. Щодня до Польщі прямує 53,8 вагона (на 3,5 більше), а до Словаччини — 29,4 вагона, що також є зростанням на 3,5 одиниці.

Загальний середньодобовий обсяг передачі зернових і шротів у вересні знизився на 12 вагонів, досягнувши 194 одиниць.

Додамо, що у вересні "Укрзалізницею" було перевезено 776 тис. тонн зернових вантажів, порівняно із серпнем показник зменшився на 19%. Щодо транспортування збіжжя в експортному сполученні, то в напрямку портів було транспортовано 641 тис. тонн (83% від загального обсягу), через прикордонні переходи — 135 тис. тонн (17%).

В УЗ планують підвищення тарифів

"Укрзалізниця" планує до кінця року змінити модель тарифоутворення на перевезення вантажів, за якою компанія працювала з 1997 року, що дозволить їй отримати додатково 4 мільярдів гривень. перевізник пропонує єдиний тариф на порожні вагони та поділ за класами перевезень залежно від технології перевезення, а не від особливості продукту або бізнесу, який замовляє вагони УЗ.

При цьому, Українська зернова асоціація вважає, що запропоноване "Укрзалізницею" підвищення тарифів на 11% для перевезення зерна сильно вдарить по українських аграріях, які зазнають збитків через війну, зниження світових цін на зерно та погіршення врожайності культур в цьому році. 

Тому УЗА виступає проти чергового підвищення тарифів на перевезення збіжжя залізницею, оскільки це ще більше вдарить по аграріях, які і так зазнають збитків внаслідок війни.